اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

WHO: توزیع عادلانه واکسن چالش همه‌گیری/ تخصیص و نه تامین لزوم مبارزه با کرونا

سازمان جهانی بهداشت قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۱، ۴۰درصد از جمعیت هر کشور را در برابر کووید ۱۹ واکسینه و تاکید می‌کند، منابع کافی برای دستیابی به اهداف وجود دارد، به شرط آنکه آنها به طور عادلانه توزیع شوند.

WHO: توزیع عادلانه واکسن چالش همه‌گیری/ تخصیص و نه تامین لزوم مبارزه با کرونا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از سی‌جی‌تی‌ان، سازمان جهانی بهداشت قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۱، ۴۰درصد از جمعیت هر کشور را در برابر کووید ۱۹ واکسینه کند.

سازمان جهانی بهداشت ابتکاری را برای واکسیناسیون ۴۰ درصد از جمعیت هر کشور در برابر همه‌گیری تا پایان سال ۲۰۲۱ و ۷۰ درصد تا اواسط سال ۲۰۲۲ با اولویت دادن به واکسن به کشورهای کم‌درآمدتر، به‌ویژه کشورهای آفریقایی اعلام کرد.

تدروس ادهانوم قبریسوس، رئیس سازمان جهانی بهداشت در یک نشست خبری گفت: «امروز  WHO استراتژی دستیابی به واکسیناسیون جهانی کووید ۱۹ را تا اواسط سال ۲۰۲۲ آغاز می‌کند؛ این استراتژی راهی را نشان می‌دهد که همه باید با هم طی کنیم تا به اهداف خود در مورد واکسیناسیون ۴۰ درصد از جمعیت هر کشور تا پایان امسال و ۷۰ درصد تا اواسط سال آینده برسیم».

به گفته تدروس ادهانوم قبریسوس، دستیابی به این اهداف حداقل به ۱۱ میلیارد دز واکسن نیاز دارد، که به جای مشکل تامین  با مشکل تخصیص مواجه است.

رئیس «WHO» یادآور شد: با تولید جهانی واکسن که در حال حاضر در حدود ۱.۵ میلیارد دز در ماه است، منابع کافی برای دستیابی به اهداف ما وجود دارد، به شرط آنکه آنها به طور عادلانه توزیع شوند.

براساس سوابق موجود، بیش از ۶.۴ میلیارد دز واکسن در حال حاضر در سطح جهان تجویز شده است و تقریباً یک سوم جمعیت جهان به طور کامل در برابر کووید ۱۹ واکسینه شده‌اند. با این حال، کشورهای کم درآمد کمتر از نیمی از درصد واکسن‌های جهان را دریافت کرده‌اند و در آفریقا، کمتر از پنج درصد مردم به طور کامل واکسینه شده‌اند.

در اوایل سال جاری، WHO برای همه کشورها  این هدف را  قرار داد که ۱۰ درصد از جمعیت خود را تا پایان ماه سپتامبر واکسینه کنند، اما ۵۶ کشور به این هدف نرسیدند. این امر باعث شد آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد در راه اندازی آخرین استراتژی به رئیس سازمان بهداشت جهانی بپیوندد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول