اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

نخست‌وزیر جدید ژاپن: می‌خواهیم با روسیه صلح کنیم

نخست‌وزیر جدید ژاپن در جلسه پارلمان ضمن تکرار موضع توکیو درباره جزایر مورد مناقشه با مسکو اعلام کرد، دولت او خواهان امضای معاهده صلح با روسیه است.

نخست‌وزیر جدید ژاپن: می‌خواهیم با روسیه صلح کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نخست‌وزیر جدید ژاپن در جلسه پارلمان این کشور بار دیگر بر مالکیت این کشور بر جزایر مورد مناقشه با روسیه تاکید کرد.

فومیو کیشیدا نخست‌وزیر جدید ژاپن روز سه شنبه (امروز) در نشست جلسه پارلمان این کشور اعلام کرد، دولت جدید این کشور خواهان امضا پیمان صلح با روسیه است.

بنا بر گزارش خبرگزاری تاس روسیه، فومیو کیشیدا در پارلمان ژاپن اعلام کرد که حاکمیت این کشور شامل جزایر مورد مناقشه «سرزمین‌های شمالی» هم می‌شود.

جزایر مورد مناقشه توکیو و مسکو که در روسیه جزایر «کوریل جنوبی» و در ژاپن «سرزمین‌های شمالی» خوانده می‌شود در پایان جنگ جهانی دوم به تصرف اتحاد جماهیر شوروی سابق درآمد و در آن زمان نیروهای شوروی سابق ۱۷ هزار ژاپنی ساکن جزایر را بیرون راندند.

هر چند طی سالیان گذشته تلاش‌هایی برای حل این مناقشه و امضای پیمان صلح انجام شد اما موضوع مالکیت بر این جزایر موجب به وجود آمدن تنش‌هایی در روابط سیاسی روسیه و ژاپن شده و این اختلافات همچنان حل نشده است.

طبق برخی گزارش‌‌ها، در حال حاضر حدود ۱۴ هزار روس در این جزایر زندگی می‌کنند که عمدتاً به ماهیگیری اشتغال دارند.

فومیو کیشیدا روز سه شنبه در جمع قانونگذاران پارلمان ژاپن گفت: «حاکمیت کشور ما سرزمین‌های شمالی را پوشش می‌دهد. ما باید این مساله را حل کنیم و آن را به نسل‌های بعدی واگذار نکنیم».

نخست‌وزیر جدید ژاپن افزود: «دولت قصد دارد با روسیه معاهده صلح امضا و مساله حاکمیت این جزایر را حل کند».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول