اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تحقیق درباره گم‌شدن مشکوک هدایای خارجی در دولت ترامپ

بازرسی کل وزارت امور خارجه آمریکا در حال تحقیق درباره گم‌شدن مشکوک هدایای خارجی در دوره رئیس جمهور سابق این کشور است.

تحقیق درباره گم‌شدن مشکوک هدایای خارجی در دولت ترامپ

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بازرسی کل وزارت امور خارجه آمریکا در حال تحقیق درباره عدم تحویل هدایای خارجی توسط مقامات دولت سابق این کشور است.

وبگاه شبکه «اِن‌بی‌سی نیوز» روز سه‌شنبه نوشت، سال گذشته نشست سران گروه هفت در آمریکا به‌خاطر شیوع ویروس کرونا لغو شد اما هدایای گران‌بهایی که قرار بود به مقامات این کشورها اهدا شوند، به صندوق هدایای وزارت امور خارجه برنگشته‌اند.

این شبکه آمریکایی نوشت، بسته‌های هدایایی که قرار بود به نمایندگان کشورهای عضو گروه هفت تحویل داده شود، شامل کیف‌های تمام چرم، سینی‌های فلزی گران قیمت و جعبه‌های مرمر با مهر وزارت امور خارجه آمریکا بودند که از پول مالیات‌دهندگان آمریکایی خریداری شده بودند.

اکنون وزارت امور خارجه آمریکا در حال تحقیق در این‌باره است که آیا مقامات دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا پس از لغو نشست گروه هفت، این هدایا را به خانه برده‌اند.

پیش‌ از این نیز روزنامه «نیویورک تایمز» با استناد به اسناد  غیرمحرمانه، بیانیه‌های آژانس‌ها و وزارت‌خانه‌های مختلف، به شروع تحقیقات درباره عدم تحویل این کیف‌های هدایا اشاره کرده بود.

ان‌بی‌سی نیوز نوشت، تحقیق درباره طیف وسیع هدایای خارجی گمشده در دوره ترامپ، هدیه‌ای به ارزش ۵۸۰۰ دلار از طرف دولت ژاپن به «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه سابق آمریکا را نیز شامل می‌شود که به‌نظر می‌رسد ناپدید شده باشد.

پامپئو اخیراً در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز»، مدعی شده این هدیه «هرگز به دست من نرسید. نمی‌دانم وزارت امور خارجه چطور آن را گم کرده است، گرچه در طول دوره حضورم، نقایص زیادی در وزارت امور خارجه شاهد بودم».

ان‌بی‌سی نیوز نوشت، دفتر بازرسی کل وزارت امور خارجه آمریکا و دفتر ترامپ به تماس این شبکه پاسخی ندادند.

جزئیات درباره هدایای ناپدید شده و دیگر مشکلات گسترده در رابطه با این هدایا تاکنون منتشر نشده بود و پایگاه تحلیلی پولتیکو در ماه آگوست گزارش کرده بود که بازرس کل وزارت خارجه آمریکا در حال تحیق در خصوص ۲۰ نوع هدیه ناپدید شده است.

روزنامه آمریکایی «نیویورک‌تایمز» روز دوشنبه گزارش کرد که هدایای بسیار قیمتی که خاندان سلطنتی عربستان در سال ۲۰۱۷ به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا هدیه دادند، تقلبی از کار درآمد.

نیویورک‌تایمز با توضیح این مسئله نوشت، خاندان سلطنتی عربستان سعودی در اولین سفر ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، به وی و هیأت همراهش دهها هدیه دادند که شامل سه روپوش از جنس پوست ببر سفید و خز یوزپلنگ و یک خنجر با دسته‌ای که به نظر عاج می‌رسید، می‌شد.

طبق این گزارش، یکی از حقوقدان‌های کاخ سفید تأکید داشت که مالکیت این خز و خنجر به احتمال زیاد در تضاد با «قانون حمایت از گونه‌های در معرض خطر انقراض» است اما دولت ترامپ همچنان هدایای خاندان سلطنتی عربستان را حفظ کرد و از افشای آن‌ها به عنوان هدایایی که از یک دولت خارجی دریافت کرده، امتناع ورزید.

این گزارش سپس ادامه داد که در روز آخر ریاست‌جمهوری ترامپ، کاخ سفید به جای آن‌که این هدایا را به اداره «خدمات شیلات و حیات وحش آمریکا» تحویل دهد، به اشتباه آن‌ها را به اداره خدمات عمومی تحویل داد و در نهایت در تابستان امسال، اداره خدمات شیلات و حیات وحش آمریکا، هدایای مذکور را توقیف کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول