اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ایجاد مرکز ویژه در «سیا» برای مقابله با قدرت چین

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در اقدامی به منظور مقابله با قدرت رو به رشد چین، مرکز ویژه‌ای را در این سازمان راه‌اندازی کرده است.

ایجاد مرکز ویژه در «سیا» برای مقابله با قدرت چین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» گزارش کرد که این سازمان جاسوسی ایالات متحده به منظور مقابله با «چالش جهانی» چین، مرکز ویژه‌ای را در داخل این سازمان راه‌اندازی کرده است.

خبرگزاری روسی «تاس» بر اساس بیانیه مطبوعاتی که سیا امروز بر روی وب‌سایت خود قرار داده است،گزارش کرد: «[مدیر سیا ویلیام] برنز، از تأسیس مرکز مأموریت چین [ مرکز عملیات‌ سیا در خصوص چین] برای پاسخگویی به چالش جمهوری خلق چین که بر تمامی حوزه‌های عملیات‌های سیا تأثیر می‌گذارد، خبر داد».

آن طور که در بیانیه فوق آمده است، برنز همچنین بر افزایش تلاش سازمان جاسوسی سیا برای مقابله با کشورهایی که از نظر آمریکا تهدید محسوب می‌شوند، تأکید کرده و گفته است: «سیا همچنان توجه ویژه‌ای به دیگر تهدیدات مهم نشان می‌دهد که شامل تهاجمات روسیه، تحرکات کره شمالی، ایران و مبارزه علیه تروریسم می‌شود».

این خبر در حالی منتشر شده است که نهاد جاسوسی سیا در روزهای اخیر اتهاماتی را علیه جمهوری اسلامی ایران و چین مطرح کرده‌اند و مدعی شده‌اند که این دو کشور از طریق هک کردن مخازن اطلاعاتی سیا، بسیاری از عوامل این نهاد جاسوسی را کشته، اسیر کرده یا به جاسوس دو جانبه تبدیل کرده‌اند.

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز روز سه شنبه (۱۳ مهر ماه) گزارش داده مقام‌های ارشد اطلاعاتی آمریکایی هفته گذشته در پیامی فوق محرمانه به تمامی دفاتر سیا در سراسر دنیا هشدار داده‌اند که شمار نگران‌کننده‌ای از مخبران به کار گرفته شده دستگیر یا کشته شده‌اند.

نیویورک‌تایمز شهریورماه سال جاری هم گزارش داده بود عملیات سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) برای تشکیل شبکه مخبران در ایران در نتیجه «عملیات ضداطلاعاتی بسیار کارآمد» از سوی تهران ناکام مانده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول