اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

حمایت وزیر نیرو از توسعه نیروگاه‌های اتمی/ساخت 35 هزار مگاوات نیروگاه حرارتی بدون مصرف سوخت

وزیر نیرو گفت: ما به شدت از توسعه نیروگاه‌ اتمی حمایت می‌کنیم، زیرا این نیروگاه‌ها برای شبکه برق کشور ضروری است و زمینه پایداری شبکه و تنظیم فرکانس را به وجود می‌آورد.

حمایت وزیر نیرو از توسعه نیروگاه‌های اتمی/ساخت 35 هزار مگاوات نیروگاه حرارتی بدون مصرف سوخت

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به منابع تامین انرژی در حوزه برق کشور گفت: ما 88 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی داریم که از این میان 12 هزار مگاوات مرتبط با حوزه برق‌آبی، هزار مگاوات مرتبط با انرژی هسته‌ای و نزدیک به 900 مگاوات مرتبط با برق تجدیدپذیر و مابقی از طریق گاز طبیعی تامین می‌شود.

وزیر نیرو در بیان اینکه مجموع مصارف سوخت نیروگاه‌های حرارتی معادل انرژی گاز طبیعی 82 میلیارد متر مکعب است، گفت: وزارت نیرو برنامه دارد، توسعه نیروگاه‌های حرارتی به میزان 35 هزار مگاوات را در قالب ساخت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی، تکمیل واحد بخار نیروگاهی گازی و ارتقای توان نیروگاه‌های با راندمان پایین نزدیک به 20 درصد دنبال می‌شود.

*برنامه 4 ساله وزارت نیرو برای افزایش 35 هزار مگاواتی تولید برق

وی ادامه داد: محور اجرای توسعه 35 هزار مگاواتی برق حرارتی کاهش مصرف سوخت است و در حقیقت این مسئله با توسعه واحدهای بخار نیروگاه گازی و ارتقای بازده نیروگاه‌های فرسوده انجام می‌شود.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به برنامه ارتقای بازدهی نیروگاه‌‌ها گفت: این برنامه 35 هزار مگاواتی 4 ساله است و پس از آن هیچگونه افزایش مصرف سوختی نسبت به وضع موجود نخواهیم داشت، زیرا با حذف نیروگاه‌های پرمصرف ظرفیت سوختی برای سایر نیروگاه‌ها به وجود خواهد آمد.

*از توسعه نیروگاه اتمی به شدت حمایت می‌کنیم

محرابیان با اعلام حمایت از توسعه نیروگاه‌های اتمی در کشور گفت: ما به شدت از توسعه نیروگاه‌ اتمی حمایت می‌کنیم، زیرا این نیروگاه‌ها برای شبکه برق کشور ضروری است و زمینه پایداری شبکه و تنظیم فرکانس را به وجود می‌آورد.

وی افزود: بازدهی نیروگاه بوشهر بیش از 100 درصد بوده و با اینکه ظرفیت این نیروگاه 1000 مگاوات است، بعضا تا 1030 تا 1040 مگاوات نیز برق تولید کرده است.

وزیر نیرو در پایان گفت: بخشی از برنامه افزایش ظرفیت تولید برق وزارت نیرو بر مبنای توسعه نیروگاه‌های اتمی استوار است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول