اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

چراغپور:مشاوران سرمربی منظره دریا و چمن را نگاه می کردند؟/کره‌جنوبی اشکالات ما را مقابل امارات دیده بود

کارشناس فوتبال کشور گفت: فوتبال کره جنوبی بوی آنالیز بازی با امارات را می‌داد.

چراغپور:مشاوران سرمربی منظره دریا و چمن را نگاه می کردند؟/کره‌جنوبی اشکالات ما را مقابل امارات دیده بود

جلال چراغپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص تساوی تیم ملی مقابل کره جنوبی در ورزشگاه آزادی اظهار داشت: این بازی را از 6 منظر می‌توان نگاه کرد. اولین منظر این است که این بازی برای ما بعد از چند مسابقه، بالاترین سطح ممکنی بود که می‌توانستیم با آن مواجه شویم. بعد از این پلکان رو به پایین می‌آید تا دوباره به خود این تیم برسیم. بازی خیلی نزدیک و نفس‌گیر بود. دو توپ ما به تیرک خورد و ممکن بود برنده شویم. در دقیقه 3+90 هم ممکن بود شوت بازیکن کره گل شود و ما ببازیم. پس برد و باخت به حوادث بستگی داشت و نباید حوادث را وارد کیفیت و کمیت فوتبال کنیم.

کارشناس فوتبال گفت: بعد از عبور از حوادث باید فوتبال را بررسی کنیم. این بازی بالاترین سطح فوتبالی است که ممکن است در آسیا بازی شود. اگر همه بازیکنان خوب آسیا را جمع و دو تیم کنند نزدیک به همین بازی می‌شود. شاید کمی تفاوت داشته باشد اما بالاترین سطح فوتبال آسیا همین بازی بود. چون هر دو تیم مشتری پروپاقرص جام جهانی هستند و بازیکنان زیادی خارج از آسیا دارند. به همین خاطر سطح کیفی بسیار دلپسند و خوب بود.

شکاف در مرکز دفاعی تیم ملی و گلی که در ساده‌ترین حالت دریافت شد

چراغپور با اشاره به منظر دوم عنوان کرد: در بازی با امارات متوجه شدیم مرکز دفاع ما دچار شکاف است. در آن صحنه که شجاع خلیل‌زاده به تک به تک نرسید و اخراج شد شانس ما بود که با VAR بررسی کردند و او برگشت. الهی شکر اما آیا زنگ خطر را برای‌مان به صدا درنیاورد؟ این یک سؤال بزرگ از کادر فنی است. شما که دیدید بین کنعانی‌زادگان و خلیل‌زاده شکاف و نقص وجود دارد. یکبار جستیم و ضربه نخوردیم. یارمان از اخراج برگشت که در دنیا تا به حال چنین اتفاقی نیفتاده بود. حالا در بازی با کره جنوبی آیا از این آسان‌تر می‌توانستیم گل بخوریم؟

وی افزود: گلی که خوردیم آنقدر ساده بود که خود زننده گل فکر می‌کرد آفساید، خطا و یا اتفاق دیگری شده است! مگر می‌شود یک تیم ملی به این سادگی گل بخورد؟ باید از این بازی درس بگیریم که مرکز بین دو دفاع وسط در سیستم چهار دفاعه نمی‌تواند دو هافبکه باشد. یک هافبک باید مسئولِ درِ مرکز باشد.

کارشناس فوتبال تصریح کرد:‌در سیستم 1-3-2-4 یکی از هافبک‌ها مانند نورالهی باید در پست هافبک بازی کند نه اینکه به 6 قدم برود، توپ از دست برود و از طرفی عزت‌اللهی تنها بماند. ما این صحنه را خیلی دیدیم. قبل از دقیقه 25 می‌توانستیم یک گل دریافت کنیم. سانتری انجام شد و اگر توپ به هر کجای پای بازیکن کره می‌خورد گل می‌شد. او عزت‌اللهی را دریبل کرد. در این صحنه عزت‌اللهی لب خط چه کار می‌کرد؟ پس منظر دوم این بود که مقابل امارات این اشکال را دیده بودیم و دوباره مقابل کره اتفاق افتاد و گل خوردیم.

سرمربی در مقابل زیاد شدن فشار تاکتیکی کاری نمی‌کند

کارشناس فوتبال با اشاره به منظر سوم اظهار داشت:‌ بعد از 10 برد متوالی دیدیم اگر فشار تاکتیکی روی تیم از حدی بگذرد، سرمربی ما سورپرایز می‌شود و کاری نمی‌کند. صبر می‌کند ببیند چه می‌شود! با این شرایط در دقیقه 93 نزدیک بود گل بخوریم و ببازیم. پس در منظر سوم متوجه شدیم وقتی فشار تاکتیکی روی تیم ملی اضافه شود سرمربی ما دچار سورپرایز می‌شود!

نیمکت تیم ملی در مشاوره دادن ضعیف است

وی در مورد منظر چهارم عنوان کرد: نیمکت ما برای مشاوره دادن به سرمربی کوچک و ضعیف است. منظور این نیست که هاشمیان یا کریم باقری مربیگری بلد نیستند. با مربیگری آنها کاری نداریم. این کار را بلدند اما مشاور کسی است که از در فوتبال وارد شده و از پنجره آن بیرون رفته باشد. او باید مشاوره میلیمتری بدهد. در بازی‌های سخت مشاور گواردیولا در گوش او صحبت و می‌گوید که چه کار کند یا مشاور یورگن کلوپ که مربی سال اروپا شد حتی گاهی اوقات به او پرخاش می‌کند تا حرفش را بقبولاند.

کارشناس فوتبال تصریح کرد: هر وقت دوربین نیمکت تیم ما را نشان داد دیدیم که خیلی با طومانینه ایستاده‌اند. نمی‌دانم، شاید منظره دریا یا چمن را نگاه می‌کردند! هیچ عکس‌العملی نداشتند. مگر هنر است که شما را بدون عکس‌العمل نشان بدهند؟! اتفاقات شما باید در تب و تاب باشید. ما در خانه قلب‌مان درد گرفت!

تعویض‌ها باری به هر جهت بود

چراغپور در خصوص منظر پنجم دیدار ایران و کره جنوبی گفت: تمام تعویض‌‌ها باری به هر جهت بود. آیا قلی‌زاده و امیری بد بازی کردند؟ 2 دقیقه مانده به پایان بازی چه تعویضی بود؟ آنهایی که گل‌ها را خراب کردند یا به تیرک زدند می‌دانند موقعیت بازی چگونه است. در دقایقی که ممکن است هر لحظه مهاجم یا هافبک ما گل بزند یا نوراللهی شوت‌زنی کند. بازیکن 90 دقیقه بازی کرده در همان 2 دقیقه یادمان افتاده که نوراللهی یا طارمی یا جهانبخش خسته هستند؟ این چه سبک تعویض بود؟ اگر فکر می‌کنید بازیکنانی که بیرون زمین هستند وارد زمین شوند روند تیم را بهتر می‌کنند باید حداقل 5 تا 10 دقیقه به آنها فرصت بدهید و بعد 8 تا 10 دقیقه هم به آنها بازی برسد. من در دنیا تیم ملی ایتالیا را می‌بینم که آن هم با دو گروه مهاجم بازی می‌کند اما به آنهایی که وارد زمین می‌شوند وقت می‌دهد تا قدرت، خلاقیت و فوتبال‌شان را دیکته کنند.

حمله بدون برنامه مقابل دفاع با برنامه جواب نمی‌دهد

کارشناس فوتبال با  اشاره به منظر ششم اظهار داشت: آخرین منظر یک تذکر فنی است. از این لحظه به بعد تمام مسائل تیم ملی آنالیز شده است. کره‌ایی‌ها میلی‌متر به میلی‌متر تیم ملی را آنالیز کردند و بردند. با تمام بازی و نقاط ضعف ما آشنا شدند. اگر امارات روی نورافکن در سمت چپ ما فشار آورد کره‌ایی‌ها هم فشار آوردند و از سمت چپ ما بازی می‌کردند یعنی دیده شده که ما اشکال داریم. فوتبال کره جنوبی بوی آنالیز بازی با امارات را می‌داد.

چراغپور تصریح کرد: در بازی‌های باقیمانده کار ما لحظه به لحظه سخت‌تر می‌شود و این را از اولین بازی که داریم خواهید دید. باید فکری کنند و انعطاف تاکتیکی و نوع بازی درون تیم به وجود بیاورند. مقابل کره دیدند که بدون برنامه حمله کردن مقابل تیم‌هایی که برنامه دفاعی دارند جواب نمی‌دهد. دیدند که آزاد گذاشتن بازیکنان مقابل تیم‌هایی که برنامه دفاعی دارند جواب نمی‌دهد. اگر تیم‌های دیگر رفتند و برنامه دفاعی خودشان را درست کردند بعد از آن مساوی، مساوی، مساوی و به این ترتیب تعداد مساوی‌های ما بالا می‌رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول