اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

دهیاران نقش مهم و موثری در کاهش تصادفات در راههای روستایی دارند

سرپرست پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان گفت: برای کاهش تصادفات در راه‌های روستایی دهیاران می‌توانند آموزش‌های لازم را به مردم روستا ارائه و فرهنگ درست رانندگی کردن در روستا را نهادینه کنند.

دهیاران نقش مهم و موثری در کاهش تصادفات در راههای روستایی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مهدی خمر امروز در همایش سراسری نمونه های ترافیکی و دهیاران نمونه گفت: برای کاهش تصادفات در راههای روستایی دهیاران می توانند آموزش های لازم را به مردم روستا ارایه کنند و فرهنگ درست رانندگی کردن در روستا را در دستور کار خود قرار دهند.

سرپرست  پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان  با بیان این که دهیاران با مردم روستا ارتباط بسیار نزدیکی دارند گفت: دهیاران می توانند علل تصادفات را به مردم اطلاع رسانی کنند و آنها را به درست رانندگی کردن تشویق کنند.

وی تعامل دهیاران و پلیس راه را موجب کاهش حوادث در محورهای روستایی دانست و افزود: در راستای کاهش تصادفات جاده ای دهیاران باید مشارکت بیش از پیش داشته باشند.

سرپرست  پلیس راه شمال استان سیستان و بلوچستان به تاثیرگذاری فعالیت دهیاران در سطح روستاها به عنوان راهوران محله اشاره کرد و گفت: بخش مهمی از تصادفات منجر به فوت در محورهای ارتباطی شهرستان و استان مربوط به محورهای فرعی و روستایی است و استفاده و بهره گیری از ظرفیت دهیاران می تواند تاثیرات مثبتی را در راستای افزایش فرهنگ سازی در بین مردم به ویژه روستاییان داشته باشد و با فعالیت دهیاران و تشریح و آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی به اهالی روستا ، تلفات در راه های روستایی کاهش یابد.

وی  ترویج فرهنگ راهنمایی و رانندگی را وظیفه اخلاقی دانست و افزود:دهیاران در توسعه همه جانبه روستاها بسیار موثر هستند ، بنابر این باید همکاری لازم را با پلیس راه داشته باشند و در راستای امنیت و سلامت اهالی روستا همکاری کنند تا از تلفات جاده ای روستا تا حد امکان کاسته شود.

در پایان همایش ، از نمونه های ترافیکی (سه نفر راننده برتر ) و دهیاران نمونه (6 نفر دهیار برتر ) و همچنین مسئولین اداره راهداری  و حمل و نقل جاده ای استان ( 7 نفر راهدار برتر )  تقدیر شد.

انتهای پیام/3139

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول