اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

مهم‌ترین ویژگی مدافعان حرم از منظر رهبر انقلاب/ نائینی: نگارش در حوزه مقاومت، شتاب بیش‌تری می‌گیرد

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با بیان اینکه جبهه مقاومت ترجمان عملی آیات الهی است، گفت: شهادت در غربت، تعصب دفاع از حرم، بصیرت و مقابله با جریانات تکفیری مهم‌ترین ویژگی رزمندگان جبهه مقاومت از منظر رهبرانقلاب است.

مهم‌ترین ویژگی مدافعان حرم از منظر رهبر انقلاب/ نائینی: نگارش در حوزه مقاومت، شتاب بیش‌تری می‌گیرد

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، اختتامیه دومین دوره دوسالانه انتخاب کتاب جبهه مقاومت و دفاع از حرم اهل‌بیت (ع) «جایزه سردار سرلشکر پاسدار شهید حاج حسین همدانی» با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، علی فدوی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، حجت‌الاسلام‌ حاجی صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه، علی فضلی جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه، بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس، علی‌محمد نائینی مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و جمعی از مسؤولان کشوری و لشکری و همچنین نویسندگان و ناشران فعال در عرصه جبهه مقاومت و مدافعان حرم امروز (سه‌شنبه ۲۰ مهرماه) برگزار شد.

مهم‌ترین ویژگی مدافعان حرم از منظر رهبر انقلاب

در این مراسم علی‌محمد نائینی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با تأکید بر اینکه دفاع مقدس و جبهه مقاومت و دفاع از حریم اهل‌ بیت (ع) ترجمان عملی آیات الهی است، بیان داشت: هر روز اهمیت آن آشکارتر، پیام‌ها و درس‌های آن الهام‌بخش‌تر می‌شود. به تعبیر مقام معظم رهبری قرن‌ها امکان استخراج معارف این مجاهدت‌ها و جای سرمایه‌گذاری وجود دارد.

وی افزود: شهادت در غربت، غیرت و تعصب دفاع از حریم اهل‌ بیت (ع)، بصیرت، کمک به مظلومان مسلمان، مقابله با جریانات تکفیری و بدترین جنایتکاران تاریخ مهم‌ترین ویژگی رزمندگان و شهیدان جبهه مقاومت و مدافعان حریم اهل‌ بیت (ع) از منظر مقام معظم رهبری است.

نگارش در حوزه مقاومت و پایداری شتاب بیش‌تری می‌گیرد

نائینی با اشاره به‌ ضرورت نگارش در حوزه مقاومت و پایداری ابراز داشت: امروز هر چند از اینکه، جمعی از فرماندهان دفاع مقدس با خاطرات خودشان از میان ما رفتند، متأسف می‌شویم، نباید در مورد جبهه مقاومت شاهد این اتفاق باشیم و با فاصله گرفتن از حوادث تاریخی و میدان‌های مجاهدت، روایت حوادث، دچار ۲ آفت فراموشی و تحریف شود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در چند سال اخیر ادبیات مقاومت اهمیت و رشد قابل‌ توجهی پیدا کرده است و در دوسالانه دوم آثار ۲ برابر شده است، گفت: توصیه‌ای که رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد کار نهضتی و سرعت بخشیدن به تولید ادبیات و تحقیقات دفاع مقدس داشتند، در مورد توسعه ادبیات و تحقیقات مقاومت هم مصداق دارد که فرمودند «اگر شما به جمع‌آوری و افزودن سرمایه خاطرات جنگ رو نیاورید، دشمن میدان را از شما خواهد گرفت، من به شما می‌گویم، جنگ را شما روایت کنید که خودتان در جنگ بوده‌اید».

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با اشاره به اینکه نویسندگان و ناشرین دفاع مقدس و جبهه مقاومت در واقع از منظر رهبر انقلاب واسطه‌های رزق معنوی هستند و انتقال خاطرات شهیدان و رزمندگان، یک صدقه، حسنه و انفاق است، اظهار داشت: مقاومت اسلامی با بهره‌گیری از منظومه فکری امامین انقلاب اسلامی، موجب شکل‌گیری جبهه مقاومت در غرب آسیا شد. شهید سلیمانی اسم و رمز مقاومت بود و توانست در عمل، نظریه مقاومت را به دکترین عملیاتی کارآمد، تبدیل و با جوان‌های منطقه، جبهه مقاومت را محقق سازد.

وی با بیان اینکه دوسالانه انتخاب آثار برتر جبهه مقاومت و دفاع از حرم «جایزه شهید همدانی» ابتکار تعدادی از علاقه‌مندان فعال به گسترش ادبیات مقاومت بود که اجرای دوسالانه اول مورد تائید و تداوم آن مورد تأکید شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی قرار گرفت، ادامه داد: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با تجربه‌ای قریب به ۴۰ سال در جمع‌آوری، سازمان‌دهی، گویا سازی اسناد دفاع مقدس و ایجاد گنجینه منحصربه‌فرد از اسناد و تجربه انجام پژوهش‌های تاریخی و تاریخ شفاهی فرماندهان با بهره‌گیری از منابع دست‌اول، توفیق و افتخار دارد در ششمین سالگرد شهادت سردار حسین همدانی، دوسالانه آثار برتر مقاومت و دفاع از حرم اهل‌ بیت (ع) را که مکمل دوسالانه انتخاب پژوهش‌های برتر دفاع مقدس و جبهه مقاومت «جایزه شهید سلیمانی» است، با تدبیر فرمانده کل سپاه و با کمک علاقه‌مندان به گسترش ادبیات مقاومت اجرا کند.

چاپ ۴۳۰ اثر در ادبیات حوزه مقاومت

نائینی خاطرنشان کرد: تدبیر فرمانده کل سپاه در گسترش مأموریت‌های مرکز به سایر میدان‌های مجاهدت از جمله جبهه مقاومت و ضرورت پشتیبانی از مأموریت‌های نیروی قدس سپاه در ستاد فرماندهی کل سپاه، انگیزه دیگری برای انجام این جشنواره توسط مرکز بود.

وی ضمن اشاره به اهداف برگزاری دوسالانه «جایزه سردار سرلشکر پاسدار شهید حاج حسین همدانی» افزود: هدف اصلی از دوسالانه انتخاب آثار برتر جبهه مقاومت و دفاع از حرم اهل‌ بیت (ع)، بررسی دستاوردهای حوزه ادبیات مقاومت، کمک به افزودن سرمایه معنوی این جبهه، نیازسنجی و بررسی آثار و داشته‌های موجود، گسترش و تعمیق پژوهش‌های علمی در مورد چرایی، چیستی، آثار و پیامدهای جبهه مقاومت و تجلیل از پژوهشگران، نویسندگان، ناشرین و در نهایت ارزیابی و انتخاب بهترین آثار است.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس تصریح کرد: در این جشنواره ۴۳۰ اثر که در دو سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به چاپ رسیده، توسط دبیرخانه دریافت و در ۶ گروه ارزیابی و در نهایت آثار برگزیده و قابل‌تقدیر مشخص شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول