اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دستور رئیس جمهور ترکمنستان برای حمایت از تولید داخل و ممنوعیت واردات

رئیس جمهور ترکمنستان دستور داد تولیدات داخل جایگزین واردات شده ماهانه در این رابطه گزارش داده شود.

دستور رئیس جمهور ترکمنستان برای حمایت از تولید داخل و ممنوعیت واردات

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در جلسه هیئت دولت به سهم قابل توجه تجارت در توسعه اقتصاد ملی اشاره کرد.

رئیس جمهور در نشست دولت پس از بررسی نتایج 9 ماه گذشته گفت: کارآفرینان پروژه‌های پیچیده و بزرگی را در صنایع مختلف اجرا می‌کنند که کیفیت آنها از شرکت‌های خارجی کمتر نیست.

وی ادامه داد که وظیفه شما اولویت دادن به توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور است.

رهبر ترکمنستان به رقابت و بهبود محیط کسب و کار، کاهش سهم بنگاه‌های دولتی در ساختار اقتصاد داخلی اشاره کرد و گفت: شرایط باید برای جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی ایجاد شود.

بردی محمداف خواستار تسریع در اجرای برنامه دولتی با هدف افزایش ظرفیت‌های تولید برای صادرات شد و به روسای مربوطه دستور داد که ماهانه پیشرفت برنامه جایگزینی واردات را گزارش دهند. 

وی گفت: راه اصلی توسعه اقتصاد تنوع آن، تسلط بر تولید انواع جدید محصولات داخلی و گسترش جغرافیای منابع آن در خارج از کشور است.

در این جلسه گزارش شد که رشد تولید ناخالص داخلی ترکمنستان از ژانویه تا سپتامبر 2021 معادل 6.2 درصد است، گردش تجارت خارجی این کشور 12.3 درصد افزایش یافته و به بیش از 9 میلیارد دلار آمریکا رسیده است.

همچنین گزارش شد که صادرات کشور 20 درصد افزایش داشته که نسبت به دوره زمانی مشابه در سال گذشته مبلغی در حدود 6 میلیارد دلار برآورد می‌شود.

رئیس جمهور گفت: بدون احتساب منابع سوخت و انرژی، صادرات ترکمنستان تقریباً 50 درصد افزایش یافته است.

وی گفت:در پروژه سوخت و انرژی و بخش حمل و نقل، ساخت خط لوله گاز ترکمنستان-افغانستان-پاکستان-هند، خطوط انتقال نیرو و خطوط ارتباطی فیبر نوری نیز در دست اقدام است که اهمیت ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول