اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

دیدار وزرای خارجه آنکارا و باکو با محوریت «تحولات منطقه»

«جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان و همتای ترکیه‌ای او، سه شنبه (امروز) در حاشیه نشست «جنبش عدم تعهد» در بلگراد دیدار و درباره تحولات منطقه رایزنی کردند.

دیدار وزرای خارجه آنکارا و باکو با محوریت «تحولات منطقه»

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که الهام علی اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان سه شنبه (امروز) در باکو میزبان وزیر محیط زیست ترکیه بوده، دیپلمات‌های ارشد باکو و آنکارا در حاشیه یک نشست بین‌المللی در صربستان دیدار کردند.

منابع خبری و رسانه‌های جمهوری آذربایجان خبر دادند، «جیحون بایراموف» و «مولود چاووش اوغلو» وزرای خارجه این کشور و ترکیه در بلگراد پایتخت صربستان دیدار کردند.

بنا بر گزارش خبرگزاری آذرتاج، دیدار بایراموف و چاووش اوغلو در حاشیه نشست بین‌المللی به مناسبت شصتمین سالگرد تاسیس جنبس عدم تعهد در بلگراد انجام شد.

طبق گزارش‌ها، بلگراد پایتخت صربستان میزبان نشستی دو روزه به مناسبت شصتمین سالگرد ایجاد جنبش عدم تعهد است و نمایندگان ۱۰۵ کشور و ۹ سازمان بین‌المللی در این نشست حضور دارند.

بنا بر روایت این رسانه دولتی جمهوری آذربایجان، وزرای خارجه باکو و آنکارا درباره «برخی از موضوعات در دستور کار همکاری‌های دوجانبه و همچنین وضعیت فعلی منطقه» تبادل نظر کردند.

دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ترکیه در شرایطی انجام شده که وزیر محیط زیست دولت رجب طیب اردوغان در صدر هیاتی به باکو رفته و با «الهام علی اف»  رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان هم دیدار کرد.

رایزنی بایراموف و چاووش اوغلو درباره تحولات منطقه به موازات تحرکات طرف‌های مختلف درخصوص تنش‌های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان انجام شده است.

روز سه شنبه (امروز) از مسکو خبر رسیده که نیکول پاشینیان نخست‌وزیر ارمنستان برای دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه به این کشور سفر کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول