اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نافرمانی اسرای فلسطینی به پس دادن وعده‌های غذایی رسید

باشگاه «الاسیر» ویژه رسیدگی به امور اسرا از برگرداندن وعده‌های غذایی توسط اسرای فلسطینی در ادامه برنامه مبارزه تدریجی خبر داد.

نافرمانی اسرای فلسطینی به پس دادن وعده‌های غذایی رسید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، باشگاه «الاسیر» ویژه رسیدگی به امور اسرای فلسطینی اعلام کرد، اسرا امروز (یکشنبه) در راستای تکمیل برنامه مبارزه تدریجی خود که حدود یک هفته پیش آغاز شده، به وعده‌های غذایی دست نخواهند زد و آنها را برمی‌گردانند.

بر اساس گزارش «عرب ۴۸»، باشگاه الاسیر در بیانیه خود تصریح کرد، اسرا به اقدامات اعتراضی خود تا پایان هفته تا رسیدن به مطالبات ادامه خواهند داد.

حدود یک هفته پیش، باشگاه الاسیر اعلام کرد، اسرا بر سر برنامه مبارزه تدریجی به توافق رسیده‌اند . این برنامه شامل نافرمانی در داخل زندا‌ن‌ها و رد قوانین زندان است تا زمانی که رژیم صهیونیستی به خواست اسرا برای توقف اقدامات ظالمانه تن دهد.

در همین زمینه «قدوره فارس» رئیس باشگاه الاسیر گفت، اسرا نسبت به حال برخی اسرایی که دست به اعتصاب غذا زده‌اند، نگران هستند. این برنامه تا جمعه آینده ادامه دارد و نتایج آن اعلام خواهد شد.

اخیرا،کمیته امور اسرا و آزادگان فلسطینی اعلام کرد که اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی اخیرا استفاده از سیاست «انتقام جمعی» علیه اسرا و در تنگنا قرار دادن آن‌ها را به ویژه در زندان نفحه اجرا می‌کند.

در این بیانیه به اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی و تشدید تدابیر امنیتی و بازرسی‌های طولانی‌ مدت در طول شب اشاره شده است.

 اداره زندان نفحه، اسرای فلسطینی عضو جنبش جهاد اسلامی را از باقی ماندن در سلول‌های خود ممانعت کرده و آن‌ها را دائما به سلول‌ها دیگر منتقل می‌کند.

اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی همچنین تعداد زیادی از اسرای جهاد اسلامی را به سلول‌های انفرادی منتقل کرده است و گذشته از آن مسئولان این رژیم احکام بازداشت اداری علیه اسرا صادر می‌کنند، احکامی که به بهانه محرمانه بودن، هیچ اتهام مشخصی برای اسرا بیان نمی‌کند و در اکثر موارد پیش از پایان مدت بازداشت، تمدید می‌شود.

در حال حاضر بیش از ۴۵۰ اسیر فلسطینی تحت بازداشت اداری هستند و همانند بقیه اسرا از سیاست‌های شکنجه و سرکوب رنج می‌برند.

اخیرا ده‌ها اسیر فلسطینی در جدیدترین اقدام خود در اعتراض به ظلم زندانبانان صهیونیست، در زندان «نقب» تحصن کردند و نگرانی‌هایی درباره سرکوب شدید آنها وجود دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول