اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

حرمت شکنی‌ بیخ دل کاروانسراها ایرادی برای ثبت جهانی/فاطمی: اشکالات را رفع می‌کنیم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با بیان این که ایرادات مربوط به پرونده ثبت جهانی کاروانسراهای ایران در یزد عمدتا مربوط به حریم این ابنیه‌ها است، گفت: مشکلات کاروانسراهای استان که حقیقتاً حرمت ابنیه های تاریخی را شکسته است باید با همکاری دستگاه های متولی و نظارتی برطرف شود.

حرمت شکنی‌ بیخ دل کاروانسراها ایرادی برای ثبت جهانی/فاطمی: اشکالات را رفع می‌کنیم

سیدمصطفی فاطمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، با بیان این‌که ۹ کاروانسرای یزد در پرونده ثبت جهانی کاروانسراهای ایران با هم رقابت می‌کردند، اظهار کرد: در استان یزد کاروانسراهای رشتی، خرگوشی، سریزد، شاه عباسی میبد و شاه عباسی مهریز، خرانق، کرمانشاهان، زین‌الدین و انجیره پیشنهاد و در مجموع شش کاروانسرا از یزد برای بازدید ارزیاب انتخاب شدند.

وی با بیان این‌که هر کاروانسرا از ویژگی‌های متمایزی برخوردار است، افزود: هر کاروانسرا برای ثبت جهانی ویژگی‌های متمایزی از نظر معماری و ساختار اجتماعی و فرهنگی دارد به طوری که در حال حاضر کاروانسراهای شاهراه خراسان تا کربلا مورد نظر و حائز اهمیت هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در ادامه با بیان این‌که در بازدید انجام شده توسط ارزیاب یونسکو کارونسراهای زین‌الدین، خرانق، نو و کهنه انجیره، مجموعه کاروانسرای میبد و رشتی عقدا مورد بررسی قرار گرفت، گفت: منتظر هستیم تا روند پرونده طی شده و نظرات خود را اعلام کنند.

فاطمی با بیان این‌که ایراداتی مشکلات احصاء شده از کاروانسراهای استان حرمت اصالت ابنیه‌های تاریخی را شکسته است تصریح کرد: ایرادات مطرح شده که عمدتاً در حوزه حریم بنا بوده و باید هرچه سریعتر برطرف شود تا بتوانیم این پرونده را به سرانجام برسانیم.

وی وجود دکل مخابراتی و تیرهای برق را مصادیق ایرادات مطرح شده عنوان و خاطرنشان کرد: باید با همکاری دستگاه‌های متولی این ارادات را برطرف کنیم که البته تاکنون نیز همکاری خوبی را از سوی دستگاه‌ها برای سپری این پرونده، شاهد بودیم.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول