اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

واکنش شدید سنگدوینی به کشف سرقت آب شرب گرگان/ تمام مسوولان گلستان بر علیه این پرونده وارد صحنه شوند

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: چطور ورودی و خروجی خطوط شبکه انتقال آب به درستی محاسبه نشده است وقتی تعداد مشترکان شهر گرگان، شهر جلین و تمام کسانی که از این انشعاب استفاده می‌کردند مشخص است چطور متوجه کسری آب نشده بودند؟.

واکنش شدید سنگدوینی به کشف سرقت آب شرب گرگان/ تمام مسوولان گلستان بر علیه این پرونده وارد صحنه شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، طی روزهای گذشته خبر «کشف سرقت بزرگ از منابع آبی شرکت آب و فاضلاب استان و شهر گرگان» در رسانه‌های استان انتشار گسترده داشته است خبری با این عنوان که «در هفته اخیر یک مورد سرقت آب از خط اصلی با حجم قابل توجه‌ای شناسایی و با تلاش‌های چند ساعته محل سرقت شناسایی، کشف و با تلاش و همکاری ماموران نیروی انتظامی و مدیریت امور آب و فاضلاب گرگان انشعاب سرقت مسدود شد».

اعتماد عمومی مردم در موضوع آب به شدت آسیب دیده است، شهروندان گرگان در تماس با دفتر خبرگزاری سوالات و ابهامات زیادی مطرح کرده‌اند و از این رسانه درخواست کردند که نسبت به همه جوانب این خبر اطلاع‌رسانی شود، از نظر مردم ابعاد مهم این پرونده حجم مالی، میزان خسارت وارده به شرکت آبفا و جریمه‌های احتمالی متهمان پرونده نیست بلکه لطمه‌ای که به کارآمدی نظام مقدس جمهوری اسلامی برای حل مشکلات مردم در شرایط بحرانی وارد شد به مراتب بیشتر از این بحث‌ها است.

مشکلات روحی و روانی که بخش‌های عمده‌ای از جامعه در شرایطی که مردم شهر تابستان بسیار سخت بی‌آبی در بیشتر مناطق را پشت سر گذاشته‌اند، به سادگی التیام نمی‌یابد، این در حالی است که افرادی پیدا می‌شوند که با زیاده‌خواهی و اقدامات مجرمانه آب شرب را از یک شرکت دولتی به سرقت می‌برند و ضمن پایمال کردن حقوق مردم، آب دزدیده شده از آب و فاضلاب را به خود شرکت آبفا می‌فروشند، چنانچه با قاطعیت و به درستی اقدام قضایی صورت نگیرد اعتماد مردم سلب خواهد شد.

در این خصوص خبرگزاری فارس به واسطه وظیفه ذاتی خود برای شفاف‌سازی گفت‌وگویی با رمضانعلی سنگدوینی نماینده مردم گرگان و آققلا در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی مجلس ترتیب داده است که توجه مخاطبان را به آن جلب می‌کنیم.

فارس: موضوع کمبود آب شرب گلستانی‌ها و مردم گرگان چقدر در اولویت نمایندگان استان است؟

سنگدوینی: تمام نمایندگان استان و بنده به عنوان عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از همه ظرفیت‌های قانونی خود در مجلس برای رساندن مشکلات کم‌آبی استان گلستان به مسوولان وزارت نیرو بکار گرفته‌اند، بنده نیز در تیرماه سال جاری بابت کمبود شدید آب شرب در شهر گرگان و استان گلستان به وزیر نیرو تذکر کتبی داده‌ام.

فارس: اقدامات عملی که مجمع نمایندگان استان برای رفع مشکل آب استان انجام دادند چه بوده است؟

سنگدوینی: در پائیز سال گذشته به اتفاق مجمع نمایندگان استان گلستان، دستگاه‌های عضو وزارت نیرو در استان و هادی حق‌شناس استاندار گلستان برای بررسی وضعیت آب شرب استان گلستان و شهر گرگان جلسه‌ای با آقای اردکانیان وزیر وقت نیرو و معاونانشان در مجلس برگزار کردیم که مصوبات خوبی هم گرفته شد که متاسفانه به علت عدم اجرای آن تصمیمات و کوتاهی‌های صورت گرفته باعث شد که تابستان امسال مردم با مشکل جدی کمبود آب مواجه شوند.

فارس: آیا جنابعالی به عنوان نماینده مردم اطلاعی از خرید آب از بخش خصوصی برای تامین کمبود‌های آب شرب گرگان داشتید؟

سنگدوینی: معمولا و طبق سنوات قبل شرکت آبفا برای تامین نیاز آب شرب مردم و بنا به تصمیم اخذ شده برای جبران کمبود آب شرب شهر گرگان از چاه‌های بخش خصوصی آب خریداری می‌کرد که اتفاقا در یک نوبت به همراه فرماندار گرگان از چاه‌های بخش خصوصی بازدید به عمل آوردیم.

* برخی خانواده‌ها ساعت‌های در طول شبانه‌روز از بی‌آبی رنج می‌بردند

خاطرم است که به اتفاق آقای هرمزی مدیرعامل آب و فاضلاب استان گلستان از چاه‌های آب موضوع این خبر بازدید کرده بودیم که آبفا گلستان خبر تامین بخشی از کمبود آب شهر گرگان البته ابتدا فقط برای ساعات شبانگاهی ولی بعدا شنیدم در روز هم آب از نامبرده خریدار کردند ولی غافل از اینکه آب شرب متعلق به آب و فاضلاب را به خود این دستگاه می‌فروخته است.

فارس: نظر شما به عنوان نماینده مردم در خصوص خبر کشف پرونده انشعاب غیرقانونی از خط انتقال آب گرگان چیست؟

سنگدوینی: مردم ولی نعمتان این نظام هستند کسی که این شرایط را برای مردم ایجاد می‌کند و خط انتقال آب را سرقت می‌کند باید با جدیت و براساس قانون با آنها برخورد شود.

 شرایطی که این افراد با سوءاستفاده و زیاده‌خواهی در تابستان برای مردم ایجاد کردند بطوریکه برخی خانواده‌ها ساعت‌های در طول شبانه‌روز از بی‌آبی رنج می‌بردند ولی در کمال وقاحت آب شرب شهری برای آبیاری اراضی کشاورزی این افراد استفاده می‌شده است، قابل چشم‌پوشی نیست.

* هرکس در هر جایگاه و منتسب به هر شخصیتی وقتی حقوق عامه مردم به خطر انداخت باید با شدیدترین وجه ممکن برخورد شود

فارس: در خصوص بررسی دقیق به ابعاد این پرونده چه صحبتی با مدیران استان دارید؟

سنگدوینی: اگر مدیران استان از استاندار گرفته تا فرماندار گرگان، مدیرعامل آب و فاضلاب استان و دستگاه‌های نظارتی با بررسی دقیق ابعاد این پرونده و متهمان آن و عوامل دخیل در این موضوع و سوءاستفاده‌های صورت گرفته شرایط لازم برای برخورد قاطع را فراهم نکنند بنده به عنوان وکیل مدافع مردم و نماینده مردم آن را دنبال می‌کنم.

هرکس در هر جایگاه و منتسب به هر شخصیتی که هست حتی اگر از نزدیکان من نماینده باشد وقتی حقوق عامه مردم به خطر انداخت باید با شدیدترین وجه ممکن برخورد شود، مردم از تشنگی و در گرما تابستان به علت کمبود آب شرب عذاب کشیدند بعد یک نفر به خاطر زیاده‌خواهی خود اینگونه شرایط زندگی را برای مردم سخت کند.

هرکس که می‌خواهند باشند مطمئن باشید بنده از طریق مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم از مراجع قانونی پیگیری خواهم کرد باید تمام مسوولان استان بر علیه این پرونده وارد صحنه شوند.

* مدیرعامل آبفا گلستان به هیچ‌وجه حق ندارد در بررسی پرونده سرقت آب شرب شهروندان کوتاه بیاید/ دستگاه متولی باید پاسخ دهد چطور ورودی و خروجی شبکه انتقال آب به درستی محاسبه نشد

فارس: شرکت آب و فاضلاب استان برای جلوگیری از تکرار چنین جرائم چه تدابیری اتخاذ کند نقش نظارت دستگاهی برای مقابله با چنین تخلفات چیست؟

سنگدوینی: بنده از مدیرعامل آبفا می‌خواهم به هیچ وجه حق ندارد کوتاه بیاید وگرنه بر علیه ایشان شکایت می‌کنم.

مدیر دستگاه فعلی باید پاسخ بدهد براساس گفته‌ها چنانچه در این دو سه سالی از این شبکه انشعاب شهری سرقت می‌شده است چرا زودتر متوجه کسری آب نشده‌اند.

چطور ورودی و خروجی خطوط شبکه انتقال آب به درستی محاسبه نشده است وقتی تعداد مشترکان شهر گرگان، شهر جلین و تمام کسانی که از این انشعاب استفاده می‌کردند مشخص است چطور متوجه کسری آب نشده بودند چرا نظارت و برنامه‌ریزی لازم صورت نگرفته است.

از دستگاه متولی خواستم باید ضمن پیگیری برای برخورد با سوءاستفاده صورت گرفته، نظارت‌های صورت نگرفته شده را اعلام کند وگرنه بنده به عنوان نماینده مردم در مقابل شما خواهم بود.

انتهای پیام/۸۳۰۱۹/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول