اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

اهدای ۴ شی تاریخی به یگان حفاظت کرمان

فرمانده یگان حفاظت اداره ‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان کرمان گفت: میراث‌بان افتخاری شهرستان رودبار جنوب چهار قلم شی تاریخی به یگان حفاظت این اداره‌ کل اهدا کرد.

اهدای ۴ شی تاریخی به یگان حفاظت کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سید‌علی حسینی ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: قدمت این چهار شی تاریخی که شامل سه قدح و پیاله سفالی می‌شود، به هزاره سوم پیش از میلاد بر می‌گردد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌ کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان افزود: این اشیای تاریخی در راستای انجام فعالیت‌های اطلاعاتی، فرهنگ‌سازی بومی و محلی و همچنین جلب مشارکت‌های اجتماعی به پایگاه حفاظتی رودبار جنوب اهدا شد.

وی بیان کرد: همکاری نیروی انتظامی و میراث‌بانان افتخاری در چندسال گذشته با این اداره‌ کل بسیار خوب بوده است که کشف تعداد زیادی از اشیای تاریخی و فرهنگی می‌تواند دلیلی برای ادعا باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود محوطه‌های باستانی و اماکن تاریخی و فرهنگی در سطح استان و به ویژه در جنوب کرمان، همکاری مردم، دوستداران میراث ‌فرهنگی و همچنین میراث‌بانان افتخاری در اولویت برنامه‌های این فرماندهی است.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول