اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عضو انصارالله: آزادسای مأرب، باعث اخراج اشغالگران و بازپسگیری منابع نفتی می‌شود

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله با تأکید بر لزوم اخراج اشغالگران از یمن گفت که ستاد فرماندهی ائتلاف سعودی در مأرب است و تمامی عملیاتها از آنجا مدیریت می‌شود.

عضو انصارالله: آزادسای مأرب، باعث اخراج اشغالگران و بازپسگیری منابع نفتی می‌شود

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «محمد البخیتی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت که آزادسازی شهر راهبردی مأرب، تأثیر بسیاری بر اخراج نیروهای اشغالگر و بازپسگیری منابع نفتی در این استان دارد.

البخیتی با بیان اینکه به زودی ملت یمن به شدت علیه ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی دست به تنش خواهد زد، به شبکه خبری المیادین گفت: «ستاد فرماندهی ائتلاف سعودی در مأرب است و تمامی عملیاتها از آنجا مدیریت می‌شود».

وی ادامه داد: «آزادسازی باقی مانده مأرب، هدف مهمی برای یمن است و نقطه عطف و ورود به یک مرحله جدید خواهد بود... هژمونی هوایی ائتلاف سعودی نیز مدت زمان زیادی طول نخواهد کشید».

این مسئول انصارالله خاطر نشان کرد، نیروهای مسلح یمن در حال افزایش توانمندیهای نظامی خود بوده و موازنه قوا نیز به سود یمن در حال تغییر است.

البخیتی با بیان اینکه در مرحله بعد، وارد مرحله فروپاشی نیروهای دشمن خواهیم شد، به کسانی که در کنار ائتلاف سعودی در حال جنگ با نیروهای یمنی هستند گفت که این نیروها نمی‌خواهند آنان را هدف قرار دهند.

 وی خبر داد که طرح صنعاء همچنان برای امارات، عربستان و اقشار مختلف یمن وجود دارد و «به عربستان و امارات توصیه می‌کنیم که به سرعت از این فرصت و برقراری صلح استفاده کنند؛ زیرا اهداف ما دفاعی است و مشروعیت جنگ را از حق دفاع از خود می‌گیریم. لذا به این صورت ادامه نخواهیم داد و ممکن است اهداف جنگ تغییر کند».

این اظهارات پس از عملیات «فجر پیروزی» مطرح شده است. این عملیات در شهر مأرب انجام شد و سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز جزئیات این عملیات را علنی کرد. در این عملیات، 600 کیلومتر مربع آزاد شد.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن صبح امروز در ادامه پیشروی‌های خود در مأرب موفق شدند بر چند روستا در اطراف الجوبه مسلط شوند.

از جمله روستاهایی که ارتش یمن کنترل آن را به دست گرفته، «الروضه» و «الخویر» هستند، روستای دوم در کنار کوه مهمی قرار دارد که پیشروی ارتش یمن در مناطق شرقی الجوبه نزدیک به مأرب را تضمین می‌کند.

پیشروی نیروهای انصارالله در این منطقه پس از تسلط آنها بر «جبل المغره» صورت گرفت. در بیست و چهار ساعت گذشته درگیری‌های مشابهی نیز میان نیروهای یمن و نیروهای وابسته به دولت مستعفی در شهر «العبدیه» در جنوب مأرب رخ داد و تعداد زیادی در این درگیری کشته شدند.

در ماههای گذشته نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دور جدیدی از عملیات آزادسازی استان و شهر مأرب را به عنوان قلب دولت مستعفی آغاز کرده و این بار از سمت جنوب و جنوب شرق در حال پیشروی به سمت شهر هستند.

استان مأرب به علت دارا بودن منابع غنی نفت و گاز همچنین از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است و به گفته کارشناسان در صورت آزادسازی کامل این استان، باید پایان کار دولت مستعفی منصور هادی و ائتلاف سعودی در یمن را اعلام کرد.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول