اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تغییرات آمار افسردگی و اضطراب در دوران کرونا

بر اساس آماری که از ماه آگوست تا ژوئیه ۲۰۲۰ به صورت آنلاین جمع‌آوری شده‌است، پژوهشگران CDC یک و نیم میلیون پاسخ را در خصوص شدت علائم اضطراب و افسردگی در این دوره مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

تغییرات آمار افسردگی و اضطراب در دوران کرونا

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از نیویورک تایمز، بنابر پژوهشی که در روز پنجشنبه توسط مرکز کنترل و پیشگیری‌های آمریکا منتشر شد، در نیمه اول سال ۲۰۲۱ با تولید واکسنها و کاهش موارد مبتلا به کوید-۱۹، علائم اضطراب و افسردگی در کشور آمریکا کاهش یافته‌است.

بر اساس آماری که از ماه آگوست تا ژوئیه ۲۰۲۰ به صورت آنلاین جمع‌آوری شده‌است، پژوهشگران ۱.۵ میلیون پاسخ را در خصوص شدت علائم اضطراب و افسردگی در این دوره مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

نتایج پژوهش حاکی از آن است که از ماه آگوست تا دسامبر ۲۰۲۰، نشانه‌های اضطراب ۱۳ درصد و افسردگی ۱۵ درصد افزایش یافته‌بود. اما از دسامبر تا ژوئن ۲۰۲۱ این روند روند معکوس پیدا کرد و اضطراب 27 درصد و افسردگی 25 درصد کاهش یافت.

مرکز کنترل و پیشگیری‌های آمریکا در این خصوص توضیح داد شدت افسردگی و اضطراب پاسخ‌دهندگان با میانگین مبتلایان روزانه به کوید-19 ارتباط زیادی داشته است. 

این مرکز در خصوص این‌که کدام گروه از افراد نسبت به دیگران بیشتر آسیب دیده‌اند اطلاعات بیشتری ارائه نداد، اما بیان نمود که افراد دارای علائم اضطراب و افسردگی در معرض خطر جدی‌تر بیماری‌های روانی ناشی کوید-19 هستند و دسترسی به خدمات سلامت روانی برای آن‎ها اضطراری به نظر می‌رسد. همچنین نتایج پژوهش دیگری نشان می‌دهد که افراد با درآمد پایین‌تر بیشتر در معرض افسردگی در دوران فراگیری قرار گرفته‌اند.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول