اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

رشد ۱۳ درصدی انهدام شبکه‌ توزیع مواد مخدر در گیلان

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به رشد ۱۳ درصدی انهدام شبکه توزیع مواد مخدر در گیلان گفت: مصرف مواد مخدر همواره یکی آفت‌های موجود در جامعه بوده و برخورد با شبکه‌های تولید و توزیع موارد مخدر یکی از اولویت‌های نیروی انتظامی است.

رشد ۱۳ درصدی انهدام شبکه‌ توزیع مواد مخدر در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، پیش از ظهر امروز مراسم صبحگاه مشترک هفته نیروی انتظامی با حضور فرمانده انتظامی گیلان، استاندار و فرمانده سپاه قدس گیلان در سالن اجتماعات شهدای ناجا رشت برگزار شد.

رتبه برتر گیلان در اجرای طرح محدودیت هوشمند 

استاندار گیلان نیز در این مراسم با اشاره به نقش مؤثر نیروی انتظامی در آرامش جامعه اظهار کرد: پیشرفت و توسعه در هر جامعه منوط به ایجاد آرامش و امنیت بوده و نقش نیروی انتظامی در این راستا بسیار مهم، گرانقدر و تاثیر گذار است.

ارسلان زارع با اشاره به نقش نیروی انتظامی در حفظ امنیت در مرزهای کشور گفت: نیروی انتظامی در هم‌افزایی با سایر نیروهای مسلح و پاسداران امنیت کشور در حفاظت از خاک کشور همواره در تلاش هستند و در این راه شهدای بسیاری را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند.

وی شعار هفته نیروی انتظامی را «نیروی انتظامی پلیس هوشمند و امنیت پایدار» معرفی کرد و افزود: شعار هفته نیروی انتظامی، نیروی انتظامی،  پلیس هوشمند امنیت پایدار است و این مهم با دانش و آگاهی و بهره‌مندی از ظرفیت حداکثری اقشار مختلف مردم و دانش و فناوری‌های روز برای تحقق اهداف متعالی به خوبی برنامه ریزی شده است.

نماینده عالی دولت در گیلان با ابراز خرسندی از رتبه برتر این استان در مبارزه با احتکار در کشور بیان کرد: نیروی انتظامی در گیلان در اجرای مصوبات ستاد مبارزه و مدیریت با کرونا بسیار خوب عمل کرده و با تلاش‌های انجام شده گیلان در برخورد با احتکار و اجرای طرح محدودیت‌های هوشمند در کشور حائز رتبه‌های برتر شده است.

زارع با تاکید بر لزوم توجه به ارائه و پرورش آموزش‌های تخصصی افراد توسط نیروی انتظامی تصریح کرد: آموزش نیروی پلیس متخصص را یک اصل و نیاز در نیروی انتظامی است که توجه به این امر در چندسال اخیر منجر به نگاه مثبت، مطلوب ک سازنده مردم‌ به نیروی انتظامی شده است.

وی یکی از وظایف مهم نیروی انتظامی را مبارزه با قاچاق کالا دانست و گفت: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا نیروی انتظامی گیلان توفیقات بسیار خوبی داشته و این سبزپوشان فداکار با توجه به شرایط جغرافیایی گیلان در حفاظت از منابع طبیعی نقش‌آفرین بوده‌اند.

گیلان جزو استان‌های آرام کشور است 

فرمانده انتظامی گیلان در این مراسم با بیان اینکه سبزپوشان نیروی انتظامی همواره یکی از یاوران دفاع از میهن از ابتدای پیروزی جمهوری اسلامی بوده است، اظهار کرد: نیروی انتظامی در طول ۴۲ سال از پیروزی انقلاب اسلامی شهدای بسیاری را تقدیم کشور کرده که وجود ۴۵۱ شهید نیروی انتظامی در گیلان گواه بر همین امر است.

سردار عزیزالله ملکی با اشاره به اقدامات مؤثر صورت گرفته توسط نیروی انتظامی در گیلان گفت: از ابتدای سال با توجه به اولویت‌های فرماندهی گیلان اقدامات خوبی شامل مبارزه با احتکار، بازدید برخورد با واحدهای صنفی و مبارزه با قاچاق انجام شده است.

وی با تأکید بر لزوم توجه به برخورد با واحدهای صنفی توسط مأموران نیروی انتظامی افزود: در طول این مدت از ۱۰۱هزار واحد صنفی بازدید به عمل آمده و با دو هزار واحد صنفی برخورد و پلمپ شده است.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان یکی از معضلات موجود در جامعه را احتکار کالای پزشکی توسط برخی افراد سودجو دانست و تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا در کشور متأسفانه برخی از افراد سودجو شروع به احتکار کالا و تجهیزات پزشکی کردند ولی با اقدامات صورت گرفته ۱۴۲ هزار انواع تجهیزات پزشکی کشف شد.

ملکی از ممانعت ورود ۵۴ هزار خودروهای غیر بومی به گیلان خبر داد و گفت: در یک سال گذشته و با توجه به ممنوعیت تردد ایجاد شده، ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو در گیلان اعمال قانون شده و از ورود ۵۴ هزار خودرو غیربومی به گیلان جلوگیری شد.

وی با اشاره به رشد ۱۳ درصدی انهدام شبکه توزیع مواد مخدر در گیلان بیان کرد: مصرف مواد مخدر همواره یکی آفت‌های موجود در جامعه بوده و برخورد با شبکه‌های تولید و توزیع موارد مخدر یکی از اولویت‌های نیروی انتظامی است.

فرمانده نیروی انتظامی گیلان با بیان اینکه سوءاستفاده از طریق فضای مجازی و سایبری به ترفند جدید سودجویان در کشور از مردم تبدیل شده است، گفت: با تلاش نیروی انتظامی و پلیس مبارزه با مواد مخدر در این مدت در حوزه مبارزه با جرائم سایبری با رشد ۲۳ درصدی مواجه بوده‌ایم.

ملکی مبارزه با کلاه‌برداری و جهل اسناد و مدارک را یکی از برنامه‌های نیروی انتظامی در سال گذشته دانست و بیان کرد: با شناسایی تیم‌های اطلاعاتی در طی این مدت یک‌هزار و ۴۰۰ باند جهل و کلاه‌‌برداری در گیلان شناسایی و منهدم شدند.

وی همچنین از افزایش ۱۹ درصدی کشف سلاح‌های غیرمجاز در گیلان خبر داد و افزود: در طی این مدت ۳۵۷ نقاط آلوده شناسایی و این نقاط بازرسی شدت است.

فرمانده انتظامی گیلان با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی تصادفات در استان گیلان بیان کرد: میزان سرقت به عنف نیز در گیلان ۲۹ درصد کاهش یافته و این امر با جدیت در گیلان در حال انجام است.

ملکی با تاکید بر لزوم مصالحه پرونده‌های قضایی در نیروی انتظامی بیان کرد: با تلاش تیم‌های حقوقی تاکنون بیش از پنج هزار پرونده قضایی در کلانتری‌ها مصالحه شده است.

به گفته فرمانده انتظامی گیلان این استان دارای رتبه اول ارسال الکترونیک پرونده‌های قضایی در کشور بوده است.

ملکی با بیان اینکه گیلان یکی از استان‌های آرام و دارای امنیت زیاد در کشور است، گفت: گیلان جزو استان‌های آرام کشور محسوب می‌شود که این مسئله مرهون تلاش‌ و اقدامات پرسنل نیروی انتظامی و مرزبانی در این استان است.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول