اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

قصور وزارت نیروی سابق در سوخت‌گیری نیروگاه قائم/گازوئیل مصرفی استاندارد نیست

نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات شهرستان فردیس احصا شده و پیگیری می شود، گفت: نیروگاه منتظر قائم مازوت نمی‌سوزاند، اما میزان گوگرد سوختی که در نیروگاه استفاده می‌شود، ۱۵۰ برابر حد استاندارد است.

قصور وزارت نیروی سابق در سوخت‌گیری نیروگاه قائم/گازوئیل مصرفی استاندارد نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، علیرضا عباسی، نماینده مردم فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس شورای اسلامی، در نشست امروز عصر شورای شهرستان فردیس، بر لزوم هم اندیشی برای رفع مشکلات شهرستان و استان تاکید کرد و گفت: مردم ولی نعمت ما هستند و از طرف مردم در جایگاه نمایندگی قرار گرفتیم. باید مسائل و مشکلات شهرو روستا را احصا، اولویت بندی و پیگیری کنیم. اما متاسفانه دچار روزمرگی شدیم و با یک شعارهایی از مردم رای گرفتیم اما پس از قرارگرفتن در این جایگاه، عمل به شعارها را فراموش کردیم و این خوب نیست.

وی ضمن تاکید بر لزوم هم افزایی در جهت رفع مشکلات استان و شهرستان‌ها، اظهار کرد: در سطح استان نمایندگان مجلس، مسؤولان دستگاه‌های اجرایی، قضایی، پمدیریت شهری و ائمه جمعه وجود دارند  که می توانیم با هم افزایی مشکلات استان را پله پله حل کنیم. اما متاسفانه به جای دستگیری از یکدیگر، مچ همدیگر را گرفتیم. اگر در استان از این گلایه داریم که چرا شاخص سرانه‌های استان ما به ویژه در بهداشت و درمان کمتر از حد استاندارد بوده و احساس می‌کنیم استانمان مظلوم واقع شده است، این ظلم را خودمان در حق خودمان کردیم؛ چرا که وقتی در مسند کار قرار گرفتیم اولویت را حل مشکلات قرار ندادیم، البرز در شاخص بیمارستانی از آخر دوم شد.

نماینده مردم البرز در مجلس با بیان اینکه  استان البرز در شاخص‌های بیمارستانی استان سی و یکم کشور و قبل از سیستان و بلوچستان است، بیان کرد: شاخص  سرانه تخت بیمارستانی در البرز  ۰۷/۱ و ۶۳ صدم از استاندارد کشوری کمتر است؛ وقتی به جای تغییر شرایط و افزایش تخت‌های بیمارستانی، به دنبال تغییر مدیر علوم پزشکی، ارتباط  ‌و نسبت با او بودیم و به توانمندی و کارایی افراد توجه نکردیم  پیشرفت نمی‌کنیم و با توجه به نرخ بالای رشد جمعیت در البرز از استان‌های دیگر عقب می‌مانیم.

وی یادآور شد: نرخ زاد و ولد در استان البرز خوب نیست اما برطبق آمارها نرخ مهاجرت بسیار بالاست و سالانه ۱۲۰ تا ۱۸۰ هزار نفر جمعیت مهاجر به استان  اضافه می شود. اگر زیرساخت‌های البرز را به نسبت جمعیت افزایش ندهیم در سال‌های آینده دچار مشکلات و عقب ماندگی‌های بیشتری خواهیم شد. البرز یک استان ویژه است و برای حل مشکلات این استان، کار جهادی، مدبرانه و عاقلانه، نیروهای توانمند و تلاش شبانه روزی لازم است. البرز برای بهبود سرانه‌ها به نیروهای توانمند و هم افزایی همه مسؤولان  نیازدارد و اگر بخواهیم با همین شیوه حرکت کنیم، هرگز  به جایی نمی‌رسیم.

بیمارستان‌های نافرحام استان در دست پیگیری

عباسی اضافه کرد: سرانه های تخت بیمارستانی در استان البرز مناسب نیست و فردیس این وضعیت بدتر می‌شود و حتی یک تخت بیمارستانی در این شهر وجود ندارد. پروژه  بیمارستان سال هاست راه افتاده، اما به نتیجه نرسیده است. طی بازدیدی از بیمارستان فردیس در آذرماه سال گذشته، مسوولان علوم پزشکی  قول افتتاح در سوم خرداد را دادند، اما پس از ۳ ماه، در فروردین ماه و بازدید بعدی شاید فقط ۳ درصد از  موزاییک کاری یک طبقه بیمارستان تغییر کرده بود و علت را تاخیر پیمانکار اعلام کردند.  با این سبک کار پیش نمی‌رود. قول بعدی هفته دولت بود باز هم نشد. در هفته گذشته طی جلسه ای با معاون پارلمانی وزیر بهداشت در خصوص بیمارستان فردیس و بیمارستان کمالشهر که سال هاست رها شده واسکلت آن زنگ زده، صحبت شد و قرار است این موضوعات در نشستی که با وزیر بهداشت خواهیم داشت؛ مطرح و پیگیری شود.

مجوز احداث مخزن آب فردیس صادر شد

وی در ادامه به مشکلات تامین آب فردیس اشاره کرد وافزود: ۸۰ درصد آب مورد نیاز  استان البرز از آب های زیرزمینی است و با وجود دو سد کرج و طالقان فقط ۲۰ درصد از آب های سطحی بهره می بریم. به دلیل برداشت های بی رویه از آب های زیرزمینی   فرونشست زمین در دشت های مختلف سطح استان کاملا مشهود است واگر در عمق ۵۰ متری به آب می رسیدیم حالا در عمق ۲۵۰ تا ۳۰۰ متری به آب می رسیم.‌  در فردیس هم کل منابع آب از چاه ها تامین می شود. در این راستا  موضوع استقرار منبع ۱۹ هزار متر مکعبی در  زمینی با وسعت ۵ هزار متر مربع در نشستی با حضور فرماندارو همه مسوولان دستگاه های ذیربط استان پیگیری شد و دهها مکانبه با وزاری مختلف برای تامین زمین انجام شد که خوشبختانه زمین تخصیص داده شد و هفته گذشته طی جلسه ای با معاون وزیر کشاورزی و رئیس سازمان جنگل ها ومراتع و غیره، مجوز منابع طبیعی برای احداث مخزن را گرفتیم و این کار با همکاری  فرماندارفردیس، استاندار و مسؤولان آبفا، منابع طبیعی و غیره  در البرز به سرانجام رسید و این تجربه باید در امور دیگر نیز در دستور کار قرار گیرد.

آموزش و پرورش فردیس مستقل می‌شود

نماینده مردم البرز در مجلس موضوع استقلال آموزش و پرورش فردیس را از موضوعات در دست پیگیری ذکرو اضافه کرد:سال گذشته در نشست شورای اداری این موضوع مطرح شد، دستورات اولیه آن را از وزارت آموزش و پرورش گرفتیم اما با تغییر دولت این موضوع معوق ماند که در پیگیری اخیر از معاون اول ریاست جمهوری،  قول انجام آن داده شد. اجرای مترو هم نیاز به کار دسته جمعی دارد.

نیروگاه فردیس مازوت نمی‌سوزاند

وی در بخش دیگری با بیان اینکه نیروگاه منتظر قائم مازوت نمی سوزاند، گفت:  زمستان گذشته طی بازدیدی از نیروگاه منتظر قائم فردیس، مشخص شد که مخازن مازوت در نیروگاه  پلمب است و استفاده نمی شود. اما میزان گوگرد موجود در گازوئیلی که به عنوان سوخت به نیروگاه می‌آمد، ۱۵۰ برابر بیش از حد استاندارد بود. از سویی باید برق تامین شود و از سوی دیگر باید آلودگی ایجاد نشود. به عنوان نماینده مردم در مجلس  از وزیر نفت این سوال را  مطرح کردم که طبق قانون هوای پاک چرا سوخت استاندارد برای نیروگاه تامین نشده است؟

نیروگاه منتظر قائم آب فردیس را می‌خورد

عباسی همچنین اضافه کرد:در نیروگاه منتظرقائم از طریق چند حلقه چاه، سالانه  ۷میلیون متر مکعب آب امصرفز آب های زیرزمینی صرف خنک کردن نیروگاه می شود. برقی هم که در این نیروگاه تولید می شود ۸۰ درصد در تهران و ۲۰ درصد در البرز صرف می شود، بنابراین بازهم  ۴چهارپنجم از آب زیرزمینی ما معادل ۶ میلیون مترمکعب از این طریق صرف تهران می شود. اما وزارت نیروی قبل در این  خصوص کوتاهی کرده  ودر جهت بهینه سازی، افزایش  بهره وری ونیروگاه یا احداث نیروگاه جدیداقدام نکرده است. در این راستا یا باید سیکل نیروگاه تغییر کند و یا  تصفیه خانه احداث شود و آب بازچرخانی شده در نیروگاه مصرف شود که تامین مالی آن در توان بخش خصوصی و دولت به تنهایی نیست و نیازمندکمک همه جانبه است.

وی افزود: مسائل و  مشکلات استان و شهرستان ها احصا شده و مورد پیگیری قرار دارد.نمایندگان مجلس توان اجرایی ندارند ولی تقاضا دارم  دستگاه های اجرایی کارشان را درست انجام بدهند وما در خصوص حمایت از دستگاه های مختلف در جهت رفع مشکلات مردم کوتاهی نخواهیم کرد. ما در مسائل شهرستان هم دخالت نخواهیم کرد.

سهم خواهی آفت جریان انقلاب

عباسی با اشاره به اینکه انتخاب مردم در انتخابات مجلس و ریاست جمهوری معنی دار بوده است؛ گفت: مردم تحمل دعوا و اختلاف را ندارند و همه نمایندگان در مجلس و شورا و  دولت را از یک طیف انتخاب کردند تا کارها بهتر انجام شود. مجموعه انقلابی یعنی از خودگذشتگی، ایثار تلاش و مجاهدت در راستای خدمت به مردم. سهم خواهی آفت جریان انقلابی است و این جریان را زمین خواهد زد. ما باید برای نظام جمهوری اسلامی مادری کنیم. ما هر واری هم بکنیم‌‌نخواهیم نماد جریان انقلابی  شده ایم و باید از خواسته های خود کوتاه بیایم و فقط برای خدمت به مردم تلاش کنیم.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول