اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

حمایت مردم و تلاش دولت برای رونق تولید ملی، راه نجات اقتصاد کشور است

امام جمعه شیراز گفت: استان فارس باید در عملی کردن شعار سال و حمایت از تولید ملی پیشگام باشد و مردم با حمایت عالمانه و مسؤولان نیز با رونق تولید داخلی، زمینه رشد اقتصادی کشور را فراهم نمایند.

حمایت مردم و تلاش دولت برای رونق تولید ملی، راه نجات اقتصاد کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهر شیراز، ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول، اظهار داشت: بیدار شدن از خواب غفلت اولین قدم برای حرکت به سمت خدا است و اگر از خواب غفلت بیدار شدیم مسلما باید عقل و فکر خود را به کار بیندازیم.

وی افزود: دومین قدم حرکت معنوی ما به سوی خداوند متعال تفکر است و قرآن کریم همواره راه و رسم تفکر کردن را به ما یاد می دهد.

امام جمعه شیراز بیان داشت: اگر کسی خواهان بیدار شدن فکر است، باید در مرحله اول سوال در ذهنش ایجاد شود و قرآن کریم نیز سوالات زیادی را از ما پرسیده است و این سؤالات برای به کار افتادن تفکر ما و پاسخگوی نیازهای معنوی مان است.

وی افزود: پرسش های قرآن کریم ناظر به این است که ما خداوند را به رب‌العالمین بودن بشناسیم و قدرت ربوبیت الهی را در عالم ببینیم و در برابر خدای متعال خضوع، بندگی و اطاعت کنیم.

خطیب جمعه شیراز در ادامه با اشاره به روز بیستم مهرماه و بزرگداشت حافظ شیرازی گفت: هر سال مراسم بزرگداشتی در شیراز برگزار می‌شد و سفر رهبری عظیم الشأن در سالهای گذشته و در این روز به شیراز و ایراد بیانات ارزشمند و نورانی که همواره از آن به عنوان یک قله در روز بزرگداشت حافظ یاد می‌شود نیز، بیانگر اهمیت این روز است.

دژکام بیان داشت: اگر چه حافظ فقط مربوط به شیراز نیست و یک شخصیت جهانی است اما بالاخره افرادی که نزدیک به او هستند، باید نسبت به سخنان و مطالبه او دقت بیشتری داشته باشند و فرهنگ و سبک زندگی حافظانه نیز باید در شیراز بیشتر رواج داشته باشد.

امام جمعه شیراز در ادامه با بیان ابیاتی از حافظ شیرازی افزود: اگر ما ادعا داریم که تا آخر ایستاده ایم و با سر زدن به گلزار شهدا می‌بینیم که نزدیک به ۳۰۰ هزار جوان در دفاع از خدا و دین و پیغمبر پای حرفشان ایستادند و به شهادت رسیدند؛ باید درک کنیم که امروز هم همین طور است.

وی خاطر نشان کرد: امروزه می‌بینیم رژیم صهیونیستی که چیزی به نابودی اش نمانده است و آمریکایی که نمی تواند مشکلات خودش را حل کند، تهدید می کنند و دیگران نیز ما را می ترسانند، حال آنکه شما در شرق و غرب عالم اراده کرده اید که آزاد باشید و فریاد استقلال خواهی ایران اسلامی را سر می دهید و دشمن از این موضوع ناراحت است و شما را تهدید می کند و همانگونه که حافظ می‌گوید باید بگویم که استاده ام چو شمع مترسان ز آتشم.

دژکام افزود: ملت ما انتخاب کرده است که چهره هایی مثل شهید سلیمانی، شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس برای دفاع از این ملت ایستادند و فلسفه شهادتشان ایستادگی است و همه این نکات عشق ورزی های حافظانه است که باید همواره آن را یادآوری کنیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ما اگر خواهان فناء از خود و رسیدن به خداوند متعال هستیم باید اهل صبر باشیم، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در وصف شما مردم فرمودند که این ملت، ملت صبار است بسیار صبر می کنند، اما من به شما عرض می کنم افراد زیادی بودند که مدعی مسلمانی و انقلابی گری بوده اند اما همه این ادعا در یک لحظه با بی صبری خراب شده است، چرا که صبرشان استمرار نداشته است، پس باید حافظ صبر نیز باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه با تاکید بر اهمیت حمایت از تولیدات و کالاهای داخلی گفت: همانطور که در رابطه با مرزهای کشور ایستادگی کردیم، در رابطه با رشد اقتصاد کشور هم باید ایستادگی کنیم و جلوی بهانه گیری دشمنان را بگیریم و صبورانه و محکم و قاطع، پای تولید ملی خودمان بایستیم.

وی اظهار داشت: تقویت تولید ملی و عملی نمودن شعار امسال که تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها است، باید در استان فارس نیز تقویت شود و فارس همانگونه که رهبر عظیم الشأن فرمودند، این استان در قله است، جلودار این حرکت شود و ما بتوانیم با سربلندی بگویم که ما جلو دار این حرکت و عامل تقویت تولید ملی هستیم.

آیت الله دژکام با اشاره به سابقه تاریخی استان فارس در امر تجارت و پل ارتباطی بین شرق و غرب جهان اسلام بودن این استان گفت: لازم است که این ارتباط را دوباره راه بیندازیم و جایگاه خودمان را در دنیا تثبیت کنیم تا دشمن خیال خام دست‌درازی به منافع ما را در سر نپروراند.

امام جمعه شیراز در پایان از مسؤولان نظارتی استان خواست که با انجام این وظیفه، از بی نظمی و بی ثباتی در بازار جلوگیری کنند و آرامش را به بازار بازگردانند.

وی افزود: اگرچه نظارت لازم است اما کافی نیست و گرانی و گرانفروشی دو چیز است که نظارت برای جلوگیری از گرانفروشی است و مشکل گرانی از طریق رونق تولید ملی حل می شود که باید پشتیبانی از آن با همت و فرهیختگی مردم و حمایت از مسؤولین دلسوز برطرف شود.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول