اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

دیوان عدالت اداری ممنوعیت شرکت پزشک سربازها در آزمون دستیاری را لغو کرد

دیوان عدالت اداری با صدور حکمی ممنوعیت شرکت سربازها در چهل و نهمین آزمون دستیار تخصصی را لغو کرد.

دیوان عدالت اداری ممنوعیت شرکت پزشک سربازها در آزمون دستیاری را لغو کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، دیوان عدالت اداری با صدور حکمی ممنوعیت شرکت سربازها در چهل و نهمین آزمون دستیار تخصصی را لغو کرد.

بر اساس رای دیوان عدالت  اداری، دانشجویان و هنرجویان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اگر در حین تحصیل به سن خدمت وظیفه عمومی برسند، تا زمانی که به تحصیلات خود ادامه می دهند از اعزام به خدمت زیر پرچم معاف خواهند بود.

در بخشی از رای دیوان آمده است: «در تبصره ۲ ماده ۳۵ قانون نظام وظیفه عمومی نیز تصریح شده است که ترخیص کارکنان وظیفه بدون غیبت اولیه در حین خدمت، جهت ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی و بالاتر جز در زمان های اضطراری و جنگ بلامانع است.

همچنین رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا بر این موضوع تاکید دارد که ادامه تحصیل کارکنان وظیفه بدون غیبت اولیه در حین خدمت در صورتی که بیش از یک سال از تاریخ فراغت از تحصیل آنها از مقطع قبلی سپری شده باشد، بلامانع است.

بنابراین با توجه به اینکه در قانون ممنوعیتی جهت شرکت داوطلبان مشمول، از حیث وضعیت نظام وظیفه در آزمون پیش بینی نشده و اطلاعیه مورد اعتراض خارج داوطلبان مشمول، از حدود اختیارات مقام واضع بوده و مداخله در وظایفی را که قانونگذار و ستاد کل نیروهای مسلح تلقی می شود، لذا امکان پذیرش خواسته  مطروح وجود دارد.»

در ادامه حکم دیوان عدالت اداری آمده است: «با استناد به موارد یک ، ۱۰ و ۱۱ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری حکم رفع اثر از سوء تصمیمات طرف شکایت مبنی بر ممنوعیت از شرکت در آزمون دوره ۴۹ دستیار تخصصی صادر و اعلام می شود.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول