اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فارس من| بررسی زیرساخت‌های شهرک شهید کشوری اصفهان بعد از سالها بلاتکلیفی/ پاسخ متولیان چیست؟

شهرک شهید کشوری یکی از شهرک‌های باسابقه در اصفهان است که پس از گذشت سال‌ها هنوز خدمات‌رسانی به مردم ساکن در آن، با موانع متعددی روبرو است که در این گزارش به آن پرداخته‌ایم.

فارس من| بررسی زیرساخت‌های شهرک شهید کشوری اصفهان بعد از سالها بلاتکلیفی/ پاسخ متولیان چیست؟

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، با ثبت درخواست تعدادی از مردم ساکن در شهرک شهید کشوری در سامانه فارس من، مبنی بر اعلام مشکلات آن شهرک و پیگیری رسانه‌ای، بر آن شدیم تا بار دیگر پرونده شهید کشوری را باز کنیم؛ شهرک شهید کشوری یکی از قدیمی‌ترین شهرک‌هایی است که کلنگ افتتاح آن در اصفهان زده شده است، اما هنوز به بهره‌برداری کامل نرسیده است، زمین‌های شهرک شهید کشوری که از ابتدای دهه ۷۰ بنا بر دستور رهبری مبنی بر تأمین مسکن کارکنان ارتش، در اختیار بنیاد تعاون ارتش قرار گرفت تا ساخت و ساز واحدهای مسکونی، نیاز کارکنان ارتش را در اصفهان برطرف کند، الان با مشکلاتی مواجه است که می‌طلبد مسؤولان امر در حل و رفع آن‌ها شتاب به خرج دهند.

ساکنان این شهرک سال‌ها است نسبت به بدقولی در مورد خدمات‌رسانی به محل سکونتشان اعتراض دارند، البته همانطور که گفته شد، فارس قبلا نیز به مشکلات شهرک شهید کشوری از جمله مسأله مربوط به زباله (این مطلب را در اینجا مطالعه کنید) و همچنین مسأله مربوط به مسجد و کلانتری (این مطلب را در اینجا مطالعه کنید) پرداخته بود.

در همین رابطه خبرنگار فارس به جمع ساکنان شهرک شهید کشوری رفت و از آن‌ها جویای مشکلاتشان شد؛ یکی از ساکنان شهرک شهید کشوری، به خبرنگار فارس گفت: من صاحب دو فرزند هستم که الان باید آن‌ها در مدرسه ثبت‌نام کنم، اما شهرک یک مدرسه دولتی بیشتر ندارد و قادر به پرداخت هزینه مدرسه غیرانتفاعی نیز نیستم، به نظر شما شهرکی با این جمعیت، فقط باید یک مدرسه دولتی داشته باشد؟

علاوه ‌بر این، با تحقیقات صورت‌گرفته توسط خبرنگار فارس، متوجه شدیم شهرک شهید کشوری در ارتباط با خدمات مربوط به بهداشت و درمان و خدمات فرهنگی و مرکز خرید متناسب با جمعیت شهرک و مهم‌تر از همه، خدمات انتظامی و امنیتی نیز دچار مشکل است؛ طبق گفته یکی از سکنه شهرک، در اینجا فقط یک مرکز درمانی موقت وجود دارد که به هیچ دردی نمی‌خورد و برای دریافت خدمات درمانی موثرتر، باید با طی مسافت طولانی، به یکی از مراکز درمانی خارج از شهرک مراجعه کنیم.

به سراغ مسؤولان مربوطه رفتیم تا نظر آن‌ها را در ارتباط با تعهدات داده شده در ارتباط با شهرک شهید کشوری بررسی کنیم.

زمینی برای احداث مرکز بهداشت به ما نداده‌اند

حمامی مدیر گروه واحد توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ارتباط با لزوم اختصاص سرانه بهداشت و درمان در محدوده شهرک شهید کشوری اظهار داشت: علیرغم مکاتبات ۱۰ ساله ما با شرکت عمران آبشار و دستگاه‌های دیگر مثل راه و شهرسازی و شهرداری منطقه ۶ درباره اختصاص سرانه، هنوز زمین به ما نداده‌اند.

وی افزود: باید دستگاه‌های نظارتی به این مسأله ورود کنند که چرا علیرغم این که منطقه‌ای مسکونی شکل گرفته و خدمات آن نیز دیده شده، اما سرانه آن به متولیان امور واگذار نشده است.

حمامی با بیان اینکه اعتبارات لازم برای احداث سرانه بهداشت و درمان شهید کشوری پیش‌بینی شده است، ادامه داد: در طرح اجرا شده تحول سلامت، اعتبار خوبی برای احداث مرکز درمان در شهید کشوری دیده شد و حتی وزارت بهداشت دو مرکز سلامت و یک پایگاه اورژانس آنجا پیش‌بینی کرده است، اما تا این لحظه‌ای که ما در خدمت شما هستیم، هیچ زمینی به ما ندادند و علیرغم وجود پیش‌بینی منابع و حتی اظهار تمایل خیران برای برعهده گرفتن تأمین مالی این مورد، به لحاظ عدم واگذاری سهم سرانه درمان به ما، این اتفاق نیفتاده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت عمران آبشار اسپادانا باید سهم سرانه بهداشت و درمان را اختصاص دهد، تاکید کرد: علیرغم این که به ما زمینی واگذار نکردند، ما در حال حاضر در یک فضای استقرار موقتی این خدمات را ارائه می‌دهیم اما خود ما هم از کیفیت ارائه این خدمات راضی نیستیم و امیدواریم با پیگیری اصحاب رسانه این مشکل حل شود تا بتوانیم خدماتی در شأن و منزلت مردم ارائه دهیم.

آموزش و پرورش متولی ساخت مدرسه نیست

محمد اعتدادی در ارتباط با سرانه آموزش و پرورش شهرک شهید اعتباری گفت: سرانه آموزشی این منطقه بسیار پایین است، اما متولی ساخت مدرسه، ما نیستیم بلکه اداره کل نوسازی مدارس است، چون ساخت مدارس با آن‌هاست و نهادی مستقل از آموزش و پرورش است و زیرمجموعه ما محسوب نمی‌شود.

شرکت‌های انبوه‌ساز موظف به تهیه زمین و ساخت هستند

سید محمد میرپور سرپرست اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان با اشاره به وظیفه شرکت‌های انبوساز نسبت ساخت مدرسه برای خدمت‌رسانی به ساکنان منطقه گفت: شرکت‌هایی که انبوسازی می‌کنند موظف هستند هم زمین اختصاص دهند و هم ساخت انجام دهند؛ این کار در مورد پرونده شهید کشوری، اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: بر اساس چیزی که در مورد مسائل مالی و اداری آموزش و پرورش توسط قانونگذار مصوب شده، دوبار به ماده ۱۳ و ۱۶ شوراها اشاره شده است و انبوه‌سازها باید نسبت به ساخت مدرسه اقدام کنند و الان هم دارد دنبال می‌شود تا این اتفاق بیفتد.

میرپور خاطرنشان کرد: دوستان ما در آموزش و پرورش دائما با مکاتبات فراوان و برگزاری جلسات مختلف، در حال پیگیری این موضوع هستند و کسانی که موظف به اجرای قانون و ساخت مدرسه هستند، از این موضوع دارند شانه خالی می‌کنند، ولی با توجه به اینکه آئین‌نامه، به روز شده است تکلیف این کار امسال باید مشخص شود و همه دستگاه‌ها هم دنبال هستند تا این اتفاق بیفتد.

وعده‌ای که هیچگاه محقق نشد

محمد مجیری، رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان در ۱۷ دی ۹۷ با اشاره به این که بازار روز کوثر ۱۵ شهرداری اصفهان در شهرک شهید کشوری ۴۰ درصد پیشرفت داشته است، قول داد که در سال آینده، بازار کوثر این شهرک پرجمعیت به بهره‌برداری برسد، اما از آن تاریخ تاکنون، هنوز این بازار در شهرک شهید کشوری احداث و راه‌اندازی نشده است و تهیه مایحتاج اولیه برای مردم این شهرک در نزدیک‌ترین فاصله ممکن، یکی از مشکلات اصلی آن‌ها به حساب می‌آید.

 

اما محمد حسین جعفری، در این باره گفت: در ارتباط با مجموعه فروشگاهی کوثر، شهرداری در حال حاضر زمینی را در اختیار سازمان میادین گذاشته و قرار شده است که فعلا برای این که یک پروژه زودبازده انجام شود و سریعا بازار کوثر برای رفاه اهالی راه بیفتد، با خیری که در حال ساخت مسجد است، مذاکره‌ای صورت گیرد.

در صورت موافقت خیر، فروشگاه کوثر راه‌اندازی می‌شود

سرپرست وقت شهرداری منطقه ۶ ادامه داد: در صورت موافقت خیر، زیرزمین مسجد که مساحتی در حدود ۱۰۰۰ متر دارد، در اختیار سازمان میادین قرار می‌گیرد و باید صورت جلسه‌ای هم بنویسیم تا این بازار کوثر در این زیر زمین دایر شود؛ در صورت انجام این توافق، نهایتا تا ۵ الی ۶ ماه دیگر ما یک فروشگاه کوثر آنجا خواهیم داشت.

وی به مشکلات بهداشتی و درمانی در این شهرک نیز اشاره کرد و گفت: در آنجا یک زمین ۲ هزار متری با پروانه خانه بهداشت صادر و تحویل خانه بهداشت شده است، اما هنوز شروع به ساخت و ساز نکرده‌اند؛ شهرداری فقط در زمینه تامین زمین و صدور پروانه با توجه به کاربری‌های مشخص شده می‌تواند اقدام کند و از آنجا به بعد با متولی کار است.

جعفری تصریح کرد: متولی این کار در شهرک کشوری دو گروه هستند: اول شرکت عمران آبشار اسپادانا و دوم متولی حوزه مربوطه؛ یعنی اگر آموزشی است، آموزش و پرورش باید اقدام کند؛ اگر حوزه بهداشت و درمان است، متولی امر دانشگاه علوم پزشکی است.

سرپرست وقت شهرداری منطقه ۶ به مشکل تأمین امنیت در شهرک شهید کشوری نیز اشاره و اظهار کرد: یک کیوسک ۱۱۰ در آنجا قرار دادند که امنیت آنجا را تامین کند اما این کیوسک برای آنجا اصلا مناسب نیست و فایده‌ای ندارد؛ چون جمعیت آنجا بسیار زیاد است و به نسبت خلاف هم فراوان است.

جعفری خاطرنشان کرد: از آن تاریخ ۲ سال است که می‌گذرد و هیچ اتفاقی هم نیفتاده است؛ ما زمین را تحویل نیروی انتظامی دادیم و مجوز ساخت هم دارند، نیروی انتظامی با عمران آبشار توافقاتی کرده است که عمران آبشار این کلانتری را بسازد، اما تا امروز اتفاقی نیفتاده است.

وی ادامه داد: یک جلسه‌ای هم امام جمعه سپاهان شهر برگزار کرد و نیروی انتظامی هم حضور داشت، ما در آنجا زمینی به مساحت هزار و ۶۳ متر به آن‌ها تحویل دادیم و با حضور نیروی انتظامی صورت‌جلسه‌ای هم تنظیم شد که این زمین به شما تحویل داده شده است، بعد از آن نیز صورت‌جلسه دیگری را با نیروی انتظامی و عمران آبشار اسپادانا تنظیم کردیم که این کلانتری ظرف یکسال ساخته شود.

سرپرست وقت شهرداری منطقه ۶ تصریح کرد: متولی کارهای خدماتی در شهرک کشوری دو گروه هستند: اول شرکت عمران آبشار اسپادانا و دوم متولی حوزه مربوطه؛ یعنی اگر آموزشی است، آموزش و پرورش باید اقدام کند؛ اگر حوزه بهداشت و درمان است، متولی امر دانشگاه علوم پزشکی است؛ شرکت عمران آبشار در زمینه تعهدات خود مبنی بر ساخت کلانتری و واحد آموزشی و درمانی شانه خالی می‌کند چون متولی کار سراغ او نمی‌رود و بازخواست نمی‌کند.

وی گفت: این شهرک از ابتدا زیر نظر شهرداری نبوده است و الان دارند این شهرک را به شهرداری تحمیل می‌کنند.

جعفری تاکید کرد: جالب است که بدانید شرکت عمران آبشار اسپادانا مجوزهای لازم را برای انبوه‌سازی در این مقیاس با رعایت استانداردهای لازم، اخذ نکرده است؛ در این شهرک، مصوبه ترافیک، راه و شهرسازی و مصوبه ارتفاعات نداریم و الان باید به کمسیون ماده ۵ برود و در آنجا مجوز بگیرد و ساخته شدن بدون مجوز به این منجر شده است که روی این واحدهای مسکونی، پایان کار بدون پروانه صادر می‌شود.

لازم به ذکر است در زمان انجام مصاحبه محمدحسین جعفری سرپرستی شهرداری منطقه ۶ اصفهان را بر عهده داشته است.

عمران آبشار به تعهدات آموزشی خود عمل کرده است

این در حالی است که مدیر روابط عمومی شرکت عمران آبشار اسپادانا معتقد است شرکت عمران آبشار به تعهدات خود مبنی بر اختصاص سرانه‌های خدماتی عمل کرده است.

وی در خصوص سرانه آموزشی گفت: در تاریخ ۹۳/۰۲/۰۸ صورت‌جلسه‌ای در این خصوص با آموزش و پرورش تنظیم و کلیه زمین‌های مربوطه در عرصه آموزشی تعیین و به آموزش و پرورش تحویل می‌شود؛ این صورتجلسه به امضای مدیران وقت آموزش و پرورش نیز رسیده است.

مدیر روابط عمومی شرکت عمران آبشار اسپادانا با اشاره به اینکه فقط یک مدرسه دولتی در مجتمع بزرگ آبشار وجود دارد که آن هم با هزینه شرکت ساخته و به آموزش و پرورش اهدا شده است، اظهار کرد: تمام زمین‌هایی که تاکنون به آموزش و پرورش تحویل داده شده‌اند، هنوز بایر هستند و عملیات ساخت و ساز درآن‌ها انجام نمی‌شود؛ تنها در یک قطعه زمین با سرمایه‌گزاری بخش خصوصی (مدرسه غیر دولتی حضرت اباالفضل)  احداث گردید که در حال بهره‌برداری است.


مدرسه ساخته شده توسط شرکت عمران آبشار اسپادانا

وی ادامه داد: در صورت‌جلسه ۹۹/۰۵/۲۹ که به امضای مدیرکل آموزش و پرورش وقت نیز رسید، کلیه تعهدات در خصوص زمین‌های آموزشی در مجتمع بزرگ آبشار (شهید کشوری) به دستگاه خدمت‌رسان واگذار گردیده است.

مدیر روابط عمومی شرکت عمران آبشار اسپادانا به میزان تعهد شرکت عمران آبشار برای سرانه آموزشی اشاره و تصریح کرد: براساس طرح تفصیلی مصوب محله شهید کشوری، ۱.۹ متر مربع به ازای هر نفر فضای آموزشی اختصاص داده شده و در مجموع بیش از ۸۰ هزار متر مربع به دستگاه خدمت‌رسان واگذار گردیده است.

همه سرانه‌های بهداشت و درمان، تحویل دانشگاه علوم پزشکی شده است

وی با اشاره به سرانه بهداشتی گفت: در مورد سرانه بهداشتی، در تاریخ ۹۹/۰۳/۲۱ صورت‌جلسه‌ای مبنی بر تعیین تکلیف زمین‌های کاربری بهداشتی و درمانی تنظیم شد که به امضای رئیس و مدیران وقت دانشگاه علوم پزشکی و شهردار محترم اصفهان هم رسید.

مدیر روابط عمومی شرکت عمران آبشار اسپادانا  ادامه داد: در این صورت‌جلسه، قطعات زمین‌هایی را که به دانشگاه علوم پزشکی در بخش ۱۳۰ هکتاری تعلق می‌گیرد تعیین تکلیف گردید.

وی با اشاره به آگاهی کامل مدیران وقت دانشگاه علوم پزشکی از صورت‌جلسه‌ها و امضای آن‌ها، مجموع زمین‌هایی که برای سرانه بهداشت و درمان اختصاص داده شده است را اینگونه بیان کرد: برابر طرح تفصیلی مصوب محله شهید کشوری به ازای هر نفر ۱.۴۵ متر مربع خدمات بهداشت و درمان پیش‌بینی شده است و شرکت عمران آبشار اسپادانا تاکنون ۱۶ هزار و ۶۹۳ متر مربع از کاربری مذکور را واگذار کرده است.

مدیر روابط عمومی شرکت عمران آبشار اسپادانا اضافه کرد: براساس تعاملات صورت گرفته، قطعه زمینی به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع جهت احداث مرکز بهداشتی و درمانی تحویل دانشگاه علوم پزشکی و جهت تسریع در احداث آن، پروانه ساخت نیز توسط شهرداری صادر شد.

وی تصریح کرد: طبق صورت‌جلسه یاد شده  قطعه زمینی به مساحت ۱۲ هزار و ۴۷۴ متر مربع با کاربری بهداشتی درمانی جهت تأمین سرانه خدمات درمانی توسط بخش خصوصی پروانه دریافت کرده و مقرر شد قبل از شروع عملیات ساختمانی اقدام به دریافت موافقت اصولی و دریافت تاییدیه نقشه‌های مربوطه از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کند.

علاوه ‌بر اختصاص سرانه فرهنگی و مذهبی، برای ساخت فرهنگسرا، با شهرداری همراهی می‌کنیم

مدیر روابط عمومی شرکت عمران آبشار اسپادانا در ارتباط با سرانه فرهنگی و مذهبی گفت: زمین‌های سرانه فرهنگی و مذهبی قبلا مشخص شده است؛ یک قطعه زمین‌ با مساعدت شرکت عمران آبشار اسپادانا و مشارکت و همت خیران، جهت احداث مسجد جامع اختصاص یافت که تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است؛همچنین در همراهی با شهرداری، قطعه زمینی جهت ساخت فرهنگسرا اختصاص یافت که عملیات احداث آن در حال اجراست و سقف سوم آن نیز اجرا شده است.

وی اذعان کرد: به طور کلی سرانه مذهبی و فرهنگی در پروژه شهید کشوری براساس طرح تفصیلی مصوب محله شهید کشوری، ۰.۴۸ متر مربع به ازای هر نفر می باشد و شرکت عمران آبشار اسپادانا ۱۶ هزار ۴۴۱ متر مربع را بر اساس صورت‌جلسات به این مهم اختصاص داده است.

سازمان ورزش و جوانان، اقدام به احداث مجموعه ورزشی نمی‌کند

مدیر روابط عمومی شرکت عمران آبشار اسپادانا در خصوص سرانه ورزشی نیز بیان کرد: به سرانه ورزشی هم چند زمین اختصاص یافته که یکی از آنها در مجاورت مدرسه شهید کشوری قرار گرفته است و شرکت عمران آبشار اسپادانا به منظور تسریع در بهره‌برداری از آن اقدام به احداث سوله آن کرد و جهت تکمیل به دستگاه خدمت‌رسان تحویل داده شد.

وی  یادآور شد: مابقی زمین‌ها هم بایر بوده و اقدامی صورت نگرفته است؛ سال گذشته به همت شهرداری ۲ قطعه زمین ورزشی رو باز با تجهیزات در مجتمع شهید کشوری احداث شد و هم اکنون در حال بهره‌برداری است؛ در ارتباط با سرانه ورزشی نیز مطابق طرح تفصیلی مصوب محله شهید کشوری ، ۰.۷۲ متر مربع به ازای هر نفر و در مجموع ۲۸ هزار و ۵۸۴ متر مربع به زمین های ورزشی اختصاص داده شده است.


فاز ۶ در حال تکمیل و فاز ۷ در حال گودبرداری است

مدیر روابط عمومی شرکت عمران آبشار اسپادانا در ارتباط با ساخت و ساز واحدهای مسکونی و تحویل قبل از اتمام کامل آن‌ها گفت: واحدهای مسکونی در دو مرحله به اعضا تحویل می‌شود؛ تحویل موقت که پس از ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی است و واحدها جهت تکمیل دکوراسیون داخلی به اعضا تحویل داده می‌شود و در فرجه زمانی تا تحویل نهایی در خصوص اتصال انشعابات و تکمیل خدمات زیربنایی اقدام می‌شود.

وی به تکمیل فاز ۶ و شروع فاز ۷ هم اشاره و بیان کرد: در فاز ۶، در سال ۹۷ و ۹۸، بیش از ۲۰۰۰ واحد تحویل داده شد و در سال ۹۹ نیز موفق به تحویل ۱۶۰۰ واحد مسکونی شدیم و به یاری خدا تا آخر امسال، ۱۴۹۰ واحد مسکونی دیگر از مجموع تعهدات خود را تحویل خواهیم داد؛  فاز 7 نیزدر مرحله گودبرداری است.

شرکت عمران آبشار، تعهدی به منظور ساخت و ساز برای نهادهای متولی امر ندارد

مدیر روابط عمومی شرکت عمران آبشار اسپادانا در پایان خاطرنشان کرد: به طور کلی، زمین‌های خدماتی در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد و شهرداری نیز با حفظ مالکیت، آن‌ها را تحویل نهاد متولی مربوطه می‌دهد؛ شرکت عمران تمامی زمین‌ها را واگذار کرده  و  اکنون تعهدی به گردن ما نیست؛ براساس قانون نیز شرکت عمران آبشار اسپادانا تعهدی در خصوص احداث ابنیه خدمات شهری ندارد و اجرای آن به عهده دستگاه های خدمات‌رسان می‌باشد. اما همواره جهت تعامل و همراهی با همه دستگاه ها آماده بوده ایم همانطور که منظور رفاه ساکنین اقدام به احداث مدرسه، ساخت ایستگاه آتش نشانی، ارائه تجهیزات و خدمات در خصوص فعالیت‌های نیروی انتظامی در پروژه و همراهی با ساکنان در خصوص برنامه‌ها کرده‌ایم.

متولی ساخت و ساز، نهادهای مربوطه هستند

محمدرضا فلاح در خصوص ساخت سرانه‌های آموزشی، بهداشتی، فرهنگی و ورزشی اظهار داشت: طرح هر منطقه‌ای که تهیه می‌شود، کاربری‌ها و سرانه‌هایی در آن دیده می‌شود که هرکدام از آن‌ها متولی خاص خودش را دارد، مثلا متولی فضای سبز و پارکینگ، شهرداری است، متولی کاربری آموزشی نیز، اداره کل آموزش و پرورش است و همچنین متولی بهداشت و درمان نیز، دانشگاه علوم پزشکی است، بنابراین، وظیفه این نهاهای متولی این است که سرانه‌های مربوط به خودشان را تحویل بگیرند و در بودجه سالیانه‌شان لحاظ کنند یا اینکه خیرانی را جهت ساخت مجموعه مربوطه پیدا کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و هوشمندسازی شورای شهر یادآور شد: شرکت عمران‌های شهرهای جدید مثل بهارستان و فولادشهر یا مجلسی، موظف هستند که مدارس و مساجد و مراکز درمانی را بسازند و در اختیار شهروندان قرار دهند، چون در اساس‌نامه آن‌ها اینطور ذکر شده است؛ اما متولی شهرک‌های داخل شهر اصفهان، خود ادارات مربوطه هستند و فقط باید زمین را در اختیار آن‌ها قرار داد.

وی تصریح کرد: با این حال، اگر نهادهای مربوطه که مدعی هستند شرکت عمران ابشار باید اقدام به ساخت و ساز در این شهرک منطبق با سرانه مربوط به آن‌ها بکند، اگر سند و مدرک یا صورت‌جلسه‌ای دارند باید بیاورند و ما به عنوان نمایندگان مردم در شورای شهر می‌توانیم این موضوع را پیگیری کنیم.

با توجه به آنچه بیان شد، به نظر می‌رسد برای حل مشکل شهرک شهید کشوری، در ابتدای امر، باید سهم و وظیفه هر یک از متولیان مشخص و تعیین شود؛ طبق آنچه آمد، سازمان‌های دولتی معتقدند شرکت عمران آبشار در زمینه اختصاص سرانه کم‌کاری کرده و یا اقدام به ساخت و ساز نکرده است، از طرف دیگر مدیران پروژه شهید کشوری نیز بر این اعتقادند که آن تعهداتی که مربوط به آن‌هاست، تمام و کمال انجام شده است و از طرف آن‌ها وظیفه بر زمین‌مانده‌ای وجود ندارد و این عدم مسؤولیت‌پذیری نهادهای متولی امر در ساخت و ساز سرانه‌های تحویل داده شده است که موجب بروز مشکلات متعدد شده است.

مردم ساکن در شهرک شهید کشوری به واسطه عدم تکمیل زیرساخت‌های موجود در شهرک با مشکلاتی مواجه هستند، و همانطور که در ابتدای گزارش آمده است می‌طلبد مسؤولان با همدلی و تعامل برای حل مشکلات شهرک اقدام کنند. 

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/آ/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول