اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پامپئو: باید علیه ایران فشار اعمال کرد نه اینکه مذاکره کنیم

وزیر خارجه سابق آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که باید علیه ایران فشار اعمال کرد نه اینکه با آنها مذاکره کنیم.

پامپئو: باید علیه ایران فشار اعمال کرد نه اینکه مذاکره کنیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مایک پامپئو» وزیر خارجه سابق آمریکا که در دوران وزارت خود به صورت روزانه به اتخاذ مواضع ضد ایران می‌پرداخت، پس از اتمام دورانش همچنان به اتخاذ مواضع ضد ایران ادامه می‌دهد.

وی که برای حضور در سالگرد توافق آبراهام به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده است در مصاحبه با ILTV اسرائیل گفت: «ما ایران را به گونه‌ای که تا کنون سابقه نداشته منزوی کردیم و آمریکا و اسرائیل با یکدیگر در زمینه جلوگیری از حرکت ایران به سوی برنامه هسته‌ای تسلیحاتی همکاری کردند  و ایران دارای سلاح هسته‌ای برای جهان بسیار خطرناک خواهد بود».

پامپئو در ادامه این مصاحبه گفت: «ما مانع از دسترسی ایران به منابع مالی‌شان شده و تحریم‌های واقعی علیه آنها اعمال کردیم و این تحریم‌ها بر روی آنها تاثیر گذار بود».

وزیر خارجه سابق آمریکا اضافه کرد: «به صراحت بگویم که دولت کنونی آمریکا مسیر (مقابله با ایران) را تغییر داده و با آنها در وین مذاکره می‌کند. ایران نه تنها تهدیدی برای اسرائیل بلکه برای آمریکا نیز تهدید به شمار می‌آید. دوست داران صلح در سرتاسر جهان، باید فشار واقعی علیه ایران اعمال کنند نه اینکه با آنها مذاکره کنند».

جمهوری اسلامی ایران  در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین + آلمان) برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. پس از این توافق، علاوه بر محدودیت‌هایی که برای برنامه هسته‌ای ایران اعمال شد، تاسیسات هسته‌ای ایران نیز تحت نظارت شدید و گسترده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار گرفت.

اما اندکی بعد و در اردیبهشت سال 1397، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا با زیر پا گذاشتن این توافق بین‌المللی که به تایید سازمان ملل نیز رسیده بود، از برجام خارج شده و شدیدترین نظام تحریم‌ها را علیه ایران اعمال کرد.

ترامپ معتقد بود با در پیش گرفتن سیاست فشار حداکثری، می‌تواند تهران را به پای میز مذاکره کشانده و توافق بهتری با ایران حاصل کند. دولت ترامپ در حالی سیاست تحریم همه جانبه را علیه ایران اعمال کرده بود که همه‌گیری کرونا بسیار از کشورهای جهان از جمله ایران را در نوردیده بود و محدودیت‌های اعمال شده توسط آمریکا علیه ایران، تامین بسیاری از داروها و مواد ضروری برای ایران را با دشواری مواجه کرده بود.

سرانجام دولت ترامپ در 20 بهمن 1399 به پایان رسید و دولت وی در رسیدن به هدف خود در به زانو در آوردن ایران و به پای میز مذاکره کشاندن تهران و رسیدن به توافق دلخواه واشنگتن شکست خورد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول