اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دمشق: جولان تا ابد متعلق به سوریه است

وزارت خارجه سوریه در واکنش به سخنان نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که جولان دیر یا زود به آغوش سوریه باز خواهد گشت.

دمشق: جولان تا ابد متعلق به سوریه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه سوریه امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای به سخنان «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص افزایش شهرک‌سازی‌ها در منطقه جولان اشغالی واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

به نوشته المیادین، در این بیانیه آمده است: «جولان به آغوش مام وطن باز خواهد گشت و دیر یا زود راهی جز این نیست.»

ساکنان جولان اشغالی واقع در جنوب سوریه امروز دوشنبه تجمع اعتراضی علیه سیاستهای رژیم صهیونیستی برگزار و تأکید کردند که اجازه نخواهند داد هیچ طرح شهرک‌سازی در این منطقه اجرایی شود. ساکنان این منطقه در روستای «مسعده» گرد هم جمع شدند و بار دیگر بر هویت عربی و سوری خود تأکید کردند.

تجمع امروز و صدور بیانیه وزارت خارجه سوریه پس از آن صورت می‌گیرد که صهیونیست‌ها امروز در جولان اشغالی نشستی با هدف گسترش شهرک‌سازی‌ها برگزار کردند. رژیم تل آویو قصد دارد هفت هزار واحد مسکونی جدید برای شهرک‌نشینان احداث کند. در صورت احداث این شهرک‌ها، تعداد شهرک‌نشینان صهیونیست از ۴۰ هزار به ۱۰۰ هزار نفر خواهد رسید.

کارشناسان تأکید دارند که هدف تل‌آویو از چنین طرحهایی، تغییر بافت جمعیتی و جغرافیایی جولان است.

پنج شنبه هفته گذشته روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم» گزارش داد که «آیلت شاکد» وزیر داخلی رژیم صهیونیستی دستوری مبنی بر تهیه یک طرح برای برپا کردن چند شهرک صهیونیست‌نشین در نقب (جنوب فلسطین اشغالی) و جولان اشغالی صادر کرده تا آن را به کابینه تل‌آویو ارائه کند.

رژیم صهیونیستی در جنگ شش‌روزه در ۱۹۶۷ میلادی بخش بزرگی از بلندی‌های جولان را اشغال کرد. این منطقه به دلیل دارا بودن مناب غنی آب از جمله دریاچه آب شیرین «طبریه» برای صهیونیست‌ها از اهمیت راهبردی برخوردار است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول