اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو برای نفر سوم وزارت خارجه آمریکا روادید صادر کرد

روسیه اعلام کرد، «ویکتوریا نولاند» معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا ۱۹ مهر در مسکو با مقام‌های روس دیدار و درباره «موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی» رایزنی می‌کند.

مسکو برای نفر سوم وزارت خارجه آمریکا روادید صادر کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از دیدار اخیر هیات‌های بلندپایه آمریکا و روسیه به ریاست معاونان وزرای خارجه دو کشور در ژنو، واشنگتن نفر سوم وزارت خارجه خود را برای دیدار با مقام‌های روسیه به مسکو می‌فرستد.

رسانه‌های روسیه به نقل از وزارت خارجه این کشور خبر دادند، «ویکتوریا نولاند» معاون امور سیاسی وزارت خارجه آمریکا ۱۹ مهر در مسکو با مقام‌های روس دیدار و درباره «موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی» رایزنی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تاس، سفر ویکتوریا نولاند در شرایطی انجام می‌شود که دولت روسیه در ماه می سال ۲۰۱۹ در پاسخی تلافی جویانه علیه اقدام آمریکا در اعمال تحریم علیه برخی مقام‌های روسی، برای سفر نولاند به مسکو روادید صادر نکرد.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه چندی قبل اعلام کرده بود که این کشور در حال بررسی احتمال صدور روادید برای سفر نولاند به مسکو است.

سرگئی ریابکوف وزیر خارجه روسیه اخیرا در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال سفر ویکتوریا نولاند به مسکو گفته بود، وزارت خارجه روسیه و وزارت خارجه آمریکا در حال تدارک برای برقراری تعدادی از مراودات هستند.

بنا بر گزارش‌ها، نفر سوم وزارت خارجه آمریکا قرار است بعد از سفر به مسکو به بیروت پایتخت لبنان و لندن پایتخت انگلیس برود.

اوایل مهر ماه بود که وندی شرمن قائم مقام وزارت خارجه آمریکا در صدر هیات بلندپایه این کشور با هیات روسیه در شهر ژنور دیدار کرده بود.

ریاست هیات مسکو در مذاکرات با طرف آمریکایی را «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه برعهده داشت.

دیپلمات‌های ارشد روسیه و آمریکا بعد از پایان مذاکرات ژنو، با تشکیل دو کارگروه برای پیگیری توافقات بالقوه در زمینه تسلیحات اتمی و سایر تهدیدهای جهانی موافقت کردند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول