اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

چین به دنبال اعمال محدودیت زمانی انجام بازی های ویدئویی توسط جوانان

مقامات چینی می گویند برخی حفره های فنی که به جوانان و نوجوانان امکان می داد قوانین محدودکننده مدت زمان انجام بازی های ویدئویی را دور بزنند، شناسایی کرده و آنها را برطرف کرده اند.

چین به دنبال اعمال محدودیت زمانی انجام بازی های ویدئویی توسط جوانان

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، بر اساس قوانین جدیدی که در چین به تصویب رسیده افراد کم سن و سال در این کشور حق ندارند بیش از سه ساعت در هفته صرف اجرای انواع بازی های ویدئویی کنند. هدف از تصویب این قانون جلوگیری از اعتیاد کودکان و نوجوانان به بازی های ویدئویی عنوان شده است.

قوانین تازه در ماه آگوست در چین به تصویب رسیده و هدف از این کار محدودکردن مدت زمان اجرای بازی های ویدئویی توسط افراد زیر 18 سال است. این قانون تازه با مخالفت و اعتراض چینی ها مواجه شده است.

به نوشته روزنامه مردم که روزنامه رسمی حزب کمونیست چین است، برخی جوانان چینی برای دور زدن این قانون به اجاره کردن یا خرید حساب های کاربری متنوع روی آورده اند و از این طریق بازی های آنلاین را بدون محدودیت اجرا می کنند. از همین رو این خلاهای مهم باید مورد توجه قرار بگیرند.

در ادامه این گزارش آمده است که پلتفرم های تجارت بازی هم باید مسئولیت های اجتماعی را به طور فعالانه انجام دهند، زیرا آنها مسئول رشد سالم نسل بعدی بوده و باید به توسعه سالم این صنعت کمک کنند. در ادامه از والدین و اولیای مدارس خواسته شده تا محیط مساعدی را برای "رشد سالم خردسالان" ایجاد کنند، زیرا برخی از خردسالان از مشخصات هویتی مختلفی برای ثبت نام در حساب های بازی استفاده می کنند و این باعث می شود طرح محدودیت زمانی بازی بی اثر باشد.

مقامات چین، که بزرگترین بازار بازی های ویدئویی جهان است، سالهاست در مورد اعتیاد به بازی های ویدئویی و اینترنت در بین جوانان نگران هستند و کلینیک هایی را تاسیس کرده اند که ترکیبی از روش های درمانی و تمرینات نظامی را برای افرادی به کار می گیرد که به اختلال های ناشی از اجرای بازی های ویدئویی مبتلا هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول