اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

داروی آنتی‌بادی آسترازنکا تا 67 درصد خطر مرگ کرونا را کاهش می‌دهد

داروی آنتی‌بادی شرکت آسترازنکا که به‌صورت عضلانی تزریق می‌شود، توانسته خطر نمونه‌های وخیم یا مرگ ناشی از کرونا را در بیماران تا 67 درصد کاهش دهد.

داروی آنتی‌بادی آسترازنکا تا 67 درصد خطر مرگ کرونا را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرنگار گروه علم وپیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، بر اساس گزارش شرکت آسترازنکا، داروی آنتی‌بادی AZD۷۴۴۲ که به‌صورت عضلانی تزریق می‌شود، توانسته خطر نمونه‌های وخیم یا مرگ ناشی از کرونا را در بیماران تا ۶۷ درصد کاهش دهد.

براساس داده‌های موجود، حدود ۹۰ درصد از شرکت‌کنندگان افرادی بودند که در معرض نمونه‌های حاد کووید ۱۹ قرار داشتند؛ به گفته کارشناسان این دارو  می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که به دلایلی امکان تزریق واکسن ندارند.

این شرکت دارویی قبلاً درخواست تأیید اضطراری کرده بود تا از این دارو به عنوان پیشگیری استفاده شود؛ درمان‌های مشابه  با داروی شرکت آسترازنکا، به نام آنتی‌بادی‌های مونوکلونال یا پادتن‌های تک‌دودمانی بوسیله شرکت‌های داروسازی رجنرون، الای لیلی و گلاکسواسمیت‌کلاین (GSK) هم ساخته شده است و در آمریکا برای درمان موارد خفیف تا متوسط کووید ۱۹ مجوز مصرف اضطراری گرفته است.

امید است این درمان بتواند به کسانی که نمی‌توانند واکسن معمولی کووید دریافت کنند یا دارای شرایط بهداشتی خاص و در معرض خطر عفونت جدی کووید هستند کمک کند.

آنتی بادی‌ها بخش مهمی از سیستم ایمنی هستند و به بدن اجازه می‌دهند مواد خارجی مانند باکتری‌ها و ویروس‌ها را تشخیص داده و آنها را خنثی کند.

هیو مونتگومری، متخصص مراقبت‌های ویژه مستقر در دانشگاه کالج لندن و پژوهشگر اصلی این آزمایش می‌گوید: توسعه روش‌های جدید مبارزه با کووید برای کمک به پایان همه گیری بسیار مهم است.

انتهای پیام/ 

https://www.dailymail.co.uk/health/article-10079741/AstraZenecas-antibody-cocktail-prevent-treat-Covid-trial-data-shows.html

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول