اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

مخالفت هیات فوتبال با خروج یک امتیاز/طالقانی: توافق کنید تا استقلال سقوط نکند

رئیس هیأت فوتبال استان خوزستان توضیحاتی را در خصوص مشکل به وجود آمده بین مالک و سرمربی تیم فوتبال استقلال ملاثانی ارائه کرد.

مخالفت هیات فوتبال با خروج یک امتیاز/طالقانی: توافق کنید تا استقلال سقوط نکند

عبدالکاظم طالقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص مساله مالکیت باشگاه استقلال ملاثانی و اینکه یک تیم با این نام تحت نظر ابراهیم اشکش تمرین می‌کند و یک تیم دیگر نیز از طرف مهدی علیزاده(مالک) با سرمربی دیگری تمرین می‌کند، اظهار داشت: امتیاز به نام استقلال ملاثانی است. مالک می‌گوید نمی‌خواهم ملاثانی به جای ما بازی کند. می‌خواهم امتیاز را به باشگاه دیگری ببرم که این کار را باید در کمیسیون ماده 5 استان انجام بدهد در غیر این صورت نمی‌تواند.

وی افزود: مالک باید امتیازش را به باشگاه دیگری ببرد و تا این لحظه چنین اتفاقی نیفتاده است. باشگاه استقلال دارای هیأت مدیره است و ربطی به این موضوع ندارد. امتیاز را از استقلال ملاثانی گرفته‌اند و الان صاحب امتیاز باید آن را به دل پروانه دیگری ببرد. یعنی به باشگاه دیگری که دارای پروانه است و برای این کار باید به تأیید کمیسیون ماده 5 استان برسد. 

طالقانی در خصوص اینکه چه اتفاقی برای تیم فوتبال استقلال ملاثانی می‌افتد، عنوان کرد: تکلیف این تیم روشن است. وقتی صاحب امتیاز اجازه بازی کردن تیم را ندهد یعنی تیم می‌افتد و به دسته دو می‌رود. تنها راه موجود این است که توافق کنند با همان تیم استقلال ملاثانی بازی کنند چون آنها هم روی این تیم ادعا دارند و شکایت کرده‌اند. حدود 8 میلیارد تومان هزینه کردند و این تیم را به دسته یک آوردند.

وی در مورد اینکه آیا منظورش تیم تحت هدایت ابراهیم اشکش است، گفت: بله، آنها مدعی هستند و شکایت‌شان را هم به دادگستری برده‌اند که در حال رسیدگی است. از طرفی علیزاده نباید سهمیه استان را از بین ببرد. باید با همین‌هایی که تا الان زحمت کشیده و خاک تیم را خورده‌اند توافق کند. آنها مشکلات تیم را به دوش کشیده‌اند و آن را به دسته یک رساندند. باید توافق و در کنار هم کار کنند. ممکن است دلالان این وسط بخواهند سفسطه و شرایطی را ایجاد کنند که این سهمیه را از شهرستان ملاثانی و مردمی که زحمت کشیده‌اند بگیرند و این کار ناپسندی است.

رئیس هیأت فوتبال استان خوزستان عنوان کرد: توصیه من این است که توافق کنند. قبلا به او گفته‌ام و الان هم می‌گویم. در غیر این صورت او باید مجوز کمیسیون ماده 5 را داشته باشد تا انتقال امتیاز از این باشگاه به باشگاه دیگر انجام شود. 

طالقانی در مورد اینکه به نظر می‌رسد بین دو طرف اختلافی برای حضور رسمی در مسابقات فصل جدید لیگ دسته اول وجود دارد، عنوان کرد: باشگاهی که می‌خواهد بازی کند باید دارای امتیاز باشد. این امتیاز را از استقلال ملاثانی گرفته‌اند و صاحبش می‌گوید نمی‌خواهم اینها بازی کنند. الان باید این امتیاز را به باشگاه دیگری ببرد. 

وی در مورد اینکه مالک باشگاه رسماً اعلام نکرده که نمی‌خواهم با نام استقلال ملاثانی به کار ادامه بدهم، بیان کرد: نمی‌تواند چنین کاری کند. زمانی می‌تواند این حرف را بزند که کمیسیون ماده 5 استان آن را تأیید کند.

وی در پاسخ به این سؤال که هیأت فوتبال خوزستان برای حضور در فصل جدید لیگ آزادگان کدام گروه را به رسمیت می شناسد، گفت: به رسمیت شناختن من شرط نیست. من قانون را رعایت می‌کنم. کسی که امتیاز دارد می‌گوید تیم برای من است و نمی‌خواهم در ملاثانی بازی کند. در این صورت چکار کنیم؟

رئیس هیأت فوتبال استان خوزستان در مورد اینکه اگر قرار باشد این تیم با نام استقلال ملاثانی در فصل جدید لیگ یک حاضر شود آیا متعلق به علیزاده است، گفت: بله، نامه‌ای می‌زند و می‌گوید من قبول دارم. ثبت می‌شود و به کارشان ادامه می‌دهند. تا این کار صورت نگیرد نمی‌شود و باید امتیازش را با کسب مجوز کمیسیون ماده5 به باشگاه دیگری ببرد که بتواند در مسابقات شرکت کند.

طالقانی در مورد اینکه با این حساب علیزاده یا باید انتقال امتیاز را انجام و با تیم دیگری کار کند یا اینکه با همین تیم استقلال ملاثانی در مسابقات حاضر شود، اظهار داشـت: بله، این تیم برای شهرستان ملاثانی است. او نمی‌تواند به هیچ‌عنوان تیم را از این شهر خارج کند.

وی در مورد اینکه ظاهرا علیزاده تیم دیگری را با نام استقلال ملاثانی آماده می‌کند، گفت: این کار را انجام بدهد. اگر می‌تواند بیاید بازیکنان را ثبت کند. چرا نمی‌تواند؟ مشکل او همین کمیسیون ماده 5 است. تیمی که او آورده با هر اسمی که می‌خواهد باشد باید کمیسیون ماده 5 را به ما ارائه بدهد و بگوید امتیاز به دل این تیم رفته است. این تیم متعلق به شهرستان ملاثانی است. مردمش بسیار زحمت کشیده‌اند. باید به نظر مردم و حق مردم احترام بگذاریم. اینکه من صاحب امتیاز تیم هستم دلیل نمی‌شود بخواهم تیم را زمین بزنم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول