اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

رئیس مرکز امور وکلای قوه قضائیه: سخت‌ترین منتقدان هم عملکرد اژه‌ای را ستوده‌اند/ تابوشکنی به نفع مردم در دستگاه قضا

رئیس مرکز امور وکلای قوه قضائیه با بیان اینکه سخت‌ترین منتقدان قوه قضاییه هم عملکرد رئیس جدید دستگاه قضا را ستوده‌اند گفت: حتی در بین زندانیان و خانواده آنها هم اعتماد به قوه قضاییه بیش از پیش شود.

رئیس مرکز امور وکلای قوه قضائیه: سخت‌ترین منتقدان هم عملکرد اژه‌ای را ستوده‌اند/ تابوشکنی به نفع مردم در دستگاه قضا

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه جام جم گفت‌وگویی با علی بهادری‌جهرمی، رئیس مرکز امور وکلای قوه قضائیه انجام داده است که بخش‌های مهم آن در ادامه می‌آید.

تابو شکنی به نفع مردم در دستگاه قضا

- اگر بخواهم یک عنوان کلی برای اقدامات ۱۰۰ روز گذشته آقای اژه‌ای ذکر کنم، به نظرم می‌تواند «ورود به جزئیات در عین مدیریت کلان» محور آن باشد.

- این خصیصه نتایجی را درپی داشته است: تابوشکنی به نفع مردم، تحول به همراه تعالی، خروج دستگاه قضا از مواضع انفعالی در کنار رویکردهای فعالانه و مساله‌محور و در نهایت هم افزایش امید.

- آنچه منجر به این اقدامات مثمر شده‌است، پشتوانه چند ساله کار قضایی آقای اژه‌ای است که باعث شده‌است ایشان بر نقاط ضعف و گره‌های قوه قضاییه اشراف کامل داشته‌باشند. دلسوزی آقای اژه‌ای هم چاشنی همه اینهاست. خروجی این مجموعه این است که به تعبیر برخی از کارشناسان، آقای اژه‌ای فراتر از انتظارها ظاهر شده‌است.

اژه‌ای روزی حداقل ۱۰ پیام مردمی را شخصا تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می‌کند

- در خبرها هم آمده‌بود که رئیس قوه قضاییه از کوچک‌ترین زمان‌های دست داده شده هم برای رتق و فتق امور مردم بهره‌برداری می‌کند و در این مسیر خودش را پایبند روندهای مرسوم اداری که دست و پاگیر هم هستند نمی‌داند. نمونه‌ای از این اقدامات پاسخ رئیس دستگاه قضا به پیام‌های قضایی یک خانواده و رفع مشکل آنها بود.

- آقای اژه‌ای حتی تا این حد فراتر از روندهای دست و پاگیر مرسوم عمل می‌کند که به گفته خودشان روزی حداقل ۱۰ پیام مردمی را شخصا تا حصول نتیجه نهایی پیگیری می‌کند.

سخت‌ترین منتقدان هم عملکرد اژه‌ای را ستوده‌اند

- اگر می‌خواهید واقعیت اعتماد عمومی به دستگاه قضا را بسنجید باید این موضوع را از کسانی بپرسید که به لحاظ سیاسی با رویکردهای قوه قضاییه همسو به حساب نمی‌آیند یا کسانی که مسؤولیتی در قوه قضاییه ندارند.

- من در یکی‌دو‌ماه گذشته این موضوع را رصد کردم. سخت‌ترین منتقدان قوه قضاییه هم عملکرد رئیس جدید دستگاه قضا را ستوده‌اند.

- یکی از تیترها در یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب که به نقل از یکی از وکلای اصلاح‌طلب هم بود این‌گونه بود: «رویه رئیس قوه قضاییه در طول این ۱۰۰روز منطقی و عاقلانه بوده‌است». یا این که یکی دیگر از منتقدان همیشگی رویه‌های قضایی تصریح کرده‌بود «رئیس قوه قضاییه در ۱۰۰روز نخست به اندازه ۱۰سال روسای پیشین کار کرده‌است» و همین عنوان هم تیتر صفحه اول یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب یکشنبه شده‌بود.

افزایش اعتماد به قوه قضاییه در بین زندانیان و خانواده آن‌ها 

- بارها از مشکلات زندانیان مباحثی از سوی منتقدان، زندانیان و خانواده زندانیان مطرح شده‌است اما این که شخص اول دستگاه قضا خودش به میان زندانیان برود و رو در رو با زندانیان به گفت‌وگو بنشیند کمتر و شاید در این حد اصلا در تاریخ قوه قضاییه سابقه نداشته‌است.

- عفوهای بی‌سابقه، اعزام هیات‌های چند ده نفره به زندان به منظور بررسی چندباره پرونده‌ها و اعطای آزادی یا مرخصی منتج به آزادی از دیگر اقدامات اعتمادساز آقای اژه‌ای است که باعث شده حتی در بین زندانیان و خانواده آنها هم اعتماد به قوه قضاییه بیش از پیش شود.

لزوم همکاری درون‌بخشی و همراهی فرابخشی در دستگاه قضا برای استقرار عدالت 

- همه این اقدامات تحولی که در مسیر عدالتخواهی است برای به سرانجام رسیدن نیازمند همکاری سایر بخش‌های قوه قضاییه و حتی همراهی سایر نهادهاست.

- با همه محدودیت‌های موجود من فکر می‌کنم که اگر همکاری درون‌بخشی و همراهی فرابخشی در قوه قضاییه شکل بگیرد و با هم‌افزایی به کمک «تحول و تعالی» بیاید، مردم طعم شیرین استقرار عدالت را خواهند چشید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول