اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اردوی جهادی برای خدمت‌رسانی رایگان به ۲۴۰۰ تبعه خارجی در تربت جام

مسئول قرارگاه جهادی خانه جهادگران کشور از کمک ۵۰۰ میلیون تومانی مردم کشورمان به مهاجران افغانستانی در مهمان‌شهر تربت‌جام و برخورداری ساکنان این اردوگاه از خدمات رایگان جهادی در دهه آخر صفر خبر داد.

اردوی جهادی برای خدمت‌رسانی رایگان به ۲۴۰۰ تبعه خارجی در تربت جام

سیداحمد رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تربت‌جام با اشاره به استقرار گروه‌های جهادی پزشکی در مهمان‌شهر مهاجرین خارجی تربت‌جام به مناسبت دهه آخر صفر، اظهار کرد: ۲ هزار و ۴۰۰ تبعه خارجی در این اردوگاه از خدمات جهادی، پزشکی، فرهنگی، روانشناسی و مشاوره‌ای رایگان به مناسبت دهه آخر صفر و شهادت امام رضا(ع) برخوردار شدند.

مسئول قرارگاه جهادی خانه جهادگران کشور با اشاره به اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان از کمک‌های نوع‌دوستانه مردم ایران اسلامی در خدمت‌رسانی به مهاجران افغانستانی، افزود: این قرارگاه جهادی زیرمجموعه بسیج سازندگی سپاه پاسداران است که در سال‌های گذشته با ایجاد موکب به زائرین سیدالشهدا(ع) در مسیر نجف کربلا خدمت‌رسانی می‌کردند و با توجه به محدودیت‌های امسال سفر به عتبات عالیات این موکب برای خدمت‌رسانی به مهاجرین خارجی همزمان با ایام سوگواری دهه آخر صفر در مهمان‌شهر این شهرستان برپا شد.

وی عنوان کرد: در این اردوی جهادی، گروه پزشکی «یاس فاطمی» متشکل از ۳۰ داوطلب جهادی از اقصی نقاط کشور عزیزمان و دانشجویان پزشکی و پرستاری افغانستانی شامل پزشکان عمومی، متخصص دندانپزشکی، طب سنتی، مامایی، بیناسنجی، شنوایی، آزمایشگاه و مشاوره خانواده به ۵۳۰ خانوار ساکنان‌ این مرکز خدمات رایگان بهداشتی، درمانی و مشاوره‌ای ارائه دادند.

 رضوی با اشاره به برپایی محافل عزاداری سیدالشهدا(ع) در دهه آخر صفر به همت کارگروه فرهنگی و طبخ شبی بیش از ۲ هزار پرس غذای نذری به همت موکب امام سجاد(ع) برادران افغانستانی و موکب سیدالشهدا(ع) گفت: هر شب میزبان عاشقان اهل‌بیت(ع) بودیم و ساکنان این اردوگاه ضمن برخورداری از سخنرانی و مداحی به مدت پنج شب با غذاهای محلی افغانستانی مانند قابلی، کچیری، خوراک بادنجان، قیمه و پنج شب غذای ایرانی به‌عنوان نذری پذیرایی شدند.

وی ابراز کرد: این قرارگاه در حد توان و استطاعت مالی که با جمع‌آوری کمک‌های مردمی و خیرین دارد نسبت به تهیه لوازم‌التحریر، کیف، کفش، بسته معیشتی و لباس گرم هم‌زمان با شروع نسبی فصل سرما و آغاز سال تحصیلی اقدام و به مهاجرین مهمان‌شهر اهدا کرد.

مسئول کانون فرهنگی بانوی مرزنشین تربت‌جام نیز در این باره به خبرنگار فارس گفت: با هماهنگی انجام‌شده مبلغین جهادی تبلیغی گروه جهادی نرجسیون هم به این قرارگاه پیوستند و در مهمان‌شهر با توجه به نیازسنجی‌های به‌عمل‌آمده اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی ازجمله کلاس‌های فرهنگی،‌ احکام، قرآن، مشاوره خانواده، کار با کودک و کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج، حین ازدواج، بعد از ازدواج و تربیت فرزند کرد که استقبال خوبی از سوی ساکنین این اردوگاه صورت پذیرفت.

ادیسه پروانه با بیان اینکه با توجه به استقبال خوبی که نوجوانان پسر افغانستانی با همکاری گروه جهادی برادران هیئت قاسم بن حسن(ع) داشتند هر شب مداحی و نوحه‌سرایی توسط نوجوانان اجرا می‌شد، افزود: هر شب کلاس‌های کار با کودک و نوجوان در مهمانشهر برگزار و در پایان کلاس جوایز نفیس و قابل‌توجهی به شرکت‌کنندگان و نفرات برتر در هر کلاس اهدا شد.

گفتنی است: قرارگاه جهادی خانه جهادگران کشور، مجموعه رسانه‌ای ساج مشهد، کانون فرهنگی بانوی مرزنشین و گروه جهادی نرجسیون مدرسه علمیه نرجس تربت‌جام، موکب امام سجاد(ع) برادران افغانستانی و موکب سیدالشهدا(ع) با مدیریت مهمانشهر اتباع خارجی در قالب موکب و اردوی جهادی ۱۰ شبانه‌روزی مشارکت و همکاری داشتند که در بازدید روز گذشته مدیرکل امور اتباع و مهاجران خارجی خراسان رضوی از این مجموعه‌ها قدردانی شد. 

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول