اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تحریم ۵۰۰ شرکت فرانسوی در الجزائر

یک سازمان الجزائری از تحریم ۵۰۰ شرکت واردات و صادرات فرانسوی در واکنش به اظهارات اهانت‌آمیز رئیس جمهور فرانسه علیه الجزائر خبر داد.

تحریم ۵۰۰ شرکت فرانسوی در الجزائر

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، انجمن پیمانکاران الجزائری (سازمان خصوصی ویژه کارفرمایان) در بیانیه‌ای اعلام کرد که شرکت‌های داخلی واردات ۵۰۰ شرکت فرانسوی را به دلیل اهانت «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه به تاریخ الجزائر، تحریم کردند.

در بیانیه این انجمن آمده است که از تمامی نهادهای اقتصادی که مبادرت به قطع تبادلات تجاری با حدود ۵۰۰ شرکت فرانسوی کرده‌اند، تشکر می‌کنیم.

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، این انجمن همچنین اظهارات ماکرون را محکوم کرد و خواستار بازنگری در روابط اقتصادی با دولت فرانسه شد.

انجمن مذکور که شامل حدود ۲۰۰۰ شرکت در زمینه ساخت‌ و ساز و مشاغل عمومی است، همچنین افزود که سعی دارد با همکاری سازمان‌های الجزائری یک انجمن ملی با هدف تلاش برای قطع تمامی تعاملات اقتصادی با کشورها در صورت اهانت به الجزائر، تأسیس کند.

اخیرا «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه گفته بود که رئیس جمهور الجزائر در یک رژیم بی‌نهایت سخت، بلاتکلیف مانده است.

ماکرون همچنین مدعی شد که پیش از استعمار فرانسه، ملت الجزائر وجود نداشته و آن‌ها از استعمار عثمانی به استعمار دیگر منتقل شدند.

ریاست جمهوری الجزائر در واکنش به این سخنان ماکرون بیانیه‌ای صادر و اظهارات وی را دخالت در امور داخلی الجزائر برشمرد.

در این بیانیه آمده بود : «در پی اظهارات منسوب به رئیس جمهور فرانسه که هیچ منبع رسمی نیز آن را رد نکرد، الجزائر بر مخالفت قاطعانه با هر دخالت غیرقابل قبول در امور داخلی این کشور بیان می‌دارد». (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول