اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

وضعیت کاریکاتوری شهر تبریز! / از هبه‌های بی‌حساب و کتاب تا بی‌مفهوم بودن خط آسمان در تبریز

رئیس کمیسیون ارزیابی، تحقیق و نظارت عضو شورای شهر تبریز، گفت: در ایام انتخابات به ما نیز می‌گفتند شما از شهرسازی چیزی نمی‌دانید اما وضعیت کاریکاتوری امروز شهر تبریز ماحصل اقدامات این افراد بوده است.

وضعیت کاریکاتوری شهر تبریز! /  از هبه‌های بی‌حساب و کتاب تا بی‌مفهوم بودن خط آسمان در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، نشست مشترک اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز با مدیرکل صدا و سیما استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

 متاسفانه در زمینه فرهنگ به‌صورت زیربنایی تفکری نشده است

حکیمه غفوری، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: از مدیرکل صدا و سیما استان آذربایجان‌شرقی به دلیل اینکه این جلسه را ترتیب داده‌اند بسیار قدردان هستم.

وی با بیان اینکه متاسفانه در زمینه فرهنگ به‌صورت زیربنایی تفکری نشده است، افزود: فرهنگ زیربنای توسعه شهری است و امیدوارم باهم قدم‌های مثبتی در راستای توسعه فرهنگی برداریم.

غفوری اضافه کرد: بهترین رسانه‌ای که بتوانیم برای اهدافمان از آن استفاده کنیم صدا و سیماست، چرا که با این رسانه می‌توانیم هم راستا و همسو باشیم و برای توسعه فرهنگی شهر گام برداریم.

وی گفت: باید بتوانیم با تعامل پیش برویم و برخی مسائل را با موضوعات مادی تلفیق نکنیم و در جریان تبلیغ و سودآوری نیفتیم.

باید هر کنش و واکنشی پیوست عدالت داشته باشد

روح‌الله رشیدی دیگر عضو شورای شهر تبریز نیز در ادامه گفت: در معارفه رئیس جدید صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران این موضوع که رسانه ملی را به معنای واقعی کلمه مردمی می‌کنیم مطرح شد و تغییر خط مشی صدا و سیما و مردمی خواندن آن تغییر و تحولی در خط مشی صدا و سیما به‌شمار می‌رود که بسیار قابل تقدیر است.

وی همچنین با اشاره به اینکه در دیدار هیأت دولت با رهبر انقلاب شاه بیت تمام صحبت‌ها وجود پیوست عدالت است، یادآور شد: این یعنی هر کنش و واکنشی پیوست عدالت داشته باشد و این همان اعتقاد دینی و نگاه توحیدی است و راه این است و باید به این سمت برویم.

رشیدی گفت: من بسیار به شرایط آینده صدا و سیما بسیار خوشبینم و معتقدم کارکنان صدا و سیما بسیار با تجربه‌اند و برای هر گام بزرگی آمادگی دارند.

وی تصریح کرد: امیدوارم شرایط به‌گونه‌ای شود که دیگر برای ساخت سریال‌هایی همچون سریال جلال نیازمند تامین منابع مالی از سوی شهرداری نباشید.

 بی‌حساب و کتابی مفرط شهرداری در ارائه هبه 

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک با بیان اینکه عملکرد صدا و سیما در افکار عمومی اثرگذار است، بیان داشت: بی‌حساب و کتابی مفرط شهرداری در ارائه هبه  به دلیل بی‌برنامه‌گی و نبود رویکرد مشخص برای کمک به فعالیت‌های فرهنگی از دیگر عوامل اثرگذار در افکار عمومی برای ارائه هبه است.

وی متذکر شد: در صورتی که کمک به موارد فرهنگی در یک ردیف مشخص تعیین شده بود، به راحتی می‌شد در این خصوص تصمیم گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تصریح کرد: در آستانه تعیین بودجه هستیم و می‌توانیم ردیف‌های بودجه در راستای اعتلای فرهنگی شهر تعیین کنیم.
 

نگاه کارشناسی در شهرداری باید تقویت شود

روح‌الله دهقان‌نژاد، رئیس کمیسیون ارزیابی، تحقیق و نظارت عضو شورای شهر تبریز گفت: نگاه کارشناسی در شهرداری باید تقویت شود، شهرداری باید مولد در حوزه فرهنگی باشد و در مناسبت‌های مختلف در سطح شهر شاهد مناسب‌سازی محیط شهری باشیم.

وی با بیان اینکه در شهرداری نگاهی حاکم است که باید آن نگاه را تغییر دهیم و نگاه به شهر نگاه صرفاً شهرسازی نباشد.

وضعیت کاریکاتوری شهر تبریز

دهقان‌نژاد تصریح کرد: در ایام انتخابات به ما نیز می‌گفتند، شما از شهرسازی چیزی نمی‌دانید اما وضعیت کاریکاتوری امروز شهر تبریز ماحصل اقدامات این افراد بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید داشت: من خطاب به این افراد گفتم شما اگر در بحث شهرسازی تبحر دارید، اصلی‌ترین و ساده‌ترین موضوع در شهرسازی رعایت خط آسمان است که در تبریز شما به من خط آسمان نشان بدهید که آیا رعایت شده است؟

رئیس کمیسیون ارزیابی، تحقیق و نظارت با بیان اینکه شهر برای انسان است نه انسان برای شهر  اضافه کرد: این افکار در شهرداری رسوب کرده است و نگرش به ابعاد فرهنگی درست نیست و اگر نفراتی سردمدار فرهنگ در شهرداری نباشد، شرایط توسعه شهر از ابعاد فرهنگی را شاهد نخواهیم بود.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز یادآور شد: در حوزه آموزش‌های شهروندی کتاب‌هایی با هزینه‌های هنگفت چاپ شده که نتیجه حاصل از آن چندان قابل قبول نیست و اگر به‌جای این موارد مثلاً به ساخت انیمیشن، تولید سریال و یا روش‌های موثر دیگر می‌پرداختیم، نتیجه‌ای بسیار بهتری را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در شورای اسلامی شهر تبریز کمیسیون‌هایی هستند که مطالبه‌گرند و نگاه مطالبه‌گر دارند  و این نگاه می‌تواند نتیجه خوبی داشته باشد.

 دهقان‌نژاد متذکر شد: نیروهای انقلابی در شهر تبریز در حوزه فرهنگ و رسانه نیازمند تجمیع هستند، نه تجمیع عددی بلکه تجمیع کیفی که هر کسی زعم و توان خود زمینه فعالیت خود را ایجاد کند.

وی ابراز کرد: در خصوص برنامه تبریزیم تفکراتی داریم، ظرفیت صدا و سیما بسیار ظرفیت بالایی است اما بهره‌برداری پایین است و نگاه مطالبه‌گرانه و انتقادی در رادیو رسانه وجود دارد اما در تلوزیون این نگاه نیست، چرا که یا کاهلی می‌کنند یا سررشته‌ای ندارند و به خوبی به موضوعات ورود نمی‌کنند.

انتهای پیام/۶۰۰۲۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول