اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

تذکر نماینده کرج به رئیس سازمان برنامه و بودجه: عدالت بین استان‌ها در بودجه 1401 رعایت شود

مهدی عسگری در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر به رئیس سازمان برنامه و بودجه ضمن اشاره به جایگاه البرز در بین ده استان درآمدزای کشور، بر عدالت و توازن در ارائه بودجه 1401 تأکید کرد.

تذکر نماینده کرج به رئیس سازمان برنامه و بودجه: عدالت بین استان‌ها در بودجه 1401 رعایت شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در تذکر شفاهی در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی گفت: استان البرز به لحاظ جمعیتی بالغ بر 3300 میلیون نفر جمعیت دارد. باتوجه به اینکه البرز در بخش درآمدی جزء ده استان نخست کشور است، اما به لحاظ مصارف در بین استان‌های انتهای جدول در اختصاص بودجه قرار دارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه افزود: باتوجه به اینکه در فصل تدوین بودجه 1401 هستیم، از دولت مردمی درخواست داریم که عدالت و توازن را در بین استان‌ها در نخستین بودجه‌ای که ارائه می‌دهد، لحاظ کند.

عسگری در بخش دیگری از بیانات خود در تذکر به وزیر نیرو در خصوص مشکلات آب شرب، صنعتی و کشاورزی البرز گفت: متاسفانه مشکلات زیادی در بحث کمی و کیفی آب در استان البرز وجود دارد. با تلاش‌های صورت گرفته در سال گذشته شاهد افزایش دو برابری حق‌آبه استان از سهمیه دو سد البرز بودیم که نیاز به تأسیس تصفیه‌خانه برای استفاده از 55 میلیون متر مکعب سهمیه‌ی جدید داریم که برای تأمین این زیرساختها امروز باید تدبیری اندیشیده شود تا برای سال آینده این مشکل کاهش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: شهرک‌های صنعتی استان البرز در سال‌های گذشته و سال جاری با قطعی‌‌های مکرر برق مواجه بودند که امیدواریم با پیگیری‌های وزیر محترم نیرو در سال آتی مشکلی در تأمین برق در این شهرک‌ها نداشته باشیم.

اتصال اتوبان شهید همت به بزرگراه شمالی کرج؛ نیاز به مساعدت ویژه دولت دارد

نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در تذکر به وزیر راه و شهرسازی هم گفت: ترافیک سنگین اتوبان کرج- تهران که محل تردد 14 استان کشور است، تبدیل به گره کور شده است. برای برون‌رفت از این معضل نیاز به برطرف کردن موانع موجود در مسیر اتصال اتوبان شهید همت به بزرگراه شمالی کرج داریم که قطعا بدون مساعدت ویژه دولت این مهم صورت نمی‌پذیرد و مشکل همچنان باقی خواهد ماند.

بعد از 11 سال از تأسیس البرز، استان فاقد اداره کل راه‌آهن است!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس به مشکلات عدیده‌ای که در حاشیه راه‌آهن کرج وجود دارد اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه 11 سال از تأسیس استان البرز می‌گذرد این استان فاقد اداره کل راه‌آهن است که باعث ایجاد مشکلات بسیار شده است و متاسفانه شرکت راه‌آهن پاسخگو نیست.

مهدی عسگری در ادامه افزود: بافت‌های فرسوده حاشیه راه‌آهن و تقاطع‌هایی که در استان وجود دارد؛ به عنوان یک موضوع لاینحل باقی مانده که نیاز به رسیدگی ویژه دارد.

انتخاب استانداران جوان، تحول‌گرا و بابرنامه از سوی وزیر کشور

وی در پایان سخنانش خطاب به وزیر کشور گفت: رویکرد جدید وزیر کشور در انتخاب استانداران جوان، تحول‌گرا و بابرنامه قابل تقدیر است و امیدواریم این روند با سرعت و قوت بیشتری ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول