اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مخالفت وزارت خارجه آمریکا با تداوم شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن اعلام مخالفت کشورش با شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری، گفت باید از اقدامات یکجانبه‌ که سبب تشدید تنش می‌شود، اجتناب کرد.

مخالفت وزارت خارجه آمریکا با تداوم شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از ادعای «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره مخالفت با توقف شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری و انتشار گزارشی از فشار واشنگتن به تل‌آویو در این زمینه، وزارت خارجه آمریکا بار دیگر موضع خود در قبال توسعه شهرک‌های صهیونیست‌نشین را تکرار کرد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره فشارهای واشنگتن به تل‌آویو برای توقف شهر‌ک‌سازی‌ها گفت که دولت «جو بایدن» به وضوح با ساخت‌وساز یکجانبه در اراضی خصوصی فلسطینیان مخالف است.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، پرایس در این‌باره توضیح داد: «ما هیچ وقت درباره مکالمات خصوصی دیپلماتیک خود صحبت نمی‌کنیم، آنهایی که در گذشته داشته‌ایم و آنهایی که در آینده خواهیم داشت، چه با همکاران اسرائیلی‌مان باشد و چه با هر شریک دیگری در نقطه‌ای از جهان».

وی ادامه داد: «اما کافی است بگوییم که ما موضع خود را کاملاً شفاف اعلام کرده‌ایم و درخصوص اقدامات یکجانبه مانند فعالیت‌های شهرک‌سازی نیز آن را کاملاً روشن کرده‌ایم. در واقع من موضع ایالات متحده در مورد شهرک‌سازی‌ها را تکرار کردم و نباید سوالی در این زمینه وجود داشته باشد».

بر اساس این گزارش، این دیپلمات آمریکایی همچنین افزود:‌ «ما معتقدیم که برای همه طرف‌ها ضروری است که از اقدامات یک جانبه‌ای که باعث تشدید تنش و تضعیف تلاش‌ها برای دستیابی به راهکار دو دولتی می‌شود، اجتناب نمایند».

به نوشته جروزالم پست، پرایس همچنین از مخالفت آمریکا با کمک‌های تشکیلات خودگردان فلسطین به عملیات‌کنندگان فلسطینی زندانی و اعضای خانواده شهدای فلسطینی خبر داد اما خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها را نیز محکوم کرد.

پیش از این، مقام‌های آمریکایی و صهیونیستی در مصاحبه با وبگاه «آکسیوس» گفته بودند که کاخ سفید در حال فشار آوردن به کابینه تل‌آویو است تا نسبت به شهرک‌سازی در کرانه باختری، خویشتن‌داری کند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول