اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کشف 65 میلیارد ریال کالای قاچاق در نطنز

فرمانده انتظامی شهرستان نطنز گفت: در شش‌ماهه اول امسال 65 میلیارد ریال کالای قاچاق در شهرستان نطنز کشف و ضبط شد.

کشف 65 میلیارد ریال کالای قاچاق در نطنز

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز مرتضی هادیان عصر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: نیروی انتظامی همواره به دنبال امنیت پایدار قابل‌قبول برای مردم است و با حداکثر توان و قدرت به خواسته‌های مشروع مردم توجه خاص دارد، نیروی انتظامی حافظ امنیت، مظهر اقتدار و مهربانی و هدف اصلی آن اقتدار و سربلندی نظام و هدیه کردن آرامش به مردم است.

 

فرمانده انتظامی نطنز افزود: نیروی انتظامی علاوه بر اجرای وظایف تعیین‌شده برای حفظ نظم و امنیت آرامش در برخی شرایط مانند بلاهای طبیعی به کمک مردم آمده و در دوران بیماری کرونا در بحث محدودیت تردد برای کاهش بیماری در خدمت مردم بوده است. 

وی در خصوص وضعیت امنیتی شهرستان نطنز گفت: بافت جغرافیایی شهرستان نطنز یک بافت قدیمی و سنتی است و درصدی از شهروندان به دلیل مشکلات شغلی از شهر مهاجرت و منازل خود را خالی گذاشته‌اند و به این افراد توصیه داریم با نصب سیستم اعلام‌خطر دزدگیر و دوربین مداربسته از سرقت منازل خود جلوگیری به عمل‌آورند.

هادیان گفت: موضوع دوم بحث حفظ اموال وسایل کشاورزی است، در ۶ ماهه دوم سال و باوجود سرمای هوا ،تردد در مزارع کمتر می‌شود و از کشاورزان درخواست می‌کنیم اموال باارزش خود را به‌جای امن منتقل کند، برای جلوگیری از سرقت دام‌ها نیز با تلاش و کمک دستگاه‌های شهرستان، آموزش‌های بسیار خوبی به دامداران ارائه شد و نتیجه این آموزش‌ها باعث کاهش چشمگیر سرقت احشام در نطنز شد.

فرمانده انتظامی نطنز در خصوص آمار تصادفات نیز اذعان کرد: در سال گذشته شاهد کاهش ۳۶ درصدی تصادفات برون‌شهری و درون‌شهری بود‌یم و ۲۴ درصد تلفات فوتی هم کاهش پیدا کرد و علت اکثر تصادفات هم‌انحراف به چپ و عدم توجه به جلو عدم رعایت فاصله طولی بوده است.

وی از افزایش ۴۵ درصدی کشف مواد مخدر در شهرستان نطنز خبر داد و گفت: در بحث قاچاق کالا و ارز با قاچاقچیان کالا و ارز برخورد جدی صورت گرفته است و در مقایسه با سال گذشته ۲۱ درصد افزایش کشفیات کالای قاچاق داشته‌ایم.

هادیان افزود: در شش‌ماهه اول سال ۶۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در شهرستان نطنز کشف و ضبط شد که اغلب این کالا پوشاک و لوازم‌خانگی بود و نکته قابل‌توجه این‌که ۹۵ درصد کالاهای کشف‌شده در کشورمان به‌سادگی در حال تولید است که این موضوع اشتغال کشور را دچار مشکل می‌کند.

انتهای پیام/۶۳۰۲۵/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول