اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

انتظار ۲۳۰ خودروی عمومی برای گازسوز شدن در خراسان‌شمالی

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی گفت: تاکنون یک هزار و 755 دستگاه خودرو عمومی گازسوز شده‌اند و 230 دستگاه خودرو نیز در انتظار تعیین نوبت قرار دارند.

انتظار ۲۳۰ خودروی عمومی برای گازسوز شدن در خراسان‌شمالی

مجتبی شکوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه فرآیند ثبت نام گازسوز کردن رایگان خودروها از ابتدای مردادماه آغاز شده است اظهارکرد: بدلیل مناسب بودن قیمت سوخت CNG برای خودروها و فرآیند رایگان گازسوز کردن کلیه خودروهای عمومی مهمترین عامل افزایش میزان مصرف این سوخت بوده است.

وی گفت: در مرحله نخست تاکسی‌ها و وانت ها و در مرحله بعد تاکسی تلفنی، تاکسی های اینترنتی و آژانس ها به صورت رایگان گازسوز خواهند شد.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی افزود: با جایگزینی CNG به عنوان سوخت پاک و ارزان به جای بنزین، شهروندان خراسان شمالی از ابتدای فروردین تا پایان شهریورماه ۵۵ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفه جوئی کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته این میزان ۶ درصد صرفه جویی بیشتر را نشان می‌دهد. 

شکوری با بیان اینکه میانگین مصرف روزانه CNG در این مدت ۲۷۵هزار مترمکعب می‌باشد گفت: این مقدار در۳۰ جایگاه عرضه کننده CNG در استان توزیع می شود که از این تعداد ۲۰ جایگاه دو منظوره برای عرضه بنزین، نفت گاز و CNG و ۱۰ جایگاه تک منظوره برای عرضه CNG است.

وی با بیان اینکه فرآیند ثبت نام گازسوز کردن رایگان خودروها از ابتدای مردادماه آغاز شده است گفت: با اجرای این طرح یک هزار و ۷۵۵ دستگاه خودرو عمومیگازسوز شده‌اند و ۲۳۰ دستگاه خودرو نیز در انتظار تعیین نوبت قرار دارند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان شمالی با بیان اینکه در حال حاضر ۴ کارگاه مجاز برای این کار در استان فعال است افزود: زمان انتظار برای گازسوز کردن خودرو‌ها حدود دو هفته تا یک ماه برای خودرو‌های مسافربر شخصی است و متقاضیان از جمله مالکان خودرو‌های تاکسی عمومی و خودرو‌های مسافربر آژانس برای ثبت نام به سامانه اینترنتی این سازمان مراجعه کنند.

انتهای پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول