اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکا: دریافت سوخت از ایران راه چاره بحران انرژی لبنان نیست

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بدون ارائه راهکاری جایگزین از ارسال سوخت توسط ایران به لبنان انتقاد کرد و مدعی شد این روش چاره بحران انرژی لبنان نیست.

آمریکا: دریافت سوخت از ایران راه چاره بحران انرژی لبنان نیست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری شامگاه پنجشنبه بدون ارائه راهکار جایگزین مدعی شد دریافت سوخت از ایران راه حل بحران انرژی لبنان نیست.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری پنجشنبه تصریح کرد: «دریافت سوخت از کشوری مانند ایران که مشمول تحریم‌های گسترده است راهکار پایداری برای بحران انرژی لبنان نیست.»

وی اضافه کرد: «ما از تلاش‌های شفاف برای یافتن راه حل‌های شفاف و پایدار انرژی که بتواند بحران حاد لبنان و کمبود سوخت در این کشور را رفع کند حمایت می‌کنیم. آنچه مد نظر ما است این است که حزب‌الله در حال انجام یک بازی تبلیغاتی است بدون آنکه دنبال حل مسئله به صورت سازنده باشد.»

ند پرایس سپس در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: «رویکرد ما در قبال این تحریم‌ها تغییرنکرده است. تا زمانی که نتوانیم به پایبندی دوجانبه برجام برگردیم تغییری در آن تحریم‌ها پیش‌بینی نمی‌کنیم.»

دولت «جو بایدن» مدعی است قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین، پایتخت اتریش زمینه‌های لازم برای بازگشت کشورش به توافق هسته‌ای برجام را فراهم کند.

تا کنون ۶ دور مذاکره در شهر وین میان آمریکا و سایر طرف‌های برجام غیر از ایران برای تسهیل بازگشت آمریکا به برجام انجام شده است. طرف‌ها می‌گویند پیشرفت‌های ملموسی در این مذاکرات حاصل شده اما پاره‌ای اختلافات کماکان باقی است.

یکی از زمینه‌های اختلاف در این مذاکرات اصرار آمریکا بر حفظ برخی از تحریم‌هایی است که دولت «دونالد ترامپ» بعد از خروج از برجام علیه ایران اعمال کرده است. مضاف بر این، دولت بایدن اعلام کرده هیچگونه ضمانتی نمی‌تواند درباره عدم خروج دوباره دولت‌های بعدی آمریکا از برجام بدهد.

مضاف بر این، مقام‌های دولت آمریکا پیش از این تصریح کرده‌اند که قصد دارند از ورود به برجام به عنوان «سکویی» جهت پرداختن به سایر اختلافات از جمله مسائل موشکی و منطقه‌ای استفاده کنند.

اخیراً مقام معظم رهبری در جلسه‌ای تأکید کردند آمریکایی‌ها خواستار گنجاندن بندی در توافق هسته‌ای برجام برای ملزم کردن ایران به گفت‌وگو بر سر مسائل موشکی و منطقه‌ای هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول