اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

طغیانی: دو برابر بودجه کشور یارانه توزیع می‌شود/ ثبت بدترین نرخ تورم و رشد نقدینگی در 30 سال اخیر

نماینده اصفهان در مجلس گفت: ناکارآمدی دولت‌های یازدهم و دوازدهم منجر به ثبت بدترین رشد نرخ اقتصادی، نرخ تورم، نرخ سرمایه‌گذاری و نرخ رشد نقدینگی در 30 سال اخیر شده است و فشار بی‌سابقه‌ای را به مردم تحمیل کرده است.

طغیانی: دو برابر بودجه کشور یارانه توزیع می‌شود/ ثبت بدترین نرخ تورم و رشد نقدینگی در 30 سال اخیر

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مهدی طغیانی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی امروز (سه‌شنبه 20 مهر)‌در جلسه علنی  و در نطق میان‌دستور اظهار داشت: در شرایطی قرار داریم که فشار بی‌امان جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه دشمن همراه با ناکارآمدی دولت‌های یازدهم و دوازدهم منجر به ثبت بدترین نرخ رشد اقتصادی، نرخ تورم، نرخ سرمایه‌گذاری و نرخ رشد نقدینگی در 30 سال اخیر شده است که همین موضوع فشار بی‌سابقه و بی‌امانی را به مردم تحمیل کرده و کمر اقشار کم درآمد را شکسته است.

وی افزود: در آغاز فصل جدیدی از حکمرانی در کشور قرار داریم که از اسفند سال 98 و با انتخابات مجلس یازدهم آغاز شده و با انتخاب رئیس‌جمهور در خرداد 1400 تکمیل شد و همین موضوع پارادیم اقتصادی کشور را تغییر داد در حالی که پارادیم دولت سابق بر اساس مذاکره با دشمن بوده و حتی آب خوردن مردم را به برجام گره زده بود.

نماینده اصفهان در مجلس تصریح کرد: همسویی دولت و مجلس می‌تواند کشور را در مسیر پارادیم جدیدی قرار دهد لذا باید بر اساس اصول درون‌زایی و عدالت‌محوری و مردمی شدن نظام اقتصادی کشور، اصلاح نظام مالیاتی و نظام بودجه‌ریزی، نظام توزیع و یارانه‌های کشور را اصلاح کنیم.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه دو برابر بودجه کشور  یارانه توزیع می شود که باید این موضوع اصلاح شود.

نماینده اصفهان در مجلس گفت:‌سهم مالیات در بودجه ایران 6 درصد است در حالی که در دنیا این رقم 25 درصد است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول