اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

«اصغر کفشچیان مقدم» به علت ابتلا به کرونا درگذشت

«اصغر کفشچیان مقدم» طراح و نقاش و مدرس دانشکده هنر دانشگاه تهران به علت ابتلا به کرونا درگذشت.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، اصغر کفشچیان مقدم هنرمند هنرهای تجسمی و مدرس دانشگاه، صبح امروز پس از گذراندن دوره کرونا به علت سکته قلبی در ۵۸ سالگی درگذشت. 
کفشچیان مقدم سال‌ها در زمینه هنر جدید به جامعه هنری و دانشگاهی ایران خدمت کرد و آثار ماندگاری را از خود بجای گذاشت . 
هادی مظفری مدیر کل هنرهای تجسمی ضمن ابراز ناراحتی از درگذشت کفشچیان مقدم، پیام تسلیتی برای خانواده محترم آن مرحوم، جامعه هنری و دانشگاهی فرستاد. 
مظفری، سالیان سال تلاش این استاد دانشگاه برای تعلیم و تربیت شاگردانی در حوزه هنر و بالخص هنر جدید را ستود و برای ایشان طلب مغفرت الهی و برای بازماندگان صبر جمیل را از پروردگار متعال خواستار شد.

احسان آقایی رییس موزه هنرهای معاصر تهران هم درگذشت کفشچیان مقدم را تسلیت گفت و نوشت: او در زمره‌ی معدود مدرسین دانشگاه بود که نگاهی معاصر به هنر داشت و دانشجویان را نیز به همین رویکرد سوق می‌داد. ثمره‌ سال‌ها تدریس او، هنرمندانی هستند که امروز در جریان معاصر تأثیرگذارند. وی در زمره‌ مشاورینی بود که موزه‌ در ساماندهی و برنامه‌ریزی فعالیت‌های خود از همفکری و همدلی ایشان بهره می‌گرفت. نقش فعال ایشان به ویژه در نمایشگاه‌های «هنر مفهومی» و «هنر جدید» همچنین شوراهای انتخاب هنرمند برای دوسالانه‌ی جهانی هنر ونیز، از خاطر نخواهد رفت.

 

 

اصغر کفشچیان مقدم متولد ۱۳۴۲ مشهد بود و پیکرش در مشهد مقدس به خاک سپرده می‌شود.
او دکترای هنرهای تجسمی داشت و به عنوان طراح، نقاش، هنرمند حوزه هنر جدید و پژوهشگر و عضو هیئت علمی و استادیار پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران فعالیت می کرد. 
از سوابق کفشچیان مقدم می‌توان به انتشار کتاب‌های مجموعه کاریکاتور، چاپ آثار کاریکاتور در نشریات داخلی، مدیر گروه نقاشی و مجسمه‌سازی دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه تهران، مؤلف مقالات متعدد در زمینه هنرهای تجسمی و هنر جدید در نشریات فرهنگی و هنری، دبیر سومین و چهارمین نمایشگاه هنر جدید تهران، داور و عضو شورای سیاستگذاری و انتخاب آثار چند نمایشگاه جشنواره هنری و شرکت در نمایشگاه های متعدد داخلی و خارجی هنری اشاره کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول