اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

طالبان: آماده‌ تشکیل حکومت فراگیر هستیم نه گزینشی

در آستانه دیدار مقامات طالبان با هیات آمریکایی در قطر، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گفت که این گروه آماده تشکیل دولت فراگیری است که گزینشی نباشد.

طالبان: آماده‌ تشکیل حکومت فراگیر هستیم نه گزینشی

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «سهیل شاهین»، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در گفت‌وگو با تلویزیون الجزیره در پاسخ به فشار‌ کشور‌های غربی مبنی بر عدم تشکیل حکومت فراگیر از سوی طالبان، گفت که آنها آماده‌ تشکیل حکومت همه‌شمول هستند اما نه گزینشی.

وی افزوده که جامعه جهانی به خواست‌های مردم افغانستان باید احترام بگذارد.

با این حال خبرگزاری رویترز گزارش کرده است که قرار است مقام‌های بلند پایه‌ آمریکایی در روزهای شنبه و یک‌شنبه با نمایندگان طالبان در دوحه دیدار کنند.

خروج مصوون شهروندان آمریکایی و افغان‌هایی که می‌خواهند از افغانستان خارج شوند، بخشی از مسایلی است که دو طرف روی آن گفت‌وگو خواهند کرد.

زلمی خلیل‌زاد، فرستاده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان که برای چندین سال در گفت‌وگوهای صلح افغانستان دخیل بود، در این گفت‌وگوها حضور دارد.

مقامات آمریکایی آشنا به این مساله گفته اند که این مذاکرات در زمینه به رسمیت شناختن طالبان از سوی واشنگتن نخواهد بود و هرگونه مشروعیت طالبان به اقدامات آنها و عمل به تعهداتشان در دراز مدت بستگی دارد. 

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول