اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

الهام علی‌اف: هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی خود را خنثی می‌کنیم

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان با ادعای سیاست خارجی مستقل این کشور گفت، هرگونه تلاش مداخله جویانه خارجی شکست خواهد خورد.

الهام علی‌اف: هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی خود را خنثی می‌کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز دوشنبه در سخنرانی خود در نشست جنبش عدم تعهد گفت، جمهوری آذربایجان سیاست داخلی و خارجی کاملاً مستقل دارد و به طور موثر همه تلاش‌های مداخله جویانه خارجی در امور داخلی خود را خنثی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان  گفت: «باکو به منظور مشارکت بیشتر در تقویت صلح ، امنیت، حقوق بین‌الملل و عدالت در سال 2011 تصمیم گرفت به خانواده جنبش عدم تعهد بپیوندد .در مدت کوتاهی، جمهوری آذربایجان در بین کشورهای عضو جنبش اعتماد و احترام زیادی کسب کرد و با تصمیم وحدت رویه رهبران جنبش عدم تعهد در سال 2016، جمهوری آذربایجان به عنوان رئیس برای دوره 2019-2022 انتخاب شد.»

وی افزود: «در هجدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد  که در باکو در سال 2019 برگزار شد، تاکید کردم که جمهوری آذربایجان اولویت‌ها و فعالیت های خود را بر اساس اصول ایجاد  و قاطعانه از عدالت و هنجارهای حقوق بین‌الملل دفاع می کند.

 الهام علی اف گفت: «جمهوری آذربایجان سیاست داخلی و خارجی کاملاً مستقل را انجام می‌دهد و به طور موثر همه تلاش‌های مداخله خارجی در امور داخلی خود را خنثی می‌کند.»

 طی روزهای گذشته یک مقام حقوق بشر در ارمنستان گفت که رویکرد ضد ارمنستان یک ابزار سیاست داخلی و خارجی  و  منبع تغذیه مقام‌های جمهوری آذربایجان شده است.

 «آرمان تاتویان» شخصیت برجسته مدافع حقوق بشر در ارمنستان معتقد است این یک سیاست هدفمند از جانب باکو است که شهروندان خود را در هراس نگه دارد. تاتویان گفت: «وضعیت به حدی شدید است که کشتن یا شکنجه یک ارمنستانی توسط یک جمهوری آذربایجانی نه تنها یک پدیده عادی نیست، بلکه توسط سران  جمهوری آذربایجان پاداش می‌گیرد.»

وی در ادامه به ماجرای ستوان ارتش ارمنستان «گورگن مارگریان» اشاره کرد که در بوداپست مجارستان در 19 فوریه 2004 توسط «رامیل صفاروف»  ستوان ارتش جمهوری آذربایجان کشته شد. بلافاصله پس از استرداد به  جمهوری آذربایجان در سال 2012، صفاروف به درجه سرلشکری ​​رسید و از طرف دولت جمهوری آذربایجان به عنوان یک قهرمان شناخته شد.

وی در ادامه افزود، واضح است که همه آنچه رئیس جمهور جمهوری آذربایجان مردم ارمنستان را متهم می‌کند در واقع بخشی جدایی ناپذیر از سیاست دولتی وی است. او اعلام می‌کند که نفرت از جمهوری آذربایجان در ارمنستان یک ایدئولوژی رسمی شده، اما با افتخار می‌پذیرد که نسلی پر از نفرت از دشمن (ارمنستانی‌ها) در جمهوری آذربایجان پرورش یافته است. او بدون وقفه در مورد فاشیسم ارمنستان صحبت می‌کند، اما اظهارات او مملو از ایده‌های فاشیستی است، مانند ایده‌هایی درباره کفتار و سگ بودن ارمنستانی‌ها، آنها مغز ندارند، اخلاق ندارند یا ارمنستان یک کشور بی ارزش است.

ناتویان در خاتمه گفت، تمام حقیقت باید برای جهان آشکار شود. هیچ دولتی از جمهوری ارمنستان هرگز سیاست تحریک، نفرت یا دشمنی علیه مردم جمهوری آذربایجان را دنبال نکرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول