اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

تفریغ بودجه 99| 65 درصد وکلا و مشاغل پزشکی از ثبت نام در پایانه فروشگاهی امتناع کردند

طبق گزارش تفریغ بودجه سال 99 دیوان محاسبات 65 درصد وکلا و مشاغل پزشکی از ثبت نام در سامانه پایانه فروشگاهی امتناع کردند.

تفریغ بودجه 99| 65 درصد وکلا و مشاغل پزشکی از ثبت نام در پایانه فروشگاهی امتناع کردند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گزارش تفریغ بودجه سال 99 از سوی دیوان محاسبات کشور منتشر شد.

در بخشی از این گزارش به قانون بودجه اشاره شده و آمده است: بر اساس بند (ز) تبصره (۶)، کلیه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر می شود و کلیه اشخاص شاغل در کسب و کارهای حقوقی اعم از وکالت و مشاوره حقوقی و خانواده مکلف بوده اند از ابتدای سال ۱۳۹۹ از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

دیوان محاسبات در گزارش تفریغ بودجه راجع به این بخش بیان می‌کند: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مفاد حکم این بند را در تاریخ ۱۳۹۸/۴/۲۵ به کلیه دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی ابلاغ نموده و نظارت بر روند اجرای آن را به دانشگاه‌های مذکور محول نموده است. در بخشنامه مورخ ۱۳۹۹/۸/۱۴ معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه نیز موضوع استفاده وکلای دادگستری از پایانه های فروشگاهی تحت عنوان تکلیف، مورد تأکید قرار گرفته است.

لازم به ذکر است، سازمان امور مالیاتی کشور به منظور ایجاد هماهنگی جهت اجرای بند (ی) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور، در تاریخ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸ تفاهم نامه ای با سازمان نظام پزشکی کشور منعقد کرده و بر اساس آن، در سال ۱۳۹۹ راه اندازی و استفاده مشمولین حوزه درمان از پایانه فروشگاهی، پیگیری شده است.

 

نتایج بررسی‌ها بیانگر آن است که از تعداد ۱۵۵ هزار ۵۷۲ نفر مشمولین شناسایی شده، صرفا تعداد ۵۴ هزار ۴۹۰ نفر معادل ۳۵ درصد مشمولین در سامانه مالیاتی ثبت نام کرده‌اند، همچنین ۱۰۱ هزار ۸۲ نفر نیز ثبت نام نکرده‌اند که ۶۵ درصد می‌شود لازم به توضیح است انجام ثبت نام مذکور به منزله استفاده از پایانه های فروشگاهی نیست. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول