اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

کشف شواهدی از سیلاب های ناگهانی در مریخ

مریخ نورد استقامت اطلاعاتی را به زمین ارسال کرده که محققان ناسا با بررسی آنها موفق به شناسایی سیلاب های ناگهانی تاریخی در مریخ شده اند.

کشف شواهدی از سیلاب های ناگهانی در مریخ

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از یاهونیوز، بر همین اساس در مناطقی از مریخ و به خصوص در دهانه جزرو که تصور می رود محل شکل گیری زندگی باستانی در مریخ بوده، سیلاب های ناگهانی رخ می داده که منجر به شکل گیری چشم انداز امروزی در بیابان های صخره ای این منطقه شده است.

تصاویر مریخ نورد استقامت نشان می دهد در این منطقه یک رودخانه باستانی در جریان بوده که دریاچه ای را در دهانه جزرو سیراب می کرده است. عکس های این منطقه در تاریخ 18 فوریه گرفته شده و ثابت می کند میلیاردها سال قبل مریخ دارای جوی ضخیم بوده که موجب شکل گیری مقدار زیادی آب می شده است.

رسوب های قابل مشاهده در این تصاویر به معنای وجود یک رودخانه است که سیلاب هایی در آن شکل می گرفته و حجم بالای آب سنگها و آوارهایی را از ارتفاعات مریخ به دهانه مذکور منتقل می کرده است. تحقیقات بیشتر برای یافتن نقطه ای مناسب به منظور جمع آوری نمونه های مورد نیاز و بررسی آنها در جریان است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول