اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تاکید وزارت خارجه کره شمالی بر تقویت روابط با روسیه

وزارت خارجه کره شمالی در بیانیه‌ای به مناسبت هفتاد و سومین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک این کشور و روسیه اعلام کرد، پیونگ‌یانگ در خصوص تقویت و توسعه بیشتر همکاری‌ها با مسکو اطمینان دارد.

تاکید وزارت خارجه کره شمالی بر تقویت روابط با روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در بیانیه‌ای که امروز (سه‌شنبه) به مناسبت هفتاد و سومین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین دو کشور کره شمالی و روسیه روی وبسایت وزارت خارجه کره شمالی قرار گرفت، پیونگ‌یانگ در خصوص تقویت و توسعه بیشتر همکاری‌ها با مسکو مطابق با آخرین توافقنامه‌ها ابراز اطمینان کرده است.

به نوشته خبرگزاری «تاس» روسیه، در این بیانیه آمده است: روابط دیرینه و سنتی همسایگی خوب کره شمالی و روسیه مطابق توافقِ صورت گرفته در اجلاس تاریخی «ولادی‌وستوک» همواره تقویت و توسعه می‌یابد.

وزارت خارجه کره شمالی تاکید کرد که طرفین حتی در شرایط ناپایدار جهانی ناشی از شیوع ویروس کرونا در ارتباط هستند.

این بیانیه می‌افزاید: حتی در شرایط نامساعد محیطی ناشی از همه‌گیری جهانی و نوسانات شرایط بین‌المللی، کره شمالی و فدراسیون روسیه تماس‌ها و ارتباطات منظمی را حفظ می‌کنند، بنابراین همکاری استراتژیک را در خصوص روابط دوجانبه و سایر مسائل بین‌المللی به طور مداوم تقویت می‌کنند. 

پیش‌تر، «سین هونگ‌چول» سفیر کره شمالی در مسکو گفته بود پیونگ‌یانگ خواستار تقویت همکاری‌ها با روسیه برای مقابله با اقدامات ثبات‌زدای آمریکا در شرق آسیا است.

سین در مصاحبه با خبرگزاری تاس با بیان اینکه صلح در شبه‌جزیره کره حاصل نمی‌شود مگر تا زمان خروج نظامیان آمریکا از منطقه، تاکید کرد که واشنگتن مسئول بی‌ثباتی و تنش در شرق آسیا است.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی هم بامداد امروز آمریکا را «دلیل ریشه‌ای» مشکلات در شبه‌جزیره کره خواند. 

کیم هنگام افتتاح یک نمایشگاه تسلیحاتی از رفتار کره جنوبی نیز انتقاد و سئول را به دوروئی متهم کرد. او همچنین گفت علی‌رغم درخواست‌های اخیر آمریکا برای مذاکره هنوز دلیلی وجود ندارد «که بتوان باور کرد آنها دشمن نیستند.»

آمریکا و اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد از زمان اولین آزمایش اتمی کره شمالی در سال ۲۰۰۶ میلادی، چندین دور تحریم علیه کره شمالی وضع کرده‌اند.

کره شمالی علی‌رغم این تحریم‌ها بر تقویت توانایی نظامی خود برای مقابله با تهدید حضور نیروهای آمریکایی در منطقه تأکید کرده است. پیونگ‌یانگ می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد.

دولت آمریکا به ریاست جو بایدن در هفته‌های اخیر ضمن تأکید بر ادامه سیاست تحریم علیه کره شمالی از این کشور خواسته پای میز مذاکره بیاید.

در سال ۲۰۱۸ کیم جونگ اون به نخستین رهبر کره شمالی تبدیل شد که با یک رئیس‌جمهور مستقر آمریکا دیدار کرد. اما مذاکرات میان دو کشور از زمان دومین دیدار میان کیم با ترامپ در سال ۲۰۱۹ متوقف ماند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول