اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

«علی رمضانی» گزینه جدی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران

پس از انتصاب معاون فرهنگی وزارت ارشاد و به واسطه فعالیت‌های مهم پیش بینی شده برای موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به زودی در این موسسه زیرمجموعه معاونت فرهنگی تغییراتی رخ خواهد داد.

«علی رمضانی» گزینه جدی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، یکی از موسسات زیرمجموعه معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌شمار می‌آید که این روزها زمزمه تغییرات در آن شنیده می‌شود.

سال گذشته با تغییر اساسنامه و برای جلوگیری از فربه شدن موسسات زیرمجموعه این معاونت، طرح ادغام کلید زده شد و جراحی به اصطلاح بزرگ بالاخره به ثمر نشست و در نهایت سه موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی، خانه کتاب و بنیاد شعر و ادبیات داستانی به یک موسسه «خانه کتاب و ادبیات ایران» مبدل شدند.

 از رویکردهای اصلی در ساختار جدید این موسسه می‌توان به: ساماندهی و تغییر ساختار در مؤسسات تابعه معاونت فرهنگی برای بهره‌گیری بیشتر از فضای مجازی در فعالیت‌های فرهنگی، استفاده از ظرفیت‌های مغفول قانونی برای پویایی اقتصاد فرهنگ و تلاش برای ایجاد فرصت‌های اقتصادی جدید در سطح ملی و بین‌المللی‌، ارتقای فعالیت‌های ادبی و به ویژه حفظ و توسعه زبان فارسی و صرفه‌جویی در هزینه‌های اجرا و افزایش بهره‌وری در اداره مؤسسه اشاره کرد.

در راستای تغییر مدیران در دولت سیزدهم و پس از انتصاب یاسر احمدوند به عنوان معاون فرهنگی وزیر ارشاد، تغییرات دیگری هم در راه است؛ به نحوی که مدیر دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی «اداره کتاب» و موسسه «خانه کتاب و ادبیات ایران»  از آن جمله هستند.

یکی از گزینه‌های موسسه خانه کتاب «علی رمضانی» است. او پیش از این در نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان مدیرکل تامین منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مدتی مشغول به کار بود. از جمله دیگر فعالیت‌های این مدیر جوان می‌توان به معاونت کانون اندیشه جوان و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تهران اشاره کرد.

هرچند ابتدا باید اعضای هیأت مدیره مؤسسه خانه کتاب منصوب شوند تا از آن طریق مدیرعامل معرفی شود، اما این انتخاب به زودی رخ خواهد داد.

اعضای کنونی هیأت مدیره مؤسسه عبارتند از: ایوب دهقانکار، علیرضا اسماعیلی، سعید جلالی، حسین سیفی، محمدمهدی ایمانی‌پور، محمدجواد مرادی‌نیا و محمد ناصرزاده شریفی. اعضای هیأت امنای مؤسسه که در سال گذشته با تأیید و امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت یعنی سیدعباس صالحی منصوب شدند، عبارتند از: لادن حیدری، محمد علی مهدوی‌راد، محمدمهدی معراجی، مسعود کرباسیان، احمد مسجدجامعی، علی اصغر کاراندیش، هومان حسن‌پور، محمدرضا بایرامی، اسماعیل امینی، محمدرضا بهمنی و محسن جوادی.

 در دوره فعالیت جدید احتمالا به زودی وزیر ارشاد احکام جدیدی را ابلاغ خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول