اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

تشکیل کارگروه کمیسیون اقتصادی و وزارت نیرو برای توسعه نیروگاه‌های برق تجدیدپذیر

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از فعالیت 20 تا 30 درصدی فعالیت برخی نیروگاه‌های برق گفت: مقرر شد در کارگروه مشترک بین این کمیسیون و وزارت نیرو روند احداث نیروگاه‌های برق تجدیدپذیر بررسی شده و بهبود تولید برق در نیروگاه‌های فعلی هم مرور شود.

تشکیل کارگروه کمیسیون اقتصادی و وزارت نیرو برای توسعه نیروگاه‌های برق تجدیدپذیر

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، امروز (سه شنبه 20 مهر) بعد از حضور علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در نشست این کمیسیون اظهار داشت: امروز نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی و نمایندگان تشکل‌ها و سندیکاهای بخش خصوصی صنعت برق تجدیدپذیر با حضور وزیر نیرو و معاونین وی برگزار شد.

وی افزود: آسیب‌شناسی از اقدامات وزارت نیرو در دولت‌های یازدهم و دوازدهم در عدم توجه به صنعت برق صورت گرفته است و بر همین اساس گزارشی تهیه شد که در نشست کمیسیون اقتصادی قرائت شد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: بر اساس گزارش تهیه شده کمیسیون انرژی در عدم اقدامات لازم به منظور توسعه صنعت برق کشور آمده است که 5 هزار مگاوات می‌بایست از محل احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر صورت می‌گرفت که عملا ظرفیتی که وارد شبکه شده است، فقط یک دهم است، در حالی که این موضوع طبق قانون برنامه ششم توسعه بوده است.

پورابراهیمی اضافه کرد: در کمیسیون اقتصادی با وزیر نیرو توافق شد که ظرف 4 سال آینده معادل دو برابر تعهدات برنامه ششم توسعه ظرفیت نیروگاه برق تجدیدپذیر ساخته شود که این میزان 10 هزار مگاوات است.

وی خاطرنشان کرد: مقرر شده است در حوزه اجرایی شدن این تصمیمات مذکور مدل‌های مرتبط با بخش اقتصاد انرژی هم به صورت یک کار مشترک بین کمیسیون اقتصادی و وزارت نیرو و نمایندگان بخش خصوصی تشکل‌ها و سندیکاهای صنعت برق عملیاتی شود. همچنین در حوزه تصمیمات ساماندهی نیروگاه‌های موجود که ظرفیت آنها متأسفانه پایین آمده است و گاهی اوقات برخی نیروگاه‌ها 20 تا 30 درصد فعالیت می‌کنند، برنامه خوبی وزارت نیرو برای بهبود فعالیت آنها ارائه شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: ظرف یک ماه آینده مقرر شده است که همه اقدامات وزارت نیرو برای احداث نیروگاه‌های برق تجدیدپذیر در کارگروه مشترک بین کمیسیون اقتصادی و وزارت نیرو مرتفع شده و نتایج آن را در یک ماه آینده اعلام کنیم، ضمن اینکه برنامه‌های جدید سرمایه‌گذاری در این بخش هم مرور خواهد شد.

پورابراهیمی خاطرنشان کرد: امیدوارم با همکاری خوبی که بین مجلس، کمیسیون اقتصادی و وزارت نیرو در دستورکار است، اتفاقات خوبی از ماه‌های آینده و سال‌های آینده در صنعت برق کشور شاهد باشیم تا هم ظرفیت تولید و هم ظرفیت‌های نیروگاه‌های جدید در حوزه برق عملیاتی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول