اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ضبط ۲۹۱ کیلوگرم مرغ فاسد در همدان

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از ضبط و معدوم‌سازی ۲۹۱ کیلوگرم مرغ تاریخ گذشته از یک واحد مرغ‌فروشی خبر داد.

ضبط ۲۹۱ کیلوگرم مرغ فاسد در همدان

محمودرضا رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از ضبط و معدوم‌سازی ۲۹۱ کیلوگرم مرغ تاریخ گذشته در همدان خبر داد و اظهار کرد: در راستای صیانت از بهداشت و سلامت عمومی و تلاش در برای تحقق شعار نظارت دامپزشکی از مزرعه تا سفره، بازرسان بهداشتی دامپزشکی استان در قالب دو شیفت کاری صبح و بعدازظهر  فعالیت خود را با هدف نظارت بر مراحل تولید، نگهداری، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی سالم و بهداشتی به صورت مرتب و روزانه انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: طی بازرسی کارشناسان نظارت بر بهداشت عمومی این اداره از واحدهای تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی سطح شهر همدان، مقدار ۲۹۱ کیلوگرم گوشت مرغ به علت انقضاء تاریخ مصرف در حضور کارشناسان تعزیرات حکومتی امحاء شد.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با بیان اینکه حفظ و ارتقاء بهداشت عمومی جامعه یکی از وظایف مهم و مورد توجه دامپزشکی است گفت: امسال ۴۶ هزار مورد بازرسی از اماکن عرضه مواد خام دامی و بیش از ۱۰ میلیون قطعه طیور و ۱۴۰ هزار لاشه دام در کشتارگاه‌های دام و طیور استان توسط بازرسان دامپزشکی مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در این راستا بیش از ۳۱۷ تن مواد خام دامی غیرقابل مصرف توسط همکاران پرتلاش دامپزشکی کشف،ضبط و از چرخه مصرف انسانی خارج شده است.

رسولی یادآور شد: در این مدت ۳۷۹ واحد متخلف بهداشتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی از شهروندان خواست هنگام خرید فرآورده‌های خام دامی به شرایط نگهداری و تاریخ تولید و انقضاء آن توجه  کنند و در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی حوزه دامپزشکی با شماره‌گیری ۱۵۱۲ مراتب را برای رسیدگی به بازرسان بهداشتی دامپزشکی اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول