اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

درخواست شورای شهر فردیس از مجلس: مشکل انتزاع کرج و فردیس را برطرف کنید

شورای شهر فردیس در نشست با نماینده مجلس خواستار رسیدگی به مشکل انتزاع فردیس و کرج شدند ؛ این مشکل بیش از پنج سال است که وجود دارد و در سایه حواشی مدیریت شهری گم شده است!

درخواست شورای شهر فردیس از مجلس: مشکل انتزاع کرج و فردیس را برطرف کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، شهرستان فردیس با جمعیتی بیش از ۷۰۰ هزار نفر، سال هاست با مشکلات بسیاری از جمله کمبود سرانه‌ها در حوزه های مختلف آموزشی، فرهنگی، ورزشی، حمل و نقل و غیره  دست وپنجه نرم می‌کند. این شهرستان در حوزه فردیس تنها یک گلوگاه به عنوان پل فردیس دارد که سرشناس ترین قفل ترافیکی کشور است و در صورت وقوع بحران، فردیس را دچار مشکل می‌کند و توسعه مسیرهای ارتباطی با هزینه های سنگینی مواجه است که نیازمند اعتبارات ملی است. عدم تعیین تکلیف حوزه مرزی شهرستان با کرج و در مرزهای داخلی بین شهرهای فردیس و مشکین دشت، موضوع انتزاع املاک و اموال شهرداری فردیس از کرج، کمبود آب و بسیاری موضوعات دیگر سال هاست گریبان این شهرستان کوچک‌اما پرجمعیت را گرفته و متاسفانه تا کنون حل نشده است.

حالا شورای شهرستان فردیس با دعوت علیرضا عباسی  نماینده مردم کرج، فردیس ، اشتهارد و آسارا در مجلس به پنجمین نشست شورای شهرستان، بخشی از دغدغه های این شهرستان را بیان کردند تا شاید با کمک نمایند گان مردم البرز در پارلمان ملی گره کور این مشکلات باز شود.

فردیس ویترینی از نداشته ها

ملیحه اکبری، رئیس شورای شهرستان فردیس، در نشست امروز شورای اسلامی شهرستان که عصر امروز با حضور علیرضا عباسی نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی برگزار شد،  با بیان اینکه فردیس ویترینی از نداشته هاست؛ افزود: با حضور  دولتی انقلابی در راس امور کشور و وجود نمایندگان انقلابی، امیدواریم برای ایجاد   زیرساخت ها در فردیس، اقدامات جهادی صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان فردیس جمعیتی بالغ بر ۷۰۰ هزار نفر دارد که در آمارهای رسمی به درستی اعلام نمی شود؛ بیان کرد:  شهرستان فردیس مشکلات بسیاری در  امکانات اولیه و حوزه های مختلف  از جمله حوزه حمل و نقل  دارد؛ با توجه به وجود مصوبه امتداد خط دو قطار شهری و امتداد خط ۲ مترو شهید سلطانی به سمت جاده ملارد در حوزه فردیس، تقاضا داریم در راستای کاهش ترافیک و تسهیل در تردد عموم شهروندان،  با پیگیری نماینده های مجلس، اجرای خط مترو در این شهرستان در دستورکار قرار گیرد.  

اکبری با بیان اینکه با وجود شیوع  بیماری کرونا فردیس حتی یک تخت بیمارستانی ندارد؛ افزود: این موضوع اگرچه  تکراری، اما واقعیت تلخی است که فشار مضاعف آن  را مردم متحمل می شوند و چاره ای جز مطرح کردن تکراری آن برای مجموعه شورا وجود ندارد. از سال ها پیش بیمارستان فردیس در حال ساخت است؛ اما زمان دقیقی برای بهره برداری ازپروژه اعلام نشده است. امیدواریم با پیگیری نمایندگان انقلابی جدول زمانبندی دقیقی برای تکمیل و بهره برداری از بیمارستان مشخص شود.

وی در ادامه یاد آور شد: متاسفانه  بسیاری از ادارات کل استان، آنطور که باید وشاید به وظایف خود در قبال شهرستان عمل نمی کنند و شاهد  فقر شدید سرانه های مختلف آموزشی، ورزشی و بهداشتی در فردیس هستیم. همچنین با توجه به تراکم جمعیت،  کلاسهای درسی پاسخگوی نیاز جمعیت دانش آموزی این شهرستان نیست‌ و باوجود  فرسودگی شدید در  برخی مدارس شهرستان، اقدامی از سوی نوسازی مدارس صورت نگرفته و نیازمند اهتمام ویژه است.  

رئیس شورای شهرستان فردیس به اهمیت  موضوع انتزاع فردیس از کرج و ضرورت انجام آن اشاره کرد و گفت: علیرغم پیگیری های انجام شده موضوع انتزاع اموال و املاک  شهرداری فردیس از کرج همچنان به نتیجه نرسیده و فردیس  از مشکلات ناشی از انتزاع رنج می برد.  تقاضا داریم با پیگیری و تذکرات  نمایندگان مجلس به استانداری البرز و شهرداری کرج، موضوع انتزاع بر اساس آیین نامه و اساسنامه های موجود انجام شود.

بار ادارات راه و شهرسازی بر دوش شهرداری های فردیس و مشکین دشت

بهنام فخری، سخنگوی شورای شهرستان فردیس، هم در بخش دیگری  با اشاره به وجود شرکت ها و مراکز صنعتی و مشکلات ناشی از آن برای مردم شهر فردیس، افزود: متاسفانه هیچ مالیاتی از این شرکت ها در حوزه فردیس ق ابل وصول نیست  و فقط دردسرهای آن برای مردم فردیس باقی مانده است. از نمایندگان البرز تقاضا داریم  نمونه کارهایی که در استان خوزستان توسط شرکت نفت انجام و برای مردم تسهیلاتی ایجاد می‌شود  در حوزه فردیس هم پیگیری و اجرا شود.

وی  ایجاد تصفیه خانه فاضلاب را برای فردیس ضروری دانست وبر لزوم پیگیری نمایندگان البرز در مجلس برای اجرای این طرح ضروری دانست.

فخری همچنین با اشاره به فضاهایی که به عنوان سرانه‌های خدماتی و اداری  در اختیار راه و شهرسازی است، بیان کرد: این اداره به این بهانه که فردیس جاده ندارد در این شهرستان  مستقر نمی شود.‌ متاسفانه زمین هایی که در اختیار این اداره است به اهلش سپرده نمی شود و ادارات فردیس برای توافقات و تامین مکان  به شهرداری های فردیس و مشکین دشت مراجعه می کنند و نیاز است تا نمایندگان محترم یک بار برای همیشه  تکلیف استقرار و شرح وظایف این اداره در فردیس را مشخص کنند.

زمین‌های جهاد کشاورزی مشکین دشت را دو تکه کرد

در حوزه مشکین دشت نیز موضوع تعیین  مرزبندی و الحاق۵ شهرک از جمله شهرک شهید رستمی به بخش مشکین دشت از سوی احمد کریمی پور نماینده این شهر در شورای شهرستان مطرح و گفته شد که از این تعداد فقط دو شهرک به مشکین دشت اضافه شده است.همچنین کریمی پور گفت: بر طبق تبصره ۲ ماده ۹۶ باید هرجایی که نیاز به اصلاحات شهری باشد باید اراضی در محدوده شهر به تصرف شهرداری دربیاید در شهرک بعثت ۱۴۷  هزارمتر در مالکیت جهاد و در حریم است و باید بدون هیچگونه  ریالی در اختیار شهرداری قرار بگیرد. زمین های جهاد بین شهرک بعثت و مشکین دشت قرار گرفته و آن را دو تکه کرده است و مانع از اتصال و یکپارچگی بین شهرک بعثت و مشکین دشت شده است و اجرای این تبصره ها می تواند در تکمیل ساختار شهری کمک کند.

وی همچنین به وجود املاک قولنامه ای در مشکین دشت اشاره کرد و افزود: ۹۰ درصد املاک مشکین دشت قولنامه ای است و این موضوع مانع از توافقات شهرداری شده است. ضمن اینکه مصوبه سال گذشته استانانداری مبنی بر ممنوعیت نصب کنتور برق برای املاک فاقد سند، مردم را بیشتر دچار چالش کرده و حتی در شهرداری امکان برگزاری کمیسیون ها برای کمک‌ به مردم  وجود ندارد و باید راهکاری برای این املاک در نظر گرفته شود.

طرح هادی ۱۵ ساله در  فرخ آباد و کوچه های بی برق فرخ آباد

محسن دریانوش، نماینده روستای فرخ آباد و زیبادشت در شورای شهرستان فردیس هم به طرح هادی ۱۰ ساله در سال ۹۵ بدون حتی یک سانتیمتر این روستا اشاره کرد و افزود: طرح هادی فرخ آباد و زیبادشت در سال ۸۵،  ۲۲۴ هکتارمصوب شده و در سال ۹۵ هیچ افزایشی نداشته وکوچه هایی در فرخ آباد وجود دارد که انشعاب برق ندارند و ۳۰ خانواده بومی بی برق ماندند.‌این کوچه ها چون در محدوده شورای بخش است، امکان استعلام  و ایجاد انشعاب برق و گاز برای دهیاری  وجود ندارد.
وی افزود: جمعیت فرخ آباد  بر اساس سرشماری سال ۹۵،  ۷۵۰۰ نفر اعلام شده و اتباع ساکن بدون کارت جزو سرشماری قرارنگرفتند؛ درحالیکه جمعیت روستا بیش از ۱۰ هزار نفر است گه با این جمعیت تنها یک خانه بهداشت در روستا وجود دارد که با وجود وسعت ۵ هزار متر مربعی و تجهیزات، امکان تبدیل شدن به مرکز شبانه روزی را دارد.
 
علیرضا عباسی در این نشست با اشاره به احصای مشکلات در حوزه شهرستان فردیس گزارشی در خصوص پیگیری مشکلات این شهرستان ارائه و  پیگیری تا حصول نتیجه را به نمایندگان مردم فردیس در شورای شهرستان وعده کرد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول