اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آمریکایی‌های بیشتری در دوره بایدن نسبت به دوره مشابه ترامپ قربانی کرونا شده‌اند

بر اساس داده‌های دانشگاه «جانز هاپکینز» و به‌رغم وعده‌های بایدن، آمریکایی های بیشتری در 9 ماه اول ریاست‌جمهوری وی در مقایسه با 9 ماه اول همه گیری کرونا در آمریکا تحت ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، قربانی این بیماری شده‌اند.

آمریکایی‌های بیشتری در دوره بایدن نسبت به دوره مشابه ترامپ قربانی کرونا شده‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس داده‌های دانشگاه «جانز هاپکینز»، آمریکایی‌های بیشتری در ۹ ماه اول ریاست‌جمهوری جو بایدن بر اثر کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند تا ۹ ماه اول همه‌گیری تحت ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ.

به نوشته روزنامه آمریکایی «واشنگتن تایمز»، علیرغم واکسیناسیون و وعده بایدن مبنی بر مدیریت بهتر همه‌گیری کرونا نسبت به سلف خود پس از روی کار آمدن در ۲۰ ژانویه، مرکز تحقیقات کرونای دانشگاه جانز هاپکینز گزارش داد که تا بعد از ظهر چهارشنبه، در سال میلادی جاری ۳۵۳ هزار آمریکایی جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر از ۳۵۲ هزار نفری است که از مارس ۲۰۲۰ هنگام شروع همه‌گیری تا دسامبر همین سال که برای اولین بار سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز واکسن را صادر کرد، جان باخته‌اند.

در جلسه کنگره آمریکا در روز چهارشنبه، مسئولان مرکز تحقیقات کروناویروس این دانشگاه گفتند اگرچه موارد نوع دلتا و بستری شدن در بیمارستان چند هفته است که روند کاهشی داشته، اما تردید در واکسن زدن همچنان ادامه دارد و آزمایشات به تاخیر افتاده است.

طبق این گزارش، برخی جمهوری‌خواهان و محافظه‌کاران آمریکایی در توییتر بایدن را مسئول افزایش مرگ و میر دانسته‌اند.

بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون ۷۱۲ هزار و ۶۹۸ نفر در آمریکا قربانی کرونا شده‌اند و آمار مبتلایان این کشور هم ۴۴ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۱۵۸ نفر است. آمریکا همچنان بیشترین آمار مبتلایان به کرونا و فوتی‌های مرتبط با این ویروس را در جهان به خود اختصاص داده است.

آمار پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers که همیشه از آمار جانز هاپکینز بیشتر است، نشان می‌دهد حدود دو هزار آمریکایی تنها در شبانه‌روز گذشته جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند که در مجموع تعداد قربانیان این کشور را به ۷۳۲ هزار و ۴۷۷ نفر می‌رساند. آمار مبتلایان این کشور هم بر اساس اطلاعات این پایگاه اینترنتی بیش از ۱۰۶ هزار نفر در شبانه‌روز گذشته و در مجموع ۴۵ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۶۲۰ نفر است. 

همچنین گزارش «آکادمی متخصصین اطفال آمریکا» (APP) حاکی از آن است که از زمان همه‌گیری کرونا در ایالات متحده تاکنون، دست‌کم پنج میلیون و ۹۰۰ هزار کودک در سراسر آمریکا به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و ۵۲۰ کودک نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس ناشناخته از دست دادند.

پیش‌تر در یک نظرسنجی که هفتم تا دهم شهریور انجام شد، میزان محبوبیت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به پایین‌ترین میزان از زمان ورودش به کاخ سفید رسید.

نتایج این نظرسنجی که از سوی رویترز و موسسه «ایپسوس» انجام شد نشان داد، میزان رضایت آمریکایی‌ها از اقدامات دولت بایدن برای مقابله با ویروس کرونا برای اولین بار به زیر ۵۰ درصد رسیده و ۴۶ درصد نیز از نحوه پاسخ به شیوع ویروس کرونا در آمریکا ناراضی هستند.

پیش‌تر نیز در نظرسنجی مشترک «واشنگتن پست-ای‌بی‌سی نیوز»، ۵۲ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که نحوه عملکرد بایدن در مقابله با همه‌گیری را تایید می‌کنند که در مقایسه با اواخر ژوئن که ۶۲ درصد به او نمره مثبت داده بودند، کاهش را نشان می‌داد. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول