اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

گزارش کامل فارس از مراسم معارفه استاندار زنجان

مراسم تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید زنجان با حضور وزیر کشور برگزار شد، مراسمی که در آن سخنرانان مطالب مختلفی را بازگو کردند، از درخواست یک نماینده به نگاه همه جانبه افشارچی به استان تا اظهارات نماینده ولی فقیه در استان که گفت؛ بسیاری از مسائل دینی را از پدر استاندار جدید یاد گرفته‌ام!

گزارش کامل فارس از مراسم معارفه استاندار زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مراسم تودیع و معارفه استانداران قدیم و جدید زنجان شامگاه امروز با حضور وزیر کشور، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، معاونان استاندار، مدیران کل استان و ائمه جمعه شهرهای استان و نمایندگان رسانه‌های استان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان در سخنانی اظهار داشت: زنجان پایتخت شور و شعور حسینی است و در عرصه‌های مختلف پیش رو بوده است.

خدابخش مرادی نافچی با اشاره به اینکه در سه سال گذشته در حوزه‌های مختلف اقدامات بسیاری صورت گرفته است، گفت: امیدواریم این راه پر موفقیت ادامه‌دار باشد.

استاندار به همه استان نگاه یکسان داشته باشد

در ادامه نیز نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امیدواریم با حضور دکتر افشارچی فصل نوینی در جهش توسعه استان ایجاد شود، گفت: امروز فرصتی کم نظیر برای توسعه و پیشرفت در استان زنجان به وجود آمده است.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی با اشاره به اینکه مشکلات پیش پا افتاده به علت برخی ناکارآمدی‌ها مردم را دچار مشکل کرده بود، گفت: امیدواریم از این فرصت به وجود آمده و این هماهنگی که بین دولت و سایر قوا وجود دارد، استفاده لازم به عمل آید.

وی تصریح کرد: اما باید قدردان مردم باشیم که اگر این نبود، چنین فرصتی را نداشتیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان زنجان با بیان اینکه امیدواریم نگاه عادلانه در توجه به استان زنجان وجود داشته باشد، گفت: پیشرفتی که امروز به برکت نظام رقم خورده است، کمتر از استحقاق این استان است و در بسیاری از موارد ما استعدادهای بسیاری داشته‌ایم که مغفول مانده و این امر حتی در شناخت شخصیت‌ها نیز وجود داشته و این فرصت باید برای ظرفیت‌های انسانی هم ایجاد شود.

شجاعی با اشاره به اینکه ما از استاندار جدید توقع داریم که با روحیه جهادی برای حل مشکلات مردم تلاش کنند، گفت: توقع دیگر ما این است که استاندار به همه استان نگاه یکسان داشته باشد.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اتحاد نمایندگان استان فرصت دیگری است که اگر از آن باید استفاده کنیم، در توسعه استان موثر خواهد بود، گفت: ما به دنبال تحقق آرمان‌های انقلاب هستیم و به دنبال استفاده از این مناصب نیستیم.

بسیاری از مسائل دینی را از پدر استاندار جدید زنجان یاد گرفته‌ام

در ادامه نیز نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه زنجان دیار حکیمان و فقیهان و دیار غواصان دریادل است، اظهار داشت: هر آمدنی رفتنی دارد و حضرت علی (ع) نیز فرموده‌اند که مسؤولیت‌ها میدان امتحان هستند.
آیت‌الله شیخ علی خاتمی با اشاره به اینکه مسؤولیت میدان امتحان برای همگان است، گفت: به تعبیر یک استاد ما در پیشگاه خداوند مسؤول هستیم و قضاوت افکار عمومی قطعا در انتظار ماست.

وی با اشاره به اینکه در گذشته با انعقاد قراردادهای ننگین بخش‌هایی از کشور جدا شد، افزود: پیشینه این دیار و حضور آنها در انقلاب موثر بوده و آن زمان که چنین جمعیتی نداشت، ۳۵۳۵ شهید تقدیم نظام کرد.

وی با بیان اینکه دلدادگی مردم زنجان به اهل بیت (ع) و حضورشان در صحنه‌ها چشمگیر بوده است، گفت: در مقابل توطئه‌های گوناگون زنجان سرآمد بوده است و در سال ۹۶ که دشمن برای آن برنامه حساب شده داشت، مردم خودجوش به خیابان آمدند و چند هزار نفر طومار نفاق را پیچیدند.

امام جمعه زنجان تصریح کرد: در پی همین موضوع در سال ۹۸ هم مردم مؤمن زنجان پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری، صف خود را از اخلالگران جدا کردند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه رئیسی در سال ۹۶ و در دوره فعلی در زنجان رای نخست را کسب کرده بود، گفت: وی ۱۱ سال در زنجان سخنرانی داشت.

وی با اشاره به اینکه مردم برای رعایت پروتکل‌ها در یوم‌العباس که بزرگترین مراسم زنجانی‌ها بود، در قالب کمک مؤمنانه برگزار کردند، گفت: رزمندگان این استان پس از پایان دفاع مقدس در منطقه شمال‌غرب حضور داشته و این امر قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ارتباط با استاندار جدید هم گفت: خوشبختانه استاندار جدید فرزند این دیار است و بنده بسیاری از مسائل دینی را از پدر وی یاد گرفته‌ام.

استاندار سابق زنجان هم با اشاره به اینکه در استان زنجان اقدامات بسیاری صورت گرفته است، گفت: الان ۵۷۳ هزار و ۸۵۲ تست کرونا انجام داده‌ایم و تنها استانی هستیم که در پیک پنجم ابتلای کمتری داشتیم.

فتح‌الله حقیقی با اشاره به اینکه در حوزه صنعت نیز رتبه زنجان در بحث سرمایه‌گذاری از ۱۸ به ۱۳ رسید و ۷ واحد تولیدی سال قبل افتتاح و امسال نیز ۱۴ واحد دیگر افتتاح می‌شود.

وی تصریح کرد: امروز زنجان قطب تولید مواد شوینده در کشور است و در حوزه معدن نیز تعداد معادن فعال به ۱۲۳ مورد رسیده است.

استاندار زنجان گفت: در حوزه صادرات و گمرک نیز ۲۲۹ میلیون دلار صادرات داشتیم که ۱۳۰ درصد افزایش داشته است.
حقیقی در حوزه راه و شهرسازی نیز با اشاره به اینکه دو خطه کردن راه آهن زنجان قزوین ۳۸ کیلومتر باقی مانده است، گفت: ۳۸ کیلومتر باقیمانده آن ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

وی در پایان آخرین سخنرانی خود به عنوان استاندار زنجان گفت: بنده آنچه در توان داشتم در طبق گذاشته و فعالیت کردم.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول