اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

برنامه‌های وزارت نفت برای نیروهای انسانی تبیین شد

وزیر نفت با برشمردن تعداد نیروهای شاغل در صنعت نفت مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه مرتبط با نیروهای انسانی را تبیین کرد.

برنامه‌های وزارت نفت برای نیروهای انسانی تبیین شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از وزارت نفت، جواد اوجی امروز (جمعه، ۱۶ مهرماه) در جمع مردم شهرستان جم در حاشیه سفر یک روزه به استان بوشهر با اشاره به اینکه صنعت نفت هم‌اکنون دارای ۶۱ هزار نیروی رسمی، ۴ هزار نیروی مدت‌معین، ۳۴ تا ۳۵ هزار نفر نیروی مدت‌موقت و ۱۰۵ هزار نفر نیروی ارکان ثالث است، اظهار کرد: سیاست همه دولت‌ها بر این بوده که دولت باید چابک باشد و با توجه به ظرفیت، سمت‌ها و ساختار که در هر سازمان یا وزارتخانه‌ای دیده شده در مقابل آن نفر جذب شده است.

وی به موضوع تبعیض در مقدار پرداختی‌ها اشاره و با تأکید بر اینکه به هیچ‌عنوان آن را نمی‌پذیرد، ادامه داد: شرح کار مدیران در قراردادی که با پیمانکاران برای نیروهای قراردادی و ارکان ثالث امضا می‌شود، بسیار مهم است.

وزیر نفت تصریح کرد: پس از بازگشت به تهران یک تیم کارشناسی به عسلویه و جم می‌فرستم تا افزون بر بررسی قراردادها، بحث معیشت نیروها و طبقه‌بندی مشاغل کارکنان این مناطق را پیگیری کنند.

اوجی با بیان اینکه اخیرا دستور دادم ۱۰ هزار سمت سازمانی که حذف شده احیا شود، افزود: بخش زیادی از کارکنان قرارداد مدت موقت که در صف انتظار بودند، برحسب صلاحدید و تحت بررسی یک کمیته که همه به عدالت عمل خواهند کرد، جذب خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه به طور قطع تیمی برای بررسی بحث معیشت و قراردادهای کارکنان حجمی در بخش‌های مختلف اعم از بخش خدماتی، پالایشگاهی و تعمیرات اعزام می‌کنم، تصریح کرد: پرداختی پیمانکاران نیز از سوی مدیران باید به موقع صورت گیرد و تعللی در آن نکنند.

وزیر نفت در واکنش به موضوع بی‌عدالتی و تبعیض‌ها گفت: این موضوع به طور قطع بررسی و مرور خواهد شد و از همین جا اعلام می‌کنم که جناب آقای سخاوت اسدی، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس هم به اطلاع تمامی مدیران در حوزه بالادست و پایین دست برسانند که از امروز به بعد حتما در قراردادها بحث معشیت کارکنان و خوابگاه‌های تیم‌های کارگری، تجدیدنظر شود و در شرح کار قرادادها این موضوع نیز دیده شود.

اوجی تأکید کرد: به طور قطع آن دغدغه‌ای که شما عزیزان در بحث معیشت و طبقه‌بندی مشاغل دارید، دنبال خواهیم کرد و  دوستان و مدیران نیز در قراردها شرح کار را تنظیم کنند.

وی درباره تبدیل وضعیت نیروهای قرارداد مدت‌موقت به مدت‌معین با توجه به احیای ۱۰ هزار سمت افزود: برحسب عدالت تیمی که برای بررسی این موضوع تعیین کرده‌ایم و به آن اعتقاد داریم، نقل و انتقال‌ها انجام خواهد شد.

وزیر نفت در واکنش به موضوع بیمارستان توحید هم به آقای اسدی اعلام کرد که از طرف بنده وکیل هستید که این موضوع را دنبال کنید.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول